Katalog Ewelina Cichowska, 2014-07-22 Kostrzewy Różne, Scenariusze scenariusz spotkania integracyjnegoCel główny: wspieranie działań integrujących środowiska osób niepełnosprawnych i pełnosprawnych. Cele operacyjne: dzieci: ● odpowiadają na zadawane zagadki i pytania związane z bajkami; ● aktywnie uczestniczą w zabawie; ● współpracują w zespole; ● układają bajkowe puzzle; ● zachowują się w sposób kulturalny podczas oglądania przedstawienia. Metody pracy: - Eksponująca: dobór zabaw wyzwalających radość. - Podająca: komentarz słowny aktywizujący działalność dzieci. - Problemowa: realizacja zadań i poleceń nastawionych na osiągnięcie zamierzonego celu. Formy: zbiorowa, grupowa, Środki dydaktyczne: zestaw zagadek, obrazki różniące się 10 szczegółami, koperty z puzzlami. Przebieg zajęć 1. Powitanie dzieci przez nauczycielkę. Zawiązanie kręgu przyjaźni poprzez podanie swojego imienia i tego co się lubi najbardziej. 2. Nauczycielka zaprasza dzieci do uczestniczenia w konkursach wiedzy dotyczących popularnych bajek. Podział dzieci (poprzez wylosowanie takich samych znaczków) na dwuosobowe zespoły, wyjaśnienie zasad konkursu. 3. Runda I – losowanie zestawu z zagadkami słownymi. Jaka to dziewczynka ma roboty wiele, a na pięknym balu gubi pantofelek? W jakiej bajce spotkacie dziewczynkę noclegu szukającą i przez całą noc na twardym ziarenku śpiącą ? Gdy potarł lampę zakurzoną, od razu miał rzecz wymarzoną? Łatwo mnie poznacie, gdy wspomnicie bajkę, chodziłem tam w butach i paliłem fajkę. Na podwórku je tępiono, kto powie dlaczego? Gdy dorosło, łabędzie przyjęły je jak swojego? Bardzo wiele przygód miała drewniana chłopczyna, zanim z tatą się spotkała w brzuszysku rekina. U krasnoludków mieszkała, gdy jej zła macocha jabłko dała. Dwa łasuchy, tym się szczycą, że wygrały z czarownicą. Gdy mała księżniczka chrzczona była, zła wróżka urok na nią rzuciła. W jakiej bajce spotkasz dziadka z długa brodą, chałupkę starą i sieci nad wodą? Chociaż kłopoty z wilkiem miała, wyszła z opresji zdrowa i cała? Bajkowe panienki nie lubią sukienki. Wszystkie wolą rybi ogon i dlatego pływać mogą. Uwolniona zapluskała złocistym ogonkiem, rybaka – uszczęśliwiła, lecz nie jego żonę. Powiedz, który to niedźwiadek Prosiaczka jest sąsiadem, sąsiadem Kłapouchego i Krzysia małego kolega? Kto listy pisać chciał drobnym maczkiem i po to kupiła raz maczku paczkę? Jaka osoba z dawnych bajek z miotłą się wcale nie rozstaje? 4. Runda II – każdy zespół ma za zadanie wskazać 10 szczegółów, którymi różnią się dwa bajkowe obrazki. 5. Runda III odpowiadania na pytania dotyczące bajek. 1) Nad rzeczką opodal krzaczka mieszkała . . . . . . . . . (kaczka dziwaczka) 2) Biega krzyczy pan Hilary – gdzie są moje . . . . . . . (okulary) 3) Wymień bohaterów bajki „Czerwonego Kapturka” (Babcia, wilk, leśniczy, Czerwony kapturek) 4) Ilu krasnoludków było w bajce pt. Królewna Śnieżka” (7) 5) Ile mógł wypowiedzieć życzeń rybak, który złowił złotą rybka? (3) 6) Do której godziny mógł się bawić kopciuszek na balu? (Do 24, do północy) 7) Gdzie Czerwony Kapturek poznał wilka? (W lesie) 6. Podsumowanie zajęć. Podziękowanie za wspólnie spędzony czas. Pożegnanie gości. Opracowała: Ewelina Cichowska Wyświetleń: 432
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |