![]() |
![]() |
Katalog Karina Templin, 2014-11-14 Myszków Pedagogika, Scenariusze Ja w przyszłościJa w przyszłości Cele: - mobilizowanie uczniów do zbierania informacji o zawodach - zapoznanie uczniów ze sposobem poznawania zawodów - zapoznawanie uczniów z podziałem zawodów według przedmiotów pracy - wskazanie uczniom różnych źródeł informacji o zawodach Ćwiczenie 1 Poznajemy zawody Cel: - zapoznanie z czynnościami zawodu Przebieg: Każda para losuje jeden wybrany zawód. Uczniowie przedstawiają czynności zawodu nie mówiąc reszcie jaki to zawód. Pary muszą wziąć pod uwagę zadania i czynności wykonywane w tym zawodzie, narzędzia pracy, wymagania psychotechniczne, plusy i minusy tego zawodu. Uwagi: Zajęcia ćwiczą spostrzegawczość i doprowadzają do wysuwania prawidłowych wniosków Ćwiczenie 2 Zgadnij kim jestem Cel: - uczniowie prawidłowo formują pytania np. czy praca, którą wykonuje wymaga stosowania narzędzi, czy jest to praca w pozycji leżącej lub stojącej. Przebieg: Ochotnik wychodzi z sali. Uczniowie wybierają dla niego zawód, w którym mógłby pracować. Zasadą zabawy jest to, że ochotnik nie zna nazwy zawodu, który wybrano dla niego. Zadanie polega na tym, aby odgadł ten zawód zadając uczniom pytania. Uwagi: Klasa może udzielić odpowiedzi ochotnikowi tylko tak lub nie. Ćwiczenie 3 Moje mocne i słabe strony -moje logo CEL: 1. Poznanie swoich mocnych stron Przebieg: Prowadzący prowadzi mini wykład. Przez mocne strony należy rozumieć te czynniki, które pomagają w uzyskaniu jak najlepszych wyników w pracy. Należą do nich wiedza, umiejętności, zdolności, zalety charakteru itp. Moje logo Każdy uczeń rysuje (projektuje) na kartce swoje logo, które będzie obrazowało jego mocną stronę – to co robi najlepiej, w czym odnosi sukcesy, za co jest lubiany. Następnie uczniowie odpowiadają na poniższe pytania: 1. Co uważasz za swoją mocną stronę ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 2. Co uważasz za swoją słabą stronę (które działania kończą się zazwyczaj niepowodzeniami). ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Dyskusja: czego się o sobie dowiedziałam/em?[ 1. Materiały pobrane, projekt „Aktywny w szkole, aktywny w życiu’. Ułożenie: uczestnicy siedzą w kręgu na krzesłach. Jednego krzesła brak. Prowadzący stoi na środku. Prosi, aby każdy z uczestników przedstawił się i powiedział, kim chciałby zostać w przyszłości. Następnie prosi, aby ochotnik wyszedł na środek koła i dokończył zdanie „Wszyscy którzy lubią np. grać w piłkę lub grać na komputerze, nie lubią lodów lub fizyki itp., kończą zdanie. Nie mówimy tego, co widać. Kto zgadza się z tym, co mówi osoba w środku zmienia miejsce siedzenia, co najmniej o dwa miejsca dalej. jeśli nikt nie wstanie, osoba na środku szuka innego dokończenia zdania. Ćwiczenie 4 Licytacja” CEL: 1.Uczeń zna swoje wartości, potrafi je uargumentować. Przebieg: „Chcę zaprosić was do tego, abyśmy wspólnie przeprowadzili licytację. Nie będziemy jednak licytować rzeczy materialnych, tylko hasła i pojęcia. Każdy z was ma wirtualne 5 tysięcy. Ma je tyko dla siebie. Nie można tworzyć spółek. Można licytować tylko całości nominałów np 100 zł. Ja będę podawać hasła i ich cenę wywoławczą. Wtedy zaczyna się licytacja. Po 3 przebiciach można zapłacić va bank. Po wygranych licytacjach zapytam, dlaczego kupiłeś/aś dane pojecie. Przykład: dom-oznacza dla mnie bezpieczeństwo”. Hasła: Wolność Banknot Czas Zabawa Sukces Kariera Rodzina Miłość Samochód Praca Wyświetleń: 678
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |