Katalog

Anna Kubel, 2014-09-15
Łowicz

Różne, Scenariusze

Scenariusz otrzęsin klas pirwszych gimnazjum

- n +

Otrzęsiny klas pierwszych
Część przygotowana przez uczniów klas drugich
Magda: Bardzo serdecznie witamy na gimnazjalnych „Otrzęsinach”. Ci, którzy chcą dostąpić zaszczytu wstąpienia do naszej” braci uczniowskiej”, czyli „Pierwszaki”, muszą przejść przez nie lada trudny egzamin. Wszystkich obowiązuje humor i pomysłowość.
…………..……..:Tradycją naszej szkoły stały się zawody międzyklasowe w dniu ślubowania klas pierwszych. Klasy drugie z wielką przyjemnością przygotowały kilka konkurencji, w których pierwszoklasiści będą mogli sprawdzić swoje zdolności wokalne, sportowe, recytatorskie i manualne. My, starsi koledzy, trzymamy za Was kciuki. Życzymy dobrej zabawy.
Magda: Przed Wami (zwraca się do pierwszaków) 7 konkurencji, nad których prawidłowym przebiegiem czuwać będą: 1………………………………., 2. ……………………………….., 3. ……………………………….., 4. ……………………………………., 5. ………………………………………. . Zadaniem szanownej komisji będzie również przyznawanie punktów w poszczególnych konkurencjach. W konkurencjach brać będą udział uczniowie wylosowani przez ……………………………………….. i …………………………………….. .(w 4 pojemnikach znajdują się nazwiska chłopców i dziewcząt z klasy 1a i 1b).
…………………….. : Zapraszamy do I konkurencji. Długo już tu jesteśmy, więc na pewno zgłodnieliście. Zapraszamy naszych asystentów, aby wnieśli rekwizyty. (uczniowie ……………………………………………… …………………………………………………………………………… wnoszą 4 krzesełka, 2 szaliki, 2 miseczki z kisielem i ręczniki papierowe). Prosimy o wylosowanie 2dziewcząt i 1 chłopca z każdej klasy.
Magda: Zadanie polega na nakarmieniu swojego kolegi lub koleżanki, tę kwestię pozostawiamy Wam do wyboru. Jednak osoba karmiona i karmiąca będzie miała zakryte oczy. Trzecia osoba będzie koordynować karmienie. Drużyna która skończy jedzenie pierwsza zdobywa 2 punkty, druga drużyna 1 punkt. Jeśli któraś z drużyn nie ukończy konkurencji – 0 punktów.
……………………….: Prosimy szanowną komisję o rozpoczęcie konkurencji.
Prosimy przyznanie punktów przez komisję i zapisanie wyniku na tablicy. (asystenci sprzątają scenę)
(……………………………………. zapisuje na tablicy)
Magda: Zapraszamy do II konkurencji. Po sutym posiłku czas na wysiłek fizyczny. Prosimy o wylosowanie po 2 chłopców i 1 dziewczynkę z każdej klasy. (asystenci ustawiają krzesła)
…………………… : Konkurencja polega na jak najszybszym dwukrotnym okrążeniu krzesła. Chłopcy robią „koszyczek” z rąk i przenoszą na nim swoja koleżankę. Drużyna która skończy bieg pierwsza zdobywa 2 punkty, druga drużyna 1 punkt. Jeśli któraś z drużyn nie ukończy konkurencji – 0 punktów.
Magda: Prosimy szanowną komisję o rozpoczęcie konkurencji.
Prosimy przyznanie punktów przez komisję i zapisanie wyniku na tablicy
(……………………………………. zapisuje na tablicy)
…………………..: Konkurencja III będzie polegała na zaśpiewaniu piosenki o swojej klasie, którą każda z klas miała przygotować wcześniej. Prosimy najpierw klasę 1a. ……… prosimy teraz klasę 1b.
Magda: Prosimy przyznanie 0, 1 lub 2 punktów przez komisję i zapisanie wyniku na tablicy
(……………………………………. zapisuje na tablicy)
……………………….. : czas na konkurencję IV. Sprawdźmy jak radzicie sobie na scenie jako aktorzy. Prosimy o wylosowanie chłopaka i dziewczyny z każdej klasy.
Magda: wasze zadanie polega na tym, że macie się wcielić w role. Oto wasze kwestie. (asystenci podają rekwizyty do roli). Jako pierwsza zaprezentuje się tym razem drużyna z 1b……… prosimy teraz drużynę z 1a.
Dama : (wystaje ręką z wieży i jej do twarzy) - Ratunku, help, hilfe, pomoszczi, ratunku.
Rycerz : (słucha pod wieżą) - O, jakie mądre stworzenie. Jakie języki zna. Nasz i takie co ja nie rozumiem. Hej, co to za ręka wystaje z wieży?!
Dama : - A co to za gęba wystaje ze zbroi!?
Rycerz : - To ja, rycerz Bolko z Sierocińca.
Dama : - A co robisz w tej zbroi?
Rycerz : (z godnością) - Ja tu mieszkam.
Dama : - A ja jestem skrzywdzona niewiasta. Help hilfe pomoszczi...
Rycerz : - Czy się komisji zagranicznej spodziewasz?
Dama : - I tam. Komisji się nie spodziewam, a wołać tam wołam zagranicznie bo lubię światowe życie.
Rycerz : - A po coś tak wysoko wlazła ?
Dama : (urażona) - Ja nie wlazła. Jam tu przywleczona i zamurowana przez Tatę-Króla, bom prostego człowieka pokochała.
Rycerz : - A po co się z prostymi ludźmi zadajesz? Mało to garbatych?
Dama : - Nie truj! Lepiej byś wszedł tu do mnie na pięterko i mnie uwolnił.
Rycerz : - Twoje życzenie, pani, jest dla mnie (hm) nieprzyjemne. Ta wieża jest za wysoka.
Dama : - Pamiętaj żeś rycerz. Bądź dżentelmenem.
Rycerz : - A jestem dżentelmenem, ale przygruntowym. Tobie dżentelmen wysokogórski potrzebny. Tam ani nie wlezę, bo chodzić na sztorc nie umiem, ani nie podskoczę, bo mam za ciężką dupę.
Dama : (z naganą) - Mój panie!...
Rycerz : (zmieszany) - O kurde, nie chciałem!
Dama : - Panie, z twoich słów wnioskuję żeś w wojsku służył. Zatem weź słuszny rozbieg i głową spróbuj mury skruszyć.
Rycerz : - A na rozum to mi nie zaszkodzi?
Dama : - A co znaczy rozum, gdy o honor idzie.
Rycerz : - O, honoru mi nie szkoda, bo mam dużo, ale rozumu niewiele, to i żal.
Dama : - O doloż moja doloż! Czy przyjdzie mi się zestarzeć w tej wieży?!
Rycerz : - Nie płacz, bo ja strasznie wrażliwy na łzy niewieście.
Rycerz : - Milcz, uwolnię cię. Niestety, mam przy sobie kieszonkową katapultę do kruszenia murów. Celll... paaal...
Dama : - Mój wybawco! W nagrodę zostanę twoją żoną!
Rycerz : - Wiedziałem... wiedziałem, że to PROWOKACJA!
……………………….: Prosimy przyznanie 0, 1 lub 2 punktów przez komisję i zapisanie wyniku na tablicy
(……………………………………. zapisuje na tablicy)
Magda: Zapraszamy do konkurencji V wychowawczynie klas I. Prosimy również o wylosowanie po jednej dziewczynie i 1 chłopcu z każdej klasy. (asystenci wnoszą rekwizyty – parawan, szaliki, gazety, taśmy klejące, zszywacze, papiery toaletowe…)
…………………………… . Konkurencja polega na stworzeniu kreacji szkolnej z tych ekskluzywnych materiałów sprowadzonych z samych Włoch. Proszę wybrać modela lub modelkę. W czasie kiedy drużyny będą tworzyć za parawanem, my przejdziemy do konkurencji VI. Każdy uczeń musi wykazywać się sprytem i umiejętnością radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Kiedy w czasie przerwy nie ma czasu żeby podejść do kosz i wyrzucić papier po kanapce należy wykazać się niewątpliwie trudną do opanowania umiejętnością trafiania do celu – kosza. Sprawdzimy która klasa ma większych specjalistów w tej dziedzinie. Prosimy o wylosowanie po jednej osobie z klasy (chłopcy).
(asystenci wnoszą dwa kosze i torbę z papierami)
Magda: Otrzymujecie po 10 kartek. Musicie je zgnieść i pojedynczo wrzucić do kosza.
Osoba która wrzuci najwięcej papierowych kul zdobywa 2 punkty, druga osoba 1 punkt. Jeśli któraś z osób nie trafi żadną kulą – 0 punktów.
……………………….: Prosimy szanowną komisję o rozpoczęcie konkurencji.
Prosimy przyznanie punktów przez komisję i zapisanie wyniku na tablicy. (asystenci sprzątają scenę)
(……………………………………. zapisuje na tablicy)
……………………………..: zapraszamy na scenę modelki w kreacjach szkolnych.
Prosimy nagrodzić brawami kreację 1a………….
Prosimy nagrodzić brawami kreację 1b …………
Prosimy przyznanie punktów przez komisję i zapisanie wyniku na tablicy. (asystenci sprzątają scenę)
(……………………………………. zapisuje na tablicy).
Magda: Przechodzimy do ostatniej konkurencji. Zapraszamy na scenę wszystkie osoby niewylosowane do dzisiejszych konkurencji. Konkurencja polega na przeciąganiu liny. (asystenci wnoszą linę)
……………………….: Prosimy szanowną komisję o rozpoczęcie konkurencji.
Prosimy przyznanie punktów przez komisję i zapisanie wyniku na tablicy. (asystenci sprzątają scenę)
(……………………………………. zapisuje na tablicy). Prosimy o podsumowanie wyników na tablicy.
Prosimy o nagrodzenie brawami naszych zwycięzców. (w tym czasie następuje wręczenie cukierków/upominków? i dyplomu zwycięzcy).
Magda: Bardzo dziękujemy wszystkim za uwagę. Gratulujemy uczniom klas pierwszych i witamy w gronie uczniów Gimnazjum nr 1 w Kompinie.
Prowadzący:
1. ……………………………………..
2. ……………………………………..
Asystenci:
1. ………………………………………
2. ………………………………………
3. ………………………………………
4. ………………………………………
5. ………………………………………
6. ………………………………………
Osoba do zapisywania wyników:
1. ……………………………………..
Osoby do losowania uczniów:
1. ………………………………………..
2. ………………………………………..
Osoby wręczające upominki na koniec zabawy:
1. ………………………………………..
2. ………………………………………..
Wyświetleń: 482


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.