Katalog Anna Derkacz, 2014-11-14 Stara Kornica Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego mgr Anna Derkacz nauczyciel mianowany kształcenia zintegrowanego i sztuki Data rozpoczęcia stażu 01.09.2010r. Data zakończenia stażu 31.05.2013r. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Lp. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1 Poznanie i analiza procedury awansu zawodowego - Analiza przepisów prawa oświatowego i publikacji dotyczących awansu zawodowego - Analiza potrzeb szkoły - Opracowanie planu rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego Na bieżąco przez cały okres stażu IX 2010 r. 2 Poszerzanie i doskonalenie wiedzy z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i sztuki - Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursach, szkoleniach i warsztatach) - Samokształcenie poprzez zdobywanie wiedzy z ogólnie dostępnych źródeł informacji Zaświadczenia Skatalogowana baza literatury, czasopism i stron internetowych Dwa razy w roku Według potrzeb 3 Podnoszenie jakości nauczania poprzez doskonalenie własnej pracy dydaktycznej - Ewaluacja planów wynikowych i systemów oceniania - Opracowanie i gromadzenie zestawu pomocy dydaktycznych -Poszerzenie wiedzy na temat aktywizujących metod nauczania ; organizacja lekcji z ich wykorzystaniem Plany wynikowe Karty pracy Przykładowe scenariusze Dwa razy w roku Na bieżąco Raz w semestrze 4 Doskonalenie kompetencji wychowawczych - Udział w konferencjach szkoleniowych - Rozpoznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków Zaświadczenia Dokumentacja wychowawcy Raz w roku Na bieżąco 5 Przygotowanie uczniów do konkursów - Indywidualna praca z uczniami - Organizacja wyjazdów na konkursy - Wymiana doświadczeń nauczycieli i uczestników konkursów Podziękowania dyplomy, wyróżnienia Raz w tygodniu 6 Współtworzenie zasad funkcjonowania szkoły - Uczestnictwo w pracach zespołu tworzącego plan pracy szkoły - Uczestnictwo w pracach zespołu aktualizującego dokumenty szkolne Plan pracy szkoły Wypracowane dokumenty szkolne 2010/2011 Według potrzeb 7 Działania na rzecz promocji szkoły w środowisku - Redagowanie i przesyłanie artykułów z imprez szkolnych do lokalnej prasy Artykuły Na bieżąco § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej - Opracowanie planu rozwoju oraz całej dokumentacji awansu zawodowego - Korzystanie z programów pakietu Office w tworzeniu dokumentów wykorzystywanych podczas lekcji - Wykorzystanie technologii informacyjnej do przygotowania gazetek - Wykorzystywanie encyklopedii multimedialnych i programów edukacyjnych - Projekty i wykonanie dyplomów, podziękowań i zaproszeń na uroczystości szkolne - Wykorzystanie programów komputerowych do wypisywania świadectw - Utworzenie własnej strony internetowej zawierającej m.in. materiały dydaktyczne Dokumentacja stażu Zestawy ćwiczeń sprawdziany, prezentacje multimedialne Materiały do gazetek Scenariusze lekcji Dyplomy, zaproszenia, podziękowania Świadectwa Własna strona IX 2010 i na bieżąco Raz w miesiącu Raz w miesiącu Dwa razy w semestrze Pięć razy w roku Czerwiec 2011. 2012, 2013 2011/2012 2 Korzystanie z nowoczesnej technologi komunikacyjnej - Wymiana doświadczeń i poglądów z nauczycielami za pomocą następujących narzędzi email, forum dyskusyjne, komunikatory - Zdobywanie materiałów dydaktycznych poprzez internet; wykorzystanie narzędzi zaawansowanego wyszukiwania - Śledzenie stron internetowych pod kątem wyszukiwania ofert szkoleń i innych form doskonalenia zawodowego oraz wypełnianie formularzy zgłoszeń na stronach www - Wyszukiwanie konkursów na stronach internetowych i wypełnianie formularzy zgłoszeń na stronach www Pomoce dydaktyczne Wydruki komputerowe Wydruki komputerowe Dwa razy w semestrze Dwa razy w roku Raz w roku § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1 Prowadzenie lekcji otwartych - Prowadzenie zajęć kształcenia zintegrowanego Scenariusze zajęć 2010/1011 2 Wykorzystywanie współpracy z nauczycielami w codziennej praktyce szkolnej - Dzielenie się doświadczeniem oraz spostrzeżeniami z innymi nauczycielami uczącymi w nauczaniu zintegrowanym (katecheta, anglista, nauczyciel gier i zabaw ) , wymiana poglądów - Udostępnienie innym nauczycielom wypracowanej dokumentacji i zgromadzonych pomocy dydaktycznych Poświadczenia innych nauczycieli Na bieżąco 3 Przygotowanie szkolenia w ramach WDN - Przeprowadzenie szkolenia dla Rady Pedagogicznej Zapisy w protokolarzu Raz w ciągu stażu 4 Dzielenie się doświadczeniem poprzez sieć internet - Umieszczenie własnej publikacji na stronie portalu edukacyjnego Zaświadczenie 2011/2012 § 8 ust. 2 pkt 4 Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczna lub postępowaniem w sprawie nieletnich 1 Opracowanie i wdrożenie programu własnego - Opracowanie, wdrożenie, realizacja i ewaluacja programu kółka ekologicznego - Opracowanie i wdrożenie, realizacja i ewaluacja programu „Z ortografią na ty” Opracowany program 2010/2011 2011/2012 § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1 Aktywne uczestnictwo w organizacji konkursów - Organizacja szkolnego konkursu plastycznego „Bądź bezpieczny na drodze” - Organizacja szkolnego konkursu ekologicznego - Organizacja międzyszkolnego konkursu ortograficznego - Organizacja szkolnego konkursu talentów muzycznych „Idol” Sprawozdanie, zdjęcia Zestawy zadań, zdjęcia Zestawy zadań Zdjęcia III-IV 2011 IV 2011 V 2011, 2012 2011/2012 2 Propagowanie uczestnictwa uczniów w różnych formach życia kulturalnego - Zwiedzanie wystaw i korzystanie z lekcji muzealnych - Organizacja wyjazdu do kina - Organizacja imprezy środowiskowej „Szkolne kolędowanie” - Współorganizacja imprez szkolnych: Andrzejki, Choinka, Opłatek, I Dzień Wiosny, Dzień Rodziny, Dzień Dziecka Karta wycieczki Zdjęcia sprawozdanie 2011 2011/2012 I 2011 X, XII, I, III, V. VI 2010/2011 2011/2012 2012/2013 3 Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych - Prowadzenie kółka ekologicznego Sprawozdanie z kółka 2010/2011 2011/2012 2012/2013 § 8 ust 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1 Współpraca z poradnią Psychologiczno Pedagogiczną - Dbałość o zapewnienie fachowej opieki psychologiczno - pedagogicznej - Redagowanie opinii na temat funkcjonowania ucznia w szkole Dokumentacja wychowawcy Opinie Cały okres stażu W miarę potrzeb 2 Współpraca z GOPS-em - Organizacja dożywiania uczniów - Pozyskiwanie funduszy na wyjazdy uczniów z ubogich rodzin Potwierdzenia W miarę potrzeb 3 Współpraca z Kołem Łowieckim „Ostoja” - Organizacja ogniska z kuligiem - Zbiórka żołędzi dla zwierząt Karta wycieczki Zdjęcia I,II 2011/2012/2013 X 4 Współpraca z „PCK” - Prowadzenie koła PCK Podziękowania Cały okres stażu 5 Współpraca z NZOZ - Spotkanie z pielęgniarką, stomatologiem Zdjęcia Dwa razy w roku 6 Współpraca ze stowarzyszeniem SRW Park w Wólce Nosowskiej - Organizacja ogniska Zdjęcia, sprawozdanie 1.05.2011 7 Współpraca z Domem Dziecka w Komarnie - Zorganizowanie akcji „Podziel się” Plakat, zdjęcia 2010/2011 8 Organizowanie akcji charytatywnych - Czynne uczestnictwo w „WOSP” Zaświadczenie zdjęcia I 2011/ 2012/2013 § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony 1 Obserwacja i analiza trudności edukacyjnych i wychowawczych w pracy z uczniami - Obserwacja i analiza możliwości ucznia i jego środowiska rodzinnego - Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami w celu zdiagnozowania problemu - Współpraca z nauczycielami, pedagogiem i psychologiem w celu ustalenia form pomocy uczniom w zależności od napotkanych trudności - Opis i analiza dwóch przypadków z zakresu rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych Opis i analiza dwóch przypadków Cały okres stażu Opracowała mgr Anna Derkacz Wyświetleń: 568
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |