AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Ajanidis, 2014-07-18
Śrem

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Zajęcia dydaktyczno- wyrownawcze

- n +

Scenariusz
zajęć dydaktyczno – wyrównawczych dla ucz. klasy I

TEMAT:
Ćwiczenia słuchu fonematycznego – podział wyrazów na sylaby.

Cele:
 usprawnianie percepcji i pamięci wzrokowej
 podnoszenie sprawności grafomotorycznych
 słuchowe wyodrębnianie głoski i sylaby w wyrazie,
 umiejętność dokonywania analizy i syntezy słuchowej
 utrwalenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby
 ćwiczenie koordynacji słuchowo - ruchowej

PRZEBIEG ZAJĘĆ;
1.Czynności organizacyjne:
Sprawdzenie obecności
Zapoznanie uczniów z tematem zajęć.

ĆWICZENIA

1. Odtwarzanie w układzie przestrzennym wystukanego rytmu.
Dzieci otrzymują kilka klocków. Prowadzący wystukuje odpowiedni rytm i proponuje ,aby dzieci je wyklaskały a następnie ułożyły klocki odpowiednio do rytmu.
Dzieci otrzymują układ klocków i polecenie, by wystukały w odpowiednim rytmie.

2. Podział wyrazów na sylaby.
Dzieci biorą do ręki obrazki, mówią nazwy przedstawionych na nich przedmiotów i starają się określić liczbę sylab w tym wyrazie za pomocą ruchów ręki położonej pod brodą, która w czasie wypowiadania sylab opada do dołu. Następnie układają obrazek pod cyfrą, która wskazuje, z ilu sylab składa się wyraz.

3. Zabawy ze słowami.
Dzieci segregują obrazki według pierwszej, ostatniej, trzeciej, drugiej głoski, itp.

4. Zabawa ruchowa.
Nauczycielka wspólnie z dziećmi śpiewa piosenkę pt. „Wlazł kotek na płotek”, dzieląc słowa tekstu na sylaby i klaszcząc w rytm wyśpiewywanych sylab.

5. Rozwiązywanie rebusów.
Choć się zielonej trawy naje, to jednak białe mleko daje. (krowa)
Nie gryzą choć zęby mają, ogrodnikom pomagają. (grabie)
Najlepszym lekarzem złamanego ołówka jest… (temperówka)
Wisi w łazience, wycierasz nim ręce. (ręcznik)
6. Dodawanie samogłosek do stałej spółgłoski.
Prowadzący podaje spółgłoskę, dzieci kolejno dopowiadają różne samogłoski, np. "t" - ta-, te-, to-, tu-, ty

7. Rysowanie szlaczków.
Dzieci rysują szlaczki według wzoru, w liniach o powiększonym formacie. Nauczyciel zwraca uwagę, aby dzieci rysowały od lewej do prawej strony, ciągłym ruchem ręki.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 509


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.