Katalog

Ewa Popiela, 2014-07-22
Rzgów

Język angielski, Sprawozdania

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczcyciela kontraktowego

- n +

WSTĘP

Moją pracę zawodową rozpoczęłam 1 września 2008r. w Gimnazjum ……….. po ukończeniu studiów licencjackich na kierunku filologia angielska
z oceną bardzo dobrą oraz wyróżnieniem w…………….. W czerwcu 2009 roku otrzymałam stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. W lutym 2011 roku zdobyłam tytuł zawodowy magistra z oceną bardzo dobrą po ukończeniu 2,5- letnich studiów II stopnia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku filologia angielska.
W czerwcu 2012 roku ukończyłam studia podyplomowe w Wyższej Szkole Gospodarki Krajowej w Kutnie – Centrum Doskonalenia Kadr i Nauczycieli na kierunku terapia pedagogiczna z oceną bardzo dobrą. Ponadto, w lutym 2013 roku ukończyłam kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki w Ośrodku Kształcenia Nauczycieli ‘Interlis’ w Kaliszu, również z oceną bardzo dobrą. We wrześniu 2011 roku rozpoczęłam staż na nauczyciela mianowanego trwający 2 lata i 9 miesięcy, który zakończył się 31 maja 2014 roku.
W czasie mojej dotychczasowej pracy pełniłam rolę wychowawcy dwóch klas, ponadto od tego roku pełnię funkcję opiekuna Samorządu Uczniowskiego. Byłam członkiem różnych komisji, m.in. do spraw opracowywania tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych, do spraw nowelizacji statutu, do spraw ewaluacji wewnętrznej. Jestem przewodniczącą działającego w naszej szkole zespołu języków obcych. Byłam szkolną koordynatorką programu Postaw na rodzinę. Wielokrotnie pełniłam funkcję przewodniczącej oraz członka zespołu nadzorującego na egzaminach gimnazjalnych. W roku 2010 oraz 2011 otrzymałam Nagrodę Dyrektora Szkoły, m.in. za dokonywanie rzeczowej analizy egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego, pracę związaną z działalnością statutową szkoły
i pełnienie roli tłumacza oraz opiekuna podczas wymian międzynarodowych realizowanych w ramach projektów dwustronnych we współpracy z Regelschule ………..
W okresie stażu dążyłam do tego żeby zrealizować wszystkie założone w planie rozwoju zawodowego cele. Starałam się pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności wychowawczo – dydaktyczne oraz opiekuńcze, poszerzać znajomość prawa oświatowego oraz aktywnie uczestniczyłam w realizacji zadań naszej szkoły. Chętnie brałam udział
w różnych formach doskonalenia zawodowego. Praca nad uzyskaniem stopnia nauczyciela mianowanego stała się dla mnie okazją do samooceny oraz pozwoliła zweryfikować, jakim jestem nauczycielem. Celem nadrzędnym każdego nauczyciela powinno być podnoszenie jakości swojej pracy a tym samym równocześnie przyczynianie się do poprawy jakości pracy szkoły. W związku z tym starałam się jak najlepiej wykorzystać czas trwania stażu, aby rozwinąć mój warsztat pracy, poszerzyć wiedzę metodyczną oraz wzbogacić swoje doświadczenie.
W CZASIE TRWANIA STAŻU W SZCZEGÓLNOŚCI:
• uczestniczyłam w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego,
• pogłębiałam wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział
w różnych formach kształcenia ustawicznego,
• poznawałam przepisy dotyczące systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki, typu
i rodzaju szkoły, w której odbywałam staż.
Starałam się również spełnić wszystkie wymagania niezbędne do uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, które zawarłam w moim planie rozwoju zawodowego przygotowanym na początku stażu, co opisuję poniżej.


Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności
i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli,
o których mowa w art. 1 ust. 1a Karty Nauczyciela - umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem
i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków


Moje przygotowanie do rozpoczęcia stażu było poprzedzone analizą przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego nauczycieli (rozporządzeń MENiS oraz MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu i innych adekwatnych aktów prawnych oraz Karty Nauczyciela). Dokonałam również wstępnej samooceny na podstawie wyników egzaminów gimnazjalnych, rozmów z moimi uczniami oraz ich rodzicami. Na początku września 2011 roku napisałam wniosek o umożliwienie mi rozpoczęcia stażu na nauczyciela mianowanego. Następnie wraz z moją opiekunką jeszcze raz omówiłyśmy najważniejsze ustalenia dotyczące procedury uzyskiwania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Zwieńczeniem tych dyskusji było sformułowanie przeze mnie planu rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony do realizacji przez p. dyrektor dnia 30 września 2011 roku. Również na początku stażu wraz z moją opiekunką ustaliłyśmy zasady naszej współpracy i sformułowałyśmy ustny kontrakt, który miał obowiązywać przez najbliższe 2 lata i 9 miesięcy i, który bardzo dobrze sprawdzał się w praktyce.
W czasie trwania stażu systematycznie obserwowałam lekcje prowadzone przez moją opiekunkę i każdorazowo formułowałam wnioski poobserwacyjne, które mogłyby być wykorzystane w mojej dalszej pracy. Ponadto po każdej obserwacji prowadziłyśmy dyskusje dotyczące sposobu organizacji zajęć, metod i form pracy, poszczególnych ćwiczeń, zastosowanych pomocy dydaktycznych, aktywności uczniów i sposobów zachęcania ich do większego zaangażowania się w lekcję oraz sposobu pracy z uczniem zdolnym i uczniem wymagającym pomocy. Również moje lekcje były systematycznie obserwowane przez opiekunkę stażu lub p. dyrektor … a później p. dyrektor ….. Do każdej lekcji przygotowywałam konspekt uwzględniający formy i metody pracy, przebieg zajęć oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne. Po obserwacjach bardzo szczegółowo omawiałyśmy sposób prowadzenia przeze mnie lekcji. Starałam się wszystkie wskazówki, uwagi oraz zalecenia wykorzystywać w praktyce, ponieważ były one dla mnie okazją do doskonalenia mojego warsztatu pracy, pozwoliły mi dostrzec pewne niedociągnięcia, wypracować nowe metody angażowania uczniów w lekcje i motywowania ich do wytężonej pracy. Dzięki opracowanym przeze mnie arkuszom obserwacji lekcji moja opiekunka mogła w szybki sposób przedstawić mi swoje najbardziej istotne spostrzeżenia oraz zwrócić uwagę na kluczowe aspekty dotyczące mojego warsztatu pracy.
W trakcie stażu starałam się cały czas rozbudowywać mój warsztat pracy. Systematycznie przygotowywałam karty pracy potrzebne do przeprowadzenia lekcji, opracowywałam dodatkowe ćwiczenia, kwizy, zagadki dla uczniów tak, aby uczynić uczenie się języka obcego jak najbardziej atrakcyjnym. Jako opiekunka sali języków obcych starałam się przygotowywać gazetki ścienne o tematyce ukazującej najważniejsze święta obchodzone w krajach angielskojęzycznych bądź dawałam taką możliwość uczniom jako dodatkowe zadanie dla chętnych. Ponadto uczniowie przygotowywali różnego rodzaju plakaty związane z krajami angielskojęzycznymi przedstawiające najważniejsze informacje dotyczące ich zabytków, kultury, tradycji, itp. W ramach nawiązanej współpracy z przedstawicielką wydawnictwa Macmillan pozyskałam również plakaty do sali przedstawiające, np. alfabet fonetyczny języka angielskiego, piramidę żywienia, itp.
W celu poszerzenia mojej wiedzy metodycznej samodzielnie studiowałam różnego rodzaju materiały dostępne w Internecie, śledziłam blogi prowadzone przez innych nauczycieli, czytałam książki poświęcone metodyce nauczania języków obcych oraz brałam udział w szkoleniach rad pedagogicznych, kursach doskonalących oraz w kursie kwalifikacyjnym z zakresu oligofrenopedagogiki i ukończyłam studia podyplomowe z terapii pedagogicznej. Dzięki kursowi z oligofrenopedagogiki zdobyłam informacje, które mogą być wykorzystane w trakcie pracy z osobami upośledzonymi umysłowo oraz zyskałam pełne kwalifikacje do prowadzenia indywidualnych zajęć rewalidacyjnych. Po ukończeniu studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej zyskałam informacje dotyczące sposobów pomocy uczniom z trudnościami w uczeniu się oraz sposobów zmniejszania bądź całkowitej eliminacji przyczyn niepowodzeń szkolnych. Poprowadziłam również szkoleniową radę pedagogiczną dotyczącą procedur organizowania i przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego.

Ponadto brałam udział w różnego rodzaju kursach doskonalących i konferencjach:
• konferencji pt. „Szkoła zawodowa – szkołą pozytywnego wyboru”
• kursie „Eduk@cyjna rewolucja w wielkopolskich gimnazjach”,
• kursie pt. „Innowacje w szkole – dlaczego warto je podejmować”,
• kursie pt. „Od nauczyciela kontraktowego do nauczyciela mianowanego: kluczowe ogniwo w rozwoju zawodowym pracowników oświaty” (w świetle aktualnych uregulowań prawnych),
• kursie pt. „Uczeń z dysleksją na lekcjach języka obcego”,
• konferencji metodycznej pt. „No pain, no gain? Towards a perfect lesson” (poświęconej planowaniu lekcji w grupach przygotowujących się do egz. gimnazjalnego, sposobom skupiania uwagi ucznia na ważnych aspektach językowych oraz równoważeniu użycia języka do celów egzaminacyjnych
i komunikacyjnych),
• kursie dotyczącym nowego egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego.
Po uzyskaniu odpowiednich kwalifikacji przez rok prowadziłam zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z uczniami gimnazjum zgodnie z przydziałem czynności. Dzięki tym zajęciom jeszcze lepiej poznałam przyczyny niepowodzeń szkolnych uczniów oraz sposoby, dzięki którym można pomóc im w ich przezwyciężaniu. W trakcie zajęć uczniowie mieli możliwość rozwiązywania różnego rodzaju zadań przygotowywanych przeze mnie ale także szansę na to, aby porozmawiać o swoich problemach. Pracując z uczniami wykorzystywałam elementy metody gimnastyki mózgu Paula Dennisona oraz ćwiczenia z użyciem poduszki balansującej. Obserwując uczniów starałam się na bieżąco modyfikować zadania oraz techniki pracy na zajęciach.
W czasie trwania stażu sprawowałam funkcję wychowawcy dwóch klas, była to klasa I gimnazjum w zastępstwie za p. …. oraz kl. IIIb gimnazjum. Prowadziłam zajęcia z wychowawcą, indywidualne rozmowy z uczniami oraz spotkania i konsultacje indywidualne z rodzicami moich wychowanków; przez cały czas systematycznie dokonywałam ewaluacji moich działań i w razie potrzeby modyfikowałam moje działania wychowawcze w celu usprawnienia komunikacji i współpracy z uczniami i ich rodzicami. Organizowałam bądź współorganizowałam wycieczki klasowe lub imprezy integracyjne dla moich wychowanków uwzględniając ich opinie oraz biorąc pod uwagę ich potrzeby. Prowadziłam dokumentację wychowawcy klasy, tj. teczki wychowawcy, arkusze ocen, świadectwa, itp. Dzięki systematycznej obserwacji moich wychowanków, rozmowom
z nimi oraz ich rodzicami, innymi nauczycielami i pedagogiem szkolnym mogłam na bieżąco weryfikować plan pracy wychowawcy, dostosowywać tematykę zajęć do aktualnych potrzeb, zmieniać metody i formy pracy na zajęciach z wychowawcą.
Na bieżąco starałam się dokonywać ewaluacji moich działań prowadząc rozmowy poobserwacyjne z p. dyrektor oraz systematycznie spotykając się z moją opiekunką i prosząc o ewentualne wskazania dotyczące mojej pracy. Wszystkie takie dyskusje pozwalały mi lepiej planować moje lekcje, wykorzystywać czas bardziej optymalnie, zwiększać zaangażowanie uczniów w proces uczenia się czyniąc go bardziej atrakcyjnym oraz łatwiejszym. Często również rozmawiałam z uczniami na temat mojego sposobu prowadzenia zajęć i prosiłam ich o podanie czynników, które mogłyby zostać zmodyfikowane, aby było im łatwiej się uczyć. Szczególnie ważne były dla mnie rozmowy z naszymi absolwentami, których pytałam, jak oceniają swój stopień przygotowania do egzaminu gimnazjalnego oraz do dalszej edukacji
i w ten sposób modyfikowałam, np. sposób prezentacji niektórych zagadnień, liczbę godzin poświęcanych na poszczególne treści bądź na powtórzenia. Również dzięki rozmowom
z rodzicami uczniów oraz pedagogiem szkolnym zyskałam interesujące spostrzeżenia dotyczące pomocy w nauce uczniom wymagającym wsparcia.
Systematycznie prowadziłam dokumentację obowiązującą w pracy nauczyciela
w razie potrzeby dokonując w niej zmian. Przed rozpoczęciem każdego roku szkolnego dokonywałam ewaluacji przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego biorąc pod uwagę jego funkcjonowanie w ciągu roku szkolnego oraz aktualność i trafność zastosowanych i w nim rozwiązań oraz opinie uczniów na jego temat. Dokonywałam także oceny moich planów dydaktycznych dla poszczególnych klas oceniając prawidłowość ich sformułowania i to, jak sprawdzały się one w codziennej pracy. Przeprowadzenie testów diagnostycznych oraz obserwacja poszczególnych klas przekładała się na dodawanie odpowiednich modyfikacji w moich planach dydaktycznych; również w czasie roku szkolnego w razie potrzeby wprowadzałam zmiany w zaplanowanych rozkładach pracy. Bardzo aktywnie, jako członek komisji, przez dwa lata uczestniczyłam także w nowelizacji Statutu naszej szkoły. Jako przewodnicząca zespołu języków obcych czuwam nad opracowaniem dokumentacji odzwierciedlającej pracę naszego zespołu, wspólnie z członkami tegoż zespołu opracowuję harmonogram jego pracy oraz sprawozdanie z realizacji zadań. Będąc członkiem komisji do spraw opracowania tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych
w gimnazjum brałam bardzo aktywny udział w jej pracach biorąc pod uwagę wszystkie niezbędne uwarunkowania i przepisy bhp regulujące kształt tego typu dokumentów. Jako opiekunka Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum dokonałam wraz z Radą SU ewaluacji Regulaminu SU, opracowałam plan pracy SU oraz harmonogram działań na bieżący rok szkolny, cały czas czuwam również nad prawidłowym dokumentowaniem działań
i przedsięwzięć podejmowanych przez SU. Jako szkolna koordynatorka programu Postaw na rodzinę opracowywałam harmonogram działań podejmowanych w ramach tej kampanii oraz przygotowywałam sprawozdanie z ich realizacji. Jako członek komisji do spraw inwentaryzacji współtworzyłam protokół z inwentaryzacji mienia oraz arkusze spisu z natury. Jako przewodnicząca zespołu nadzorującego egzamin gimnazjalny sporządzałam protokoły
z przebiegu egzaminu w danej sali.
Co roku prowadzę bardzo dokładne analizy egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego oraz analizy próbnych egzaminów. Na pierwszym zebraniu z rodzicami
w danym roku szkolnym przedstawiam prezentację multimedialną dotyczącą wyników egzaminu gimnazjalnego. Takie analizy są dla mnie również okazją do dokonywania ewaluacji swojej pracy i zastanawiania się nad modyfikacjami, jakie powinny być przeze mnie wprowadzone. Każdorazowo przed rozpoczęciem roku szkolnego w swoich planach nauczania dodaję plan poprawy efektów kształcenia, zmieniając go na podstawie analizy wyników egzaminu gimnazjalnego, a także później na podstawie wstępnej diagnozy przeprowadzonej wśród uczniów klas pierwszych i wyników obserwacji pracy z danymi klasami w poprzednich latach. Analizując wyniki egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego odnoszę się również do rezultatów wstępnej diagnozy tych samych uczniów, aby zbadać przyrost wiedzy osiągnięty przez nich w ciągu 3 lat nauki w gimnazjum. Każdorazowo ok. 70-80% uczniów odnotowuje bardzo znaczny przyrost wiedzy, rzędu nawet 40%.
Bardzo aktywnie uczestniczę w realizacji programów wymiany międzynarodowej, przez ostatnie dwa lata był to trójstronny Projekt Comenius ze szkołą z Warny w Bułgarii oraz z Ichtershausen w Niemczech. Brałam udział w opracowaniu wniosku Programu Comenius, następnie podczas wizyty delegacji bułgarskiej i niemieckiej w Polsce pełniłam funkcję tłumacza oraz przygotowywałam i prowadziłam zajęcia z młodzieżą. W czasie pierwszego pobytu delegacji w Polsce pełniłam również funkcję tłumacza i opiekuna w czasie dwudniowej wycieczki do Warszawy, a w trakcie drugiej wizyty byłam opiekunką na dwudniowej wycieczce do Krakowa, Wieliczki i elektrowni szczytowo – pompowej Porąbka – Żar. Ponadto, w październiku 2013 roku wyjechałam z grupą młodzieży na wymianę do Warny, w czasie tego wyjazdu także pełniłam rolę tłumacza. W tym roku brałam udział
w przygotowaniu wniosku o przyznanie dofinansowania w ramach Projektu Erasmus Plus, wraz z p. wicedyrektor opracowywałam proponowane przez nas aktywności do realizacji
w kolejnym projekcie oraz tłumaczyłam informacje na język angielski. Co więcej, w 2012 roku w wakacje wyjechałam do Francji jako opiekunka z młodzieżą w ramach współpracy międzygminnej.


Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

W czasie mojej pracy z uczniami staram się jak najlepiej poznać strukturę ich środowiska lokalnego oraz ich problemy. W tym celu zaznajamiam się ze wszelkimi dokumentami zgromadzonymi w szkole, takimi jak opinie i orzeczenia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Po dokonaniu szczegółowej analizy każdej opinii i każdego orzeczenia wpływających do szkoły opracowuję indywidualne dostosowania dla uczniów, jakie będę systematycznie wdrażała w czasie pracy na lekcjach języka angielskiego. Będąc członkiem zespołu wychowawczego wykorzystywałam również w ten sposób pozyskane informacje, obecnie zapoznaję się z zapisami będącymi częścią dokumentacji pracy tego zespołu, tak aby jak najlepiej rozumieć problemy moich uczniów. Ponadto, jako członek zespołu nauczycieli uczących w poszczególnych klasach mam możliwość wglądu w bieżącą sytuację danego oddziału oraz możliwość zgłaszania swoich sugestii dotyczących pracy
z daną grupą młodzieży. Sytuację rodzinną uczniów mogę również poznawać dzięki rozmowom z uczniami, konsultacjom indywidualnym z ich rodzicami oraz współpracy
z wychowawcami klas i pedagogiem szkolnym. Cennym źródłem informacji są również prowadzone obserwacje uczniów w sytuacjach szkolnych (także na przerwach) oraz pozaszkolnych (takich jak wycieczki, dyskoteki, imprezy integracyjne). Dodatkowo prowadząc zajęcia świetlicowe mam możliwość obserwowania uczniów w sytuacjach nieco innych niż na godzinach dydaktycznych oraz dostrzeżenia jak wyglądają relacje w grupie koleżeńskiej. W czasie tych zajęć mogę również w razie potrzeby porozmawiać z uczniami
o ich problemach, udzielać im wskazówek dotyczących uczenia się języka angielskiego oraz objaśnić zagadnienia, które są dla nich trudne.
W mojej pracy staram się również na bieżąco uwzględniać pozyskane informacje dotyczące specyficznych elementów środowiska lokalnego i jego potrzeb pomagając
w organizacji imprez dla lokalnej społeczności. Od 3 lat na Festynach Rodzinnych organizowanych corocznie w czerwcu przez naszą szkołę przygotowuję Kącik Języka Angielskiego cieszący się dużym powodzeniem i oferujący liczne atrakcje dla dzieci, młodzieży i dorosłych oraz propagujący uczenie się języka angielskiego. Wraz z uczniami będącymi członkami koła języka angielskiego lub z moimi wychowankami opracowujemy różnorodne konkursy. Uczniowie przygotowują plakaty ukazujące w ciekawy sposób kraje angielskojęzyczne, takie jak USA, Wielka Brytania, Australia, Kanada oraz dekoracje zachęcające wszystkich do odwiedzenia naszego stoiska. Ponadto, chętni uczniowie pod moim nadzorem opracowują pytania o zróżnicowanym stopniu trudności dotyczące wiadomości o krajach, gdzie angielski jest językiem urzędowym oraz konkursy dla dzieci, np. kolorowanki, rebusy, karty do przyporządkowania, itp. Nagrodami w naszych zmaganiach są charakterystyczne dla krajów anglojęzycznych ciasta, balony oraz drobne gadżety pozyskane przeze mnie od sponsorów. W tym roku byłam również współodpowiedzialna za przygotowanie uczniów do wzięcia udziału w Eurofestynie zorganizowanym
z okazji dziesięciolecia wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Jako opiekunka SU Gimnazjum byłam również współorganizatorką Spotkania Opłatkowo – Karnawałowego
z Seniorami. Przy współpracy z opiekunką SU Szkoły Podstawowej oraz dzięki pomocy sołtysów opracowałam listę gości tegoż spotkania. Jako współkoordynatorka tego wydarzenia byłam odpowiedzialna za jego końcowy kształt, w związku z tym przygotowałam we współpracy z wychowawczyniami klas zerowych oraz uczniami gimnazjum krótką część artystyczną składającą się z występów wokalno - tanecznych oraz utworów instrumentalnych. Uczniowie wchodzący w skład Samorządu Uczniowskiego bardzo aktywnie włączyli się
w przygotowanie tego spotkania oraz w jego trakcie byli odpowiedzialni za obsługę gości. Dzięki takiej uroczystości udało nam się podkreślić, jak ważny jest szacunek dla osób starszych, uzmysłowić uczniom, że współpraca międzypokoleniowa jest możliwa i przynosi bardzo pozytywne efekty oraz daliśmy możliwość seniorom miłego spędzenia czasu, czucia się potrzebnym i docenionym oraz integracji międzypokoleniowej.
Bardzo ważnym zadaniem każdego nauczyciela jest motywowanie i wspieranie uczniów do nauki. Aby osiągnąć ten cel każdorazowo przeprowadzam wstępne testy diagnostyczne dla uczniów klas pierwszych w celu prawidłowego ocenienia ich poziomu umiejętności językowych i lepszego poznania ich potrzeb edukacyjnych i specyficznych problemów. Dzięki temu istnieje także lepsza możliwość podzielenia uczniów na grupy językowe odzwierciedlające ich poziom zaawansowania w przypadku bardziej licznych klas. Wychowawcy są zapoznawani z wynikami tych diagnoz oraz przekazuję im bardzo szczegółowe raporty, które mogą być również udostępnione rodzicom ich wychowanków. Na pierwszym w danym roku szkolnym spotkaniu zespołu języków obcych z udziałem nauczycielek ze szkoły podstawowej również omawiane są wyniki testu diagnostycznego oraz dotychczasowa praca uczniów na lekcjach języka angielskiego. Dzięki takiej diagnozie mogę wprowadzić zmiany w moim planie dydaktycznym rozszerzając liczbę godzin na powtórzenia i utrwalanie wiadomości ze szkoły podstawowej. Ponadto, opracowuję plan pracy zajęć dydaktyczno – wyrównawczych w celu jeszcze efektywniejszej pomocy uczniom mającym trudności w uczeniu się języka angielskiego. Zajęcia takie są prowadzone w ramach realizacji godzin z art.42 ust.2. Karty Nauczyciela.
Jeśli tylko była taka możliwość wynikająca z tygodniowego rozkładu zajęć prowadziłam koło języka angielskiego, które najprężniej działało w roku szkolnym 2011/2012, aby dać szansę jak najpełniejszego rozwoju uczniom zdolnym. Praca odbywała się według przygotowanego przeze mnie planu pracy ale uczniowie mieli możliwość wyboru omawianych przez nas tematów. Aby uczynić te zajęcia jak najbardziej atrakcyjnymi dla uczniów starałam się opracowywać ciekawe formy i techniki pracy, np. piekliśmy razem ciasteczka posługując się słownictwem anglojęzycznym, przed Świętami Bożego Narodzenia uczniowie brali udział w mini-konkursie „Jaka to melodia?” sprawdzającym ich znajomość piosenek świątecznych. W motywowaniu uczniów do nauki pomocna również była praca metodami aktywizującymi na lekcjach i zajęciach dodatkowych oraz przybliżanie uczniom tradycji krajów angielskojęzycznych poprzez zapoczątkowane przeze mnie w naszej szkole obchody Dnia Świętego Patryka, a także wykonywanie gazetek ściennych w klasie językowej o tematyce dotyczącej, np. najważniejszych świąt. Także organizowane bądź przeprowadzane przeze mnie liczne konkursy (wymienione poniżej) mają na celu zachęcenie uczniów do uczenia się języka angielskiego.
Rok 2011/2012
• Konkurs Czytania ze Zrozumieniem w Języku Angielskim,
• Przeprowadzenie etapu szkolnego Wojewódzkiego Konkursu Języka Angielskiego,
• Rejestracja uczniów w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów oraz praca z uczennicą kl. IIb …, która zakwalifikowała się do II etapu tej olimpiady nad opracowaniem bloga w języku angielskim,
• Konkurs na Najpiękniejszą Kartkę Świąteczną w Języku Angielskim,
• Konkurs Języka Angielskiego Gimnazjum im. Papieża Jana Pawła II w Wysokiem
o tytuł Mistrza Języka Angielskiego,
• Konkurs na plakat reklamujący ciekawe formy spędzania czasu z rodziną (jako koordynatorka kampanii „Postaw na rodzinę”),
• Konkurs wiedzy o krajach angielskojęzycznych i konkursy dla dzieci na Festynie Rodzinnym.
Rok 2012/2013
• Przeprowadzenie etapu szkolnego Wojewódzkiego Konkursu Języka Angielskiego
(2 osoby zakwalifikowały się do etapu rejonowego tego konkursu),
• Konkurs na Najpiękniejszą Kartkę Świąteczną w Języku Angielskim,
• Konkurs Czytania ze Zrozumieniem w Języku Angielskim,
• Przygotowanie uczniów do udziału w I Międzyszkolnym Konkursie Języka Angielskiego organizowanym przez Zespół Szkół Budowlanych,
• Konkurs Języka Angielskiego Gimnazjum im. Papieża Jana Pawła II w Wysokiem
o tytuł Mistrza Języka Angielskiego,
• Konkurs wiedzy o krajach angielskojęzycznych i konkursy dla dzieci na Festynie Rodzinnym.
Rok 2013/2014
• Przeprowadzenie etapu szkolnego Wojewódzkiego Konkursu Języka Angielskiego
(1 osoba zakwalifikowała się do etapu rejonowego),
• Konkurs Czytania ze Zrozumieniem w Języku Angielskim,
• Konkurs na Najpiękniejszą Kartkę Bożonarodzeniową w Języku Angielskim,
• Konkurs na Najpiękniejszą Kartkę Wielkanocną w Języku Angielskim,
• Udział w Międzyszkolnym Konkursie Języka Angielskiego,
• Konkurs Języka Angielskiego Gimnazjum im. Papieża Jana Pawła II w Wysokiem
o tytuł Mistrza Języka Angielskiego.
Udział w konkursach motywuje uczniów do pracy oraz uczenia się języka angielskiego. Co więcej, udział w kolejnych etapach i konkursach pozaszkolnych dostarcza im nowych doświadczeń, stwarza możliwość odniesienia sukcesu oraz przygotowuje do radzenia sobie z rywalizacją, ze stresem oraz ewentualną porażką. Uczniowie mają możliwość zauważenia, że nawet uczęszczając do niewielkiej szkoły mogą podejmować nowe wyzwania, zdobywać wyróżnienia i odnosić zwycięstwa, a ich aktywna postawa oraz zaangażowanie przynosi wymierne rezultaty. Dla mnie również jest to okazja do zaobserwowania jak uczniowie radzą sobie z tego typu zmaganiami oraz dowiedzenia się, jakie ewentualnie mają oni braki, które należałoby uzupełnić.
Pełniąc funkcję wychowawcy dwóch klas ale także w mojej codziennej pracy nauczyciela starałam się jak najaktywniej realizować zadania wychowawcze i opiekuńcze uwzględniając przy tym potrzeby rozwojowe uczniów oraz specyfikę środowiska lokalnego. Samodzielnie oraz współpracując z innymi nauczycielami pracowałam przy organizacji imprez szkolnych oraz integrujących wychowanków moich klas. Zorganizowałam ognisko integracyjne dla uczniów kl. I oraz byłam współorganizatorką wycieczki tej klasy do Poznania w czasie trwania Euro 2012. Dla wychowanków kl. IIIb zorganizowałam wyjazd do Konina na ściankę wspinaczkową oraz wycieczkę do Poznania, w programie której było zwiedzanie palmiarni oraz rynku w tym mieście.
W czasie wszystkich tych wycieczek oraz imprez aktywnie pełniłam opiekę nad uczniami, bardzo często również sprawowałam funkcję opiekuna na dyskotekach szkolnych.
W ostatnim roku, jako opiekunka SU byłam organizatorką dyskotek dla dzieci
i młodzieży, gdzie bardzo ważnym zadaniem było dla mnie zapewnienie pełnego bezpieczeństwa uczestników zabawy. Ponadto, pełniąc funkcję opiekunki SU przygotowuję wraz z uczniami liczne imprezy uwzględniając ich propozycje oraz wnioski. W ramach naszej działalności w tym roku zorganizowaliśmy dla społeczności szkolnej:
- obchody Dnia Chłopca (w tym wybory najsympatyczniejszego chłopca
i nauczyciela),
- Dzień Edukacji Narodowej (w tym humorystyczna część artystyczna oraz prezentacja multimedialna),
- Andrzejki (w tym wróżby andrzejkowe),
- Mikołajki (w tym szczęśliwy numerek dla osób noszących czapkę Św. Mikołaja),
- konkurs na Najpiękniej Udekorowaną przed Świętami Bożego Narodzenia Klasę,
- obchody Dnia Kobiet (w tym wybory najsympatyczniejszej dziewczyny
i nauczycielki),
- obchody Dnia Świętego Patryka (w tym zielone stroje, napoje i desery),
- Dzień Wiosny i Samorządności (w tym konkurs karaoke dla wychowawców wraz
z klasami i rywalizacje sportowe).
Wszystkie takie akcje organizowane przy współpracy z uczniami bądź z ich inicjatywy wpływają na uatrakcyjnienie i urozmaicenie życia szkoły oraz dają im poczucie, że są bardzo ważnymi członkami wspólnoty szkolnej, a ich pomysły i działania są realizowane i doceniane. Ponadto, uczniowie zauważają, jak ważna jest współpraca, uczą się pracy z zespole, mają okazję zaprezentowania swoich talentów i dostrzeżenia, że mają widoczny wpływ na życie szkoły.
Dodatkowo od dwóch lat biorę wraz z uczniami udział w zbiórce pieniędzy na rzecz Fundacji Dzieło Nowego Tysiąclecia, która pozyskuje fundusze na stypendia dla uczniów zdolnych, których rodziny nie posiadają środków, aby zapewnić im odpowiednie warunki kształcenia. Także od dwóch lat uczestniczę w akcji „Pola Nadziei” opiekując się uczniami kwestującymi na rzecz Hospicjum. Ponadto, jako opiekunka Samorządu Uczniowskiego w tym roku pełniłam w Gimnazjum funkcję koordynatora akcji przedświątecznej zbiórki żywności prowadzonej przez Bank Żywności z Konina. Połowę pozyskanych artykułów spożywczych przekazałam do Banku, drugą połowę wykorzystałam na przygotowanie paczek żywnościowych dla ubogich rodzin uczniów
z naszej szkoły. Również jako opiekunka Samorządu, pełniłam w naszej szkole rolę koordynatora akcji „Góra Grosza” na rzecz rodzinnych domów dziecka i wiosek dziecięcych. Wszystkie te akcje uwrażliwiają uczniów na potrzeby drugiego człowieka
i uświadamiają im jak ważna, potrzebna i przynosząca satysfakcję jest praca charytatywna.


Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej
i komunikacyjnej


W mojej pracy dydaktycznej na co dzień wykorzystuję technologię informacyjną
i komunikacyjną. Wszystkie sprawdziany oraz większość kartkówek przygotowuję samodzielnie w programie Microsoft Word. Ponadto w tym samym programie opracowuję konspekty zajęć, całą dokumentację niezbędną w pracy nauczyciela oraz karty pracy. Co więcej, opracowując analizy wyników egzaminów gimnazjalnych oraz próbnych egzaminów
i testów diagnostycznych uczniów klas I korzystam z programu Microsoft Excel oraz przygotowuję różnorodne prezentacje multimedialne z pomocą programu Microsoft PowerPoint (np. prezentacje ukazujące tradycje i zwyczaje z krajów angielskojęzycznych). Na dodatek, w mojej codziennej pracy dydaktycznej wykorzystuję technologie informacyjne tworząc testy różnego rodzaju konkursów organizowanych przeze mnie w celu popularyzacji uczenia się języka angielskiego oraz dyplomy dla laureatów tych konkursów. Prowadzę
z uczniami zajęcia w sali komputerowej metodą webquest, która polega na wyszukiwaniu przez nich informacji w Internecie oraz umiejętnym i prawidłowym ich wykorzystaniu w celu zrealizowania zadania, jakim może być zaplanowanie wycieczki, skalkulowanie jej kosztów, sprawdzenie możliwości przelotów, oferty zakwaterowania w tym miejscu oraz wyszukanie miejsc, które byłyby warte odwiedzenia. Ponadto, moi wychowankowie z kl. IIIb pod moim nadzorem wyreżyserowali i nagrali film w zabawny sposób ilustrujący życie klasy i będący swego rodzaju pożegnaniem ze szkołą.
Cała dokumentacja awansu została przeze mnie przygotowana przy wykorzystaniu technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Na początku poszukiwałam w Internecie Rozporządzeń MENiS i MEN dotyczących uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Następnie wykorzystałam różnego rodzaju portale, np. profesor.pl, literka.pl, aby pozyskać interesujące mnie informacje dotyczące opracowania planu rozwoju zawodowego oraz sformułowania wniosku o umożliwienie mi rozpoczęcia stażu. Na zakończenie procedury związanej z ukończeniem stażu wszystkie niezbędne dokumenty były przeze mnie przygotowywane w pakiecie Microsoft Office. Swój plan rozwoju zawodowego oraz sprawozdanie z jego realizacji i niektóre konspekty moich zajęć zamieściłam na portalu literka.pl. i profesor.pl.
W mojej codziennej pracy wykorzystuję na bieżąco zasoby Internetu poszukując interesujących mnie informacji, dodatkowych zadań oraz wiadomości dotyczących dydaktyki języków obcych. Z tego źródła czerpię również cenne wskazówki dotyczące pracy nauczyciela czytając fora prowadzone przez bardziej doświadczonych pedagogów. Staram się również zachęcać moich uczniów do wykorzystywania słowników internetowych, zwłaszcza takich umożliwiających słuchanie wymowy nieznanych słów. Przekonuję ich także do śledzenia na bieżąco informacji o krajach angielskojęzycznych, przygotowywania prac domowych i prac dla chętnych z użyciem komputera i Internetu. Kilkakrotnie zachęcałam
i zgłaszałam moich uczniów do udziału w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów, która polega między innymi na rozwiązywaniu testów przez Internet. Uczennica, która zakwalifikowała się do II etapu tej olimpiady opracowywała pod moim nadzorem blog w języku angielskim.
W ramach mojej pracy wprowadzam zmiany na stronie internetowej szkoły obejmujące, np. umieszczanie aktualności dotyczących funkcjonowania naszej placówki, dokumentów, znowelizowanej wersji Statutu szkoły, Programu Profilaktyki oraz Programu Wychowawczego. Samodzielnie opracowałam prostą stronę internetową, która może być dla uczniów dodatkową pomocą w czasie przyswajania wiadomości związanych z czasami przeszłymi. Na mojej stronie umieściłam ćwiczenia opracowane przeze mnie przy użyciu programu Hot Potatoes będącego generatorem różnego typu zadań językowych. Ponadto prowadzę blog dotyczący uczenia się języków obcych, obejmujący zwłaszcza wskazówki pomocne w czasie uczenia się słownictwa, prezentujący przydatne techniki ułatwiające zapamiętywanie słów oraz umieszczam w nim obowiązujące listy słów, które uczniowie otrzymali również wcześniej w formie papierowej. W czasie realizacji projektu edukacyjnego wykorzystywałam wraz z moim zespołem pocztę elektroniczną w celu usprawnienia naszej komunikacji. Uczennice przysyłały mi drogą mailową wszystkie teksty, które miały być umieszczone na planszy, a ja po dokonaniu niezbędnych poprawek odsyłałam je wraz ze wskazówkami dotyczącymi realizacji projektu tą samą drogą.
Każdego roku na pierwszym zebraniu z rodzicami przedstawiam przygotowane przeze mnie prezentacje multimedialne zawierające analizę wyników egzaminu gimnazjalnego
z języka angielskiego. Ukazują one wyniki egzaminu w kontekście historycznym
i geograficznym, rodzaje badanych umiejętności i ich współczynniki łatwości oraz współczynniki łatwości poszczególnych zadań, a także porównanie wyników egzaminu do wyników wstępnej diagnozy z klasy pierwszej i wyciągnięte przeze mnie wnioski. Cała prezentacja składa się głównie z wykresów i tabel. Ponadto w 2012 roku przygotowałam
i przedstawiłam rodzicom również prezentację dotyczącą nowej formuły egzaminu gimnazjalnego, objaśniającą typy zadań, badane umiejętności, limity czasowe egzaminu, sposób oceniania zadań otwartych i przedstawiania wyników.


Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki
i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań


W mojej pracy, a w szczególności w czasie trwania stażu, staram się cały czas pogłębiać, aktualizować i uzupełniać wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki,
w szczególności metodyki nauczania języków obcych. Tego typu zagadnienia zawsze były
w kręgu moich zainteresowań; moja praca licencjacka dotyczyła nauczania gramatyki języka angielskiego, a moja praca magisterska pojęcia lęku językowego oraz badania jego poziomu wśród polskich gimnazjalistów. W czasie trwania stażu ukończyłam kurs kwalifikacyjny
z zakresu oligofrenopedagogiki, dzięki któremu uzyskałam pełne kwalifikacje niezbędne do pracy z uczniami z upośledzeniem umysłowym. W czasie kursu zyskałam dodatkowe informacje dotyczące organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkołach, czynników wywołujących niepełnosprawność intelektualną, poznałam różne typy zajęć
o charakterze terapeutycznym oraz wybrane metody stosowane w pracy z osobami niepełnosprawnymi. Miałam również możliwość dowiedzenia się na czym polega metoda ośrodków pracy oraz, czym jest integracja sensoryczna i jak duży wpływ na rozwój
i funkcjonowanie człowieka mają zaburzenia jej procesów. W czasie zajęć zyskałam również wiedzę na temat podstaw psychologicznych rewalidacji. Wybrane poznane metody i techniki pracy zastosowałam w czasie prowadzenia zajęć korekcyjno – kompensacyjnych.
Ponadto, w czasie stażu ukończyłam studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej. Studia te pozwoliły mi uzyskać kwalifikacje niezbędne do prowadzenia zajęć korekcyjno – kompensacyjnych, ale również wyposażyły mnie w wiedzę przydatną
w codziennej pracy dydaktycznej. Dzięki zajęciom poznałam zasady działań korekcyjnych, aspekty oddziaływań terapeutycznych oraz sposób planowania zajęć korekcyjno – kompensacyjnych. Na dodatek, zyskałam wiadomości dotyczące sposobów stymulowania
i usprawniania funkcji percepcyjno – motorycznych, sposobów korygowania funkcji zaburzonych, a co najważniejsze poznałam bardzo wiele rodzajów ćwiczeń, które mogą być wykorzystywane w pracy z uczniami, co bezpośrednio pomogło mi w prowadzeniu zajęć korekcyjno – kompensacyjnych.
W celu rozszerzania mojej wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki samodzielnie studiowałam literaturę fachową dotyczącą tych dziedzin, np. „Principles of language learning and teaching” (Brown H. Douglas), “The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition” (Dörnyei Zoltán), “Teaching and learning in the language classroom” (Hedge Tricia), a także artykuły w czasopismach dotyczące dydaktyki
i psychologii nauczania języków obych, np. “TESOL Quarterly”, “Modern Language Journal” oraz “Journal of Educational Psychology”. Także Internet, jako bogate źródło informacji, był dla mnie miejscem poszukiwania dodatkowych wiadomości i wskazówek, które byłyby pomocne
w mojej codziennej pracy zawodowej.
Aktywnie realizując zadania wychowawcze i opiekuńcze na co dzień wykorzystuję
w praktyce zdobyte wcześniej wiadomości i umiejętności. Współpracując z pedagogiem szkolnym i wychowawcami klas oraz dwukrotnie pełniąc funkcję wychowawcy starałam się na bieżąco diagnozować i rozwiązywać trudności wychowawcze i edukacyjne moich uczniów.
W tym celu prowadziłam zajęcia z wychowawcą klasy poruszając zagadnienia wynikające
z aktualnych problemów i potrzeb młodzieży, a także rozmowy indywidualne z uczniami i ich rodzicami. Na zajęciach świetlicowych umożliwiałam uczniom korzystanie z pomocy kolegów lub mojej, aby wesprzeć ich w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych. Na tych zajęciach miałam również szansę porozmawiać z uczniami o ich problemach, co nie zawsze jest możliwe
w czasie lekcji jęz. angielskiego. Jako opiekunka Samorządu Uczniowskiego również baczniej wsłuchuję się w problemy młodzieży oraz wspieram wszystkie ich inicjatywy służąc pomocą
i radą w czasie ich realizacji. Na jednym z zebrań Rady SU przeprowadziłam ankietę dotyczącą kwestii bezpieczeństwa w naszej szkole, ale także dałam uczniom możliwość zapisania, co mogłoby w naszej szkole ulec zmianie oraz, jakie są ich bieżące problemy. Wnioski z ankiety udostępniłam również pedagogowi szkolnemu.
Wykorzystując wiadomości z zakresu dydaktyki staram się również motywować uczniów do nauki języka angielskiego oraz uatrakcyjniać sposób prowadzenia moich zajęć stosując metody aktywizujące. Objaśniając zagadnienia gramatyczne zawsze staram się podawać przykłady, które byłyby bliskie dla uczniów, miałyby odniesienie do życia codziennego albo porównywać je do języka ojczystego. Często stosuję pracę w parach lub
w grupach, na lekcje powtórzeniowe przygotowuję gry lub zabawy językowe. Uczniowie mają możliwość odgrywania krótkich scenek lub dialogów. Cały czas staram się również indywidualizować proces nauczania. Uczniowie klasy II i III są podzieleni na grupy uwzględniające ich poziom zaawansowania, więc możliwe jest wprowadzanie większej liczby ćwiczeń, powtórzeń, objaśnień w grupach mniej zaawansowanych oraz dodatkowych, trudniejszych zadań lub zagadnień w grupach bardziej zaawansowanych. W klasach nie podzielonych na grupy indywidualizacja procesu nauczania jest trudniejsza lecz nie niemożliwa. Cały czas na bieżąco monitoruję poziom wykonania zadań i w razie potrzeby udzielam uczniom mającym problemy dodatkowych wyjaśnień i wskazówek, w tym samym czasie uczniowie pracujący szybciej mają możliwość rozwiązywania dodatkowych ćwiczeń.
Dbając o podniesienie jakości mojej pracy, staram się również kształtować
i doskonalić moje kompetencje osobowościowe konieczne w pracy. Pomagają mi w tym
w szczególności rozmowy z moją opiekunką, w trakcie których mam możliwość dokonania samooceny moich umiejętności oraz ewaluacji moich metod, form i technik pracy. Mogę również podzielić się swoimi wątpliwościami i problemami, uzyskując cenne wskazówki. Cały czas staram się doskonalić umiejętność nawiązywania dobrego kontaktu z uczniami, szczególnie pomocne jest w tym pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego oraz sprawowanie opieki nad uczniami w czasie wycieczek, imprez integracyjnych i dyskotek. Moim celem jest również okazywanie życzliwości i otwartości w kontaktach interpersonalnych oraz udoskonalenie umiejętności współpracy w zespole. Taką możliwość daje mi, np. pomoc w organizacji uroczystości szkolnych integrujących społeczność szkolną oraz lokalną, takich jak Festyn Rodzinny, czy Spotkanie Opłatkowo – Karnawałowe
z Seniorami, a także praca w zespole języków obcych i zespołach nauczycieli uczących
w danych klasach.

Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż

Staż na nauczyciela kontraktowego rozpoczęłam od przeanalizowania aktów prawnych i zapoznania się z procedurą nadawania stopni awansu zawodowego nauczycieli. Samodzielnie przeczytałam, a następnie omówiłam z moją opiekunką, Rozporządzenia MENiS i MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
W czasie trwania stażu zapoznałam się również z Ustawą o systemie oświaty, Kartą Nauczyciela oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy właściwymi dla szkół.
W listopadzie 2011 roku wzięłam udział w szkoleniu „Od nauczyciela kontraktowego do nauczyciela mianowanego: kluczowe ogniwo w rozwoju zawodowym pracowników oświaty” (w świetle aktualnych uregulowań prawnych)”, które pomogło mi lepiej zrozumieć procedurę ubiegania się o stopień nauczyciela mianowanego. Zgromadziłam własną biblioteczkę aktów prawnych w formie pisemnej bądź elektronicznej, aby w razie potrzeby móc wrócić do konkretnych zagadnień. W każdym roku analizowałam koncepcję pracy szkoły. W czasie mojej pracy na bieżąco musiałam wykazywać się znajomością przepisów i umiejętnością zastosowania ich w praktyce, w konkretnych działaniach.
Cały czas aktywnie uczestniczyłam w pracach organów szkoły oraz różnorodnych komisji, brałam udział w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. W 2012 roku poprowadziłam szkoleniową radę pedagogiczną na temat procedur organizowania
i przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego. Brałam udział w posiedzeniach szkoleniowych rad pedagogicznych, gdzie omawiane były bieżące zmiany w prawie oświatowym. Kilkakrotnie byłam członkiem zespołu do spraw nowelizacji Statutu. Od dwóch lat pełnię funkcję przewodniczącej zespołu języków obcych działającego w naszej szkole, prowadząc jego zebrania oraz dbając o prawidłowe dokumentowanie jego prac. Od początku tego roku szkolnego jestem opiekunką Samorządu Uczniowskiego, w związku z czym, wraz z Radą SU dokonałam nowelizacji Regulaminu SU oraz opracowałam Plan Pracy i Harmonogram działań na bieżący rok szkolny. W 2012 roku zapoznałam się z nową formułą egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego, uczestniczyłam w dwóch szkoleniach poświęconych tej tematyce oraz samodzielnie przygotowałam i przeprowadziłam takie szkolenie na zebraniu
z rodzicami. Kilkakrotnie byłam przewodniczącą zespołów nadzorujących przebieg egzaminu gimnazjalnego, czuwałam nad jego prawidłowym przebiegiem w danej sali. Organizując wyjazdy, dyskoteki oraz imprezy integracyjne dbałam o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, opracowywałam regulaminy wycieczek, karty wycieczek.
W mojej codziennej pracy cały czas stosuję w praktyce przepisy dotyczące systemu oświaty. Dbam o prawidłowe wypełnianie dokumentacji nauczyciela i wychowawcy (dzienniki, świadectwa, arkusze ocen, itp.). Przygotowując się do rozpoczęcia stażu oraz
w jego trakcie na bieżąco wykorzystywałam zapisy regulujące tryb uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Samodzielnie sformułowałam przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego oraz co roku dokonuję jego ewaluacji. Przygotowałam i na bieżąco modyfikowałam według potrzeb plan nauczania dla każdej
z klas. Opracowałam i wykorzystywałam autorski plan pracy koła języka angielskiego oraz zajęć dydaktyczno – wyrównawczych. Przygotowałam plan pracy zajęć korekcyjno – kompensacyjnych, zajęć świetlicowych oraz zajęć z wychowawcą klasy. Prowadziłam teczkę i dokumentację wychowawcy klasy oraz dokumentację projektu edukacyjnego realizowanego przez grupę uczennic pt. „Places worth seeing in the USA” (Miejsca warte zobaczenia
w USA).
Wyświetleń: 521


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.