Katalog Ewa Cioban, 2014-08-13 Dydnia Plastyka, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanego I. Informacje personalne: 1. Imię i nazwisko nauczyciela – mgr Ewa Cioban 2. Szkoła – 3. Stanowisko – nauczyciel plastyki, zajęć rewalidacyjnych, wychowania przedszkolnego 4. Data rozpoczęcia stażu – 01 września 2011r. 5. Czas trwania stażu – 2 lata i 9 miesięcy 6. Data zakończenia stażu – 31 maja 2014r. II. Czynności organizacyjne: Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli; złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; sporządzenie planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2011r. Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu; wszczęcie postępowania; plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły. 2. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej: statutu, regulaminów, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, programu wychowawczego szkoły, itp. Wrzesień 2011r. Znajomość prawa oświatowego i jego właściwa interpretacja; umiejętność korzystania z przepisów prawnych i poprawnego formułowania dokumentów. 3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Analiza własnej pracy; doskonalenie warsztatu pracy; gromadzenie dokumentacji w formie elektronicznej lub papierowej; praca nad uzyskaniem celu jakim jest awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego; uzyskanie oceny dorobku zawodowego. Na bieżąco Czerwiec 2014r. Gromadzenie dokumentów: świadectw, sprawozdań, zaświadczeń, ocen, scenariuszy lekcji i imprez; ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły. 4. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Maj 2014r. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. 5. Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. Prawidłowe wypełnienie wniosku. Czerwiec 2014r. Wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. III. Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli: §8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efekt6w w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach, radach pedagogicznych, lekcjach otwartych, konferencjach metodycznych i warsztatach. Na bieżąco Zaświadczenia o udziale w szkoleniach i kursach; potwierdzenia udziału w lekcjach otwartych; lista obecności na szkoleniowych radach pedagogicznych. 2. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. Wykorzystanie w pracy rozwiązań proponowanych w literaturze fachowej oraz źródłach internetowych; poszukiwanie nowych rozwiązań dydaktycznych; wymiana doświadczeń i pomysłów związanych z procesem nauczania plastyki oraz dzieci niepełnosprawnych. Na bieżąco Adnotacje w scenariuszach lekcji. 3. Udział w opracowaniu przedmiotowego systemu oceniania z plastyki oraz sposobu oceniania osiągnięć uczniów niepełnosprawnych. Udział w pracach mających na celu udoskonalanie przedmiotowego systemu oceniania z plastyki oraz sposobu oceniania uczniów niepełnosprawnych; zapoznanie uczniów oraz rodziców z PSO i Kartą Oceny Postępów Ucznia. Wrzesień 2011r., 2012r., 2013r. lub wedle potrzeb Przedmiotowy System Oceniania z plastyki; Karta Oceny Postępów Ucznia; Karta Oceny Postępu w Rozwoju Społecznym. 4. Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Aktywna praca w Zespole Nauczania Blokowego oraz Zespole Edukacji Wczesnoszkolnej; praca w Komisji do Spraw Pomocy Materialnej Uczniom; opracowanie indywidualnych programów edukacyjnych i rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych; opracowanie Programu Działań Wychowawczych dla klas IV – VI; opracowanie Planu Wychowawczego dla dzieci pięcio- i sześcioletnich. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Sprawozdania z pracy zespołów; protokoły z posiedzeń komisji; Indywidualny Program Edukacyjny; Program indywidualnych zajęć rewalidacyjnych; Program Działań Wychowawczych dla klas IV – VI; Plan pracy wychowawczej; Plan Wychowawczy dla dzieci pięcio- i sześcioletnich. 5. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów plastycznych oraz o tematyce zdrowotnej. Opracowanie regulaminów i konkursów plastycznych oraz o tematyce zdrowotnej; przeprowadzenie konkursów plastycznych o zasięgu szkolnym i gminnym; praca w komisjach konkursowych; praca z uczniami biorącymi udział w konkursach. Czas trwania stażu Regulaminy konkursów; treść konkursów; sprawozdanie i protokoły z przeprowadzonych konkursów. 6. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów mających trudności w nauce lub zdolnych. organizowanie zajęć Koła Plastycznego i Koła Dziennikarskiego. Czas trwania stażu Wpisy do dzienników zajęć. 7. Wzbogacanie warsztatu pracy. przygotowanie i opracowanie pomocy dydaktycznych do zajęć rewalidacyjnych, plastyki oraz wychowania przedszkolnego; wzbogacenie wyposażenia Kącika Integracji w bibliotece szkolnej w czasopisma „Rewalidacja”, „Psychologia w Szkole”, „Charaktery”; zakup literatury i materiałów edukacyjnych. Czas trwania stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły; Potwierdzenie bibliotekarki. 8. Organizowanie imprez szkolnych. Organizowanie imprez okolicznościowych na terenie szkoły. Czas trwania stażu Scenariusze oraz sprawozdania z przeprowadzonych imprez szkolnych. 9. Współpraca z wychowawcami klas. Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących postępów uczniów w nauce, bądź problemów wychowawczych. Czas trwania stażu Notatki własne lub adnotacje w dziennikach szkolnych. 10. Kierowanie i zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim. Pełnienie funkcji wychowawcy klasowego; spotkania i współpraca z rodzicami. Czas trwania stażu Terminarz spotkań z rodzicami w dzienniku lekcyjnym; scenariusze spotkań z zakresu pedagogizacji rodziców. §8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Opracowanie programów, planów, pomocy dydaktycznych; pisanie scenariuszy lekcji, imprez szkolnych; opracowywanie quizów i prezentacji multimedialnych dla uczniów; przygotowywanie i opracowywanie regulaminów konkursów plastycznych. Czas trwania stażu Programy, plany, pomoce dydaktyczne; scenariusze lekcji, imprez szkolnych; konkursy i sprawozdania. 2. Publikacja materiałów w Internecie. Publikacja planu rozwoju zawodowego oraz wybranych materiałów w Internecie. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Adresy stron www. 3. Wykorzystanie Internetu jako źródła materiałów dydaktycznych i wiedzy metodycznej. Wyszukiwanie i korzystanie ze stron i portali internetowych jako źródła materiałów dydaktycznych. Czas trwania stażu Adresy stron www. 4. Posługiwanie się pocztą elektroniczną. korespondencja elektroniczna z instytucjami, z którymi zostanie nawiązana współpraca, wydawnictwami, nauczycielami, rodzicami, uczniami. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Wydruki z poczty elektronicznej. 5. Wykorzystanie nośników multimedialnych na zajęciach. Wykorzystywanie na zajęciach filmów edukacyjnych, prezentacji multimedialnych na nośnikach multimedialnych. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Adnotacja w scenariuszach zajęć. §8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Praca w zespole Nauczania Blokowego oraz Zespole Edukacji Wczesnoszkolnej. Aktywny udział w spotkaniach zespołów; realizacja przydzielonych zadań; współtworzenie wymaganej dokumentacji. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Sprawozdania z działalności zespołów. 2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli kontraktowych. Przygotowanie zajęć otwartych. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Scenariusz zajęć. 3. Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego. Pomoc przy tworzeniu wymaganej dokumentacji; wspólne śledzenie zmian w prawie oświatowym; obserwacja lekcji prowadzonych przez nauczyciela kontraktowego; prowadzenie zajęć otwartych dla nauczyciela kontraktowego; napisanie propozycji oceny pracy nauczyciela kontraktowego za okres stażu. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Potwierdzenie dyrektora szkoły. 4. Pełnienie funkcji opiekuna studentów odbywających praktykę. Pomoc przy tworzeniu wymaganej dokumentacji; prowadzenie zajęć otwartych dla studentów; obserwacja lekcji prowadzonych przez studentów; napisanie oceny praktyki studenckiej. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Potwierdzenie dyrektora szkoły. §8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Pełnienie funkcji szkolnego koordynatora Zespołu ds. Promocji Zdrowia. Opracowanie Programu Działań Szkoły Promującej Zdrowie na lata 2011 - 2013; organizowanie spotkań szkolnego zespołu ds. Promocji Zdrowia; przeprowadzenie autoewaluacji w szkole; zorganizowanie publicznej prezentacji wyników autoewaluacji; złożenie wniosku o nadanie Krajowego Certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Potwierdzenie dyrektora szkoły; Krajowy Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. 2. Prowadzenie zajęć Koła Plastycznego oraz Koła Dziennikarskiego. Opracowanie Program Koła Plastycznego oraz Koła Dziennikarskiego. Czas trwania stażu Program Koła Plastycznego oraz Dziennikarskiego; Gazetka szkolna „Co w szkole piszczy?” (miesięcznik). §8 ust. 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Organizowanie wycieczek szkolnych i klasowych. Organizowanie lub współudział w organizowaniu wycieczek do teatru, kina, muzeów oraz wycieczek o charakterze obserwacyjnym. Czas trwania stażu Karta wycieczek; wpis do dziennika klasowego. 2. Prowadzenie konsultacji dla rodziców Prowadzenie konsultacji dla rodziców w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Czas trwania stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły. 3. Poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów. Rozmowy z rodzicami lub prawnymi opiekunami uczniów. Czas trwania stażu Wpisy do dziennika. §8 ust. 2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz higieny osobistej. Konsultacje z pielęgniarką. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Potwierdzenie pielęgniarki szkolnej. 2. Organizowanie zbiórek, akcji charytatywnych na rzecz osób potrzebujących. Organizowanie oraz udział w zbiórkach funduszy. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Potwierdzenie dyrektora szkoły / opiekuna Samorządu Uczniowskiego. 3. Współpraca z osobami i instytucjami działającymi na terenie szkoły. Współpraca z Samorządem Uczniowskim, Radą Rodziców, biblioteką szkolną. Czas trwania stażu Potwierdzenia od opiekuna Samorządu Uczniowskiego, przewodniczącej Rady Rodziców, bibliotekarki. 4. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Kierowanie do poradni, bądź uzupełnianie dokumentacji uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi, trudnościami w nauce i podejrzeniem o dysleksję; wdrażanie zaleceń Poradni do pracy z uczniem; korzystanie z porad pracowników Poradni w sprawach dotyczących uczniów. Czas trwania stażu Opinie, informacje wychowawcy o uczniach; Dokumentacja Poradni. 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Opis i analiza postępowania z uczniem niepełnosprawnym lub mającym trudności w nauce. Studium przypadku. Czas trwania stażu Opis przypadku. 2. Praca z uczniami posiadającymi orzeczenie lub opinię Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Opracowanie programu pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; prowadzenie zajęć indywidualnych. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Potwierdzenie dyrektora szkoły; wpisy do dziennika zajęć. Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i podczas jego realizacji może ulec modyfikacji. Podpis nauczyciela: ……………………………. Data zatwierdzenia Planu Rozwoju Zawodowego…………………………......... Podpis Dyrektora szkoły: …………………………….. Wyświetleń: 1338
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |