AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Julita Kowalska, 2014-08-26
kalisz

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Dzieci mają swoje prawa.

- n +

Scenariusz zajęć w klasie I
„ Dzieci mają swoje Prawa”
Cele:
-Zapoznanie z wybranymi prawami dziecka;
-próby określania własnych uczuć i emocji, oraz dostrzeganie ich u innych;
-uświadomienie dzieciom, że oprócz praw mają również obowiązki;
-uświadomienie dzieciom, że w ich otoczeniu są osoby do których mogą zwrócić się o pomoc
Przewidywane efekty :
Dziecko ma świadomość istnienia praw dziecka.
Wypowiada się swobodnie na dany temat : nazywa uczucia
Wie , ze oprócz praw dzieci mają obowiązki
Potrafi wymienić kilka praw dzieci
Pomoce :
Przybory: napisy, ilustracje wybranych praw dziecka znaczki twarzy (wesoła, smutna, gniewna, znudzona, zmęczona, poważna,...), nagranie piosenki M. Jeżowskiej „Kolorowe dzieci”
Przebieg:
Krótkie wprowadzenie
Prawa człowieka to podstawowe przywileje przysługujące każdemu z nas z tytułu człowieczeństwa, z samego faktu bycia człowiekiem. Prawa człowieka są takie same dla wszystkich ludzi bez względu na rasę, płeć, wyznanie, pochodzenie etniczne, przekonania polityczne lub inne, pochodzenie społeczne, pochodzenie narodowe, orientację seksualną. Prawa człowieka są fundamentem demokracji, społeczeństwa obywatelskiego, wolności, sprawiedliwości oraz pokoju.
Wybranie i przypięcie do ubrania wizytówek zgodnych ze swoim nastrojem.
Powitanie w kole - „Przesłanie iskierki przyjaźni „
Dzieci siedzą w kole, na tablicy napis „Prawo do wyrażania swoich uczuć” Wysłuchanie opowiadania o Wojtku, w czasie opowiadania dzieci pokazują twarz odpowiednią do opisanej przygody
Zabawa z szablonami- „Pokaż mi co czujesz „
Omówienie prawa do wyrażania swoich emocji.
Podróż pociągiem do krainy prawa do nauki. Odkodowanie tajemnego szyfru. Dzieci otrzymują zadanie z zakresu czytania lub pojęć matematycznych. Dzieci wykonują otrzymane zadanie. Wysłuchanie piosenki – pląsy w rytm muzyki .Na tablicy pojawia się napis „Prawo do nauki” .Następuje krótkie omówienie tego prawa.
Rozdanie dzieciom kartek papieru z namalowanym konturem twarzy, dzieci mają namalować swoje uczucia , które towarzyszą im w tej chwili
Oglądanie prac i rozmowa o różnicach w wyrażaniu radości, smutku, bólu, zmęczenia , znudzenia itp..
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 540


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.