Katalog Anna Nowak-Fiszer, 2014-10-08 Leszno Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji powtórzeniowej z języka niemieckiego - przedstawianie siebie (dla początkujących)Scenariusz lekcji języka niemieckiego Temat zajęć: Wiederholung des Materials – Powtórzenie wiadomości Cele zajęć: - uczeń potrafi przedstawić się podając imię, wiek, kraj z którego pochodzi, miejsce zamieszkania, hobby - uczeń potrafi zadać pytanie o imię, wiek, pochodzenie, miejsce zamieszkania oraz hobby - uczeń zna podstawowe przymiotniki określające wygląd i charakter - uczeń zna i stosuje zaimki osobowe: ich, du, er. sie - uczeń rozpoznaje zdania pytające – pytania szczegółowe i o rozstrzygnięcie - uczeń zna i stosuje przeczenie nicht Materiały dydaktyczne: podręcznik, ćwiczenia aha Neu 1a, materiały dydaktyczne przygotowane przez nauczyciela, płyta CD-ROM z ćwiczeniami interaktywnymi, platforma edukacyjna FRONTER Formy socjalne: plenum, praca samodzielna PRZEBIEG LEKCJI: 1. Faza wprowadzająca • powitanie uczniów w j. niemieckim i sprawdzenie obecności • napisanie daty w j. niemieckim na tablicy przez nauczyciela • podanie tematu i celu zajęć 2. Część powtórzeniowa / rozgrzewka językowa • nauczyciel kontroluje wykonanie zadania domowego • nauczyciel rozdaje uczniom przygotowane wcześniej karteczki z zagadnieniami na pracę klasową 3. Prezentacja nowego materiału i praca nad nim • zadania interaktywne z płyty CD-ROM - uczniowie w kolejności losowej wykonują kolejno zadania, które wyjaśniamy wyjaśniając reguły i podając poprawne odpowiedzi • zadanie 1 Połącz fragmenty zdań – polega na dokończeniu podanym słownictwem rozpoczętych zdań • zadanie 2 Wybierz właściwe pytanie – uczniowie wybierają z trzech zaproponowanych pytań jedno, które ich zdaniem pasuje do podanej odpowiedzi • zadanie 3 Które przymiotniki określają wygląd, a które charakter ? – podane przymiotniki uczniowie muszą posegregować do odpowiedniej kolumny • zadanie 4 Utwórz pytania – uczniowie uzupełniają luki podanymi wyrazami • zadanie 5 Wstaw właściwą formę czasownika – uczniowie wybierają z podanych form tę, ich zdaniem, właściwą 4. Podsumowanie lekcji / objaśnienie zad. domowego • ewaluacja – uczniowie losują kolejno karteczki z reakcjami językowymi dotyczącymi zagadnień omawianych na lekcji (np. zapytaj o wiek, powiedz skąd pochodzisz) • zadanie domowe: przygotuję się do pracy klasowej, wykonam zadania interaktywne • zadanie dla chętnych – FRONTER – sala języka niemieckiego – testy on-line: - Przeczenie nicht - Czasowniki – test dla początkujących - Przedstawianie siebie Wyświetleń: 690
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |