![]() |
![]() |
Katalog Anna Niewińska, 2014-12-10 Człuchów Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr ..................... Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 1 IX 2014 r. Data zakończenia stażu: 31 V 2017 r. § 8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji Oprcowanie materiałów dotyczących wdrażania aktywizujących metod pracy Wdrożenie opracowanych metod aktywizujacych do codziennej pracy Podczas trwania stażu Opracowane materiały Opracowanie prezentacji multimedialnych Przeprowadzenie zajęć z użyciem opracowanych prezentacji dwie prezentacje rocznie Przeprowadzenie zebrania z rodzicami z użyciem prezentacji multimedialnych raz w każdym roku szkolnym Prezentacje multimedialne Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej oraz interesujących artykułów w czasopismach pedagogicznych, poszukiwanie nowości wydawniczych. Czytanie literatury, czasopism pedagogicznych Cały okres stażu Wykaz bibliografii Stosowanie różnorodnych metod pracy. Uatrakcyjnienie i wzbogacenie zajęć poprzez stosowanie różnych metod pracy. Zajęcia i zabawy Cały okres stażu Potwierdzenia dyrektora, scenariusze Tworzenie narzędzi diagnostycznych badających jakość pracy dzieci Obserwacja i analiza możliwości dzieci Przeprowadzenie diagnozy gotowości szkolnej Cały okres stażu Dwa razy w roku Wstępna i końcowa diagnoza gotowości szkolnej dzieci Dbanie o wystrój sali przedszkolnej oraz tablicy i okien przy sali. Aktualizacja dekoracji związanej z porami roku, różnymi uroczystościami, wzbogacanie kącików zainteresowań. Aktualizacja dekoracji okien na korytażu przed salą Dekoracja tablicy przed salą Cały okres stażu Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia Udział w programie utworzonym z inicjatywy Polskiej Izby Mleka Realizowanie treści programu "Dzieciaki Mleczaki" 2014/2015 Potwierdzenie dyrektora, certyfikat Udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym organizowanym przez Adliner Realizacja treści ogólnopolskiego programu Edukacji zdrowotnej dla przedszkolaków Aqua Fresh Podczas trwania stażu Potwierdzenie dyrektora, certyfikat Wdrożenie i koordynowanie kampani społecznej "Cała Polska czyta dzieciom" pod patronatem Centrum Kultury i Dziedzictwa Narodowego Realizowanie treści programu "Czytające przedszkole" Podczas trwania stażu Potwierdzenie dyrektora, certyfikat Wdrożenie ogólnopolskiego programu edukacyjnego organizowanego przez markę Kubuś Realizowanie treści programu "Kubusiowi przyjaciele natury" 2014/2015 Potwierdzenie dyrektora, certyfikat § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej. Opracowywanie scenariuszy zajęć, scenariuszy uroczystości, referatów, kart pracy, dyplomów, zaproszeń, ankiet, ogłoszeń, materiałów na gazetki tematyczne oraz wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym. Przygotowanie pomocy dydaktycznych. Prowadzenie kącika informacyjnego dla rodziców cały okres stażu Wymienione materiały przykładowe pomoce potwierdzenia dyrektora Nawiązywanie kontaktów z nauczycielami innych przedszkoli Kontaktowanie się drogą internetową z nauczycielami innych przedszkoli. Korzystanie z rad innych nauczycieli. Udzielanie porad innym nauczycielom Cały okres stażu Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła informacji. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych Wyszukiwanie dodatkowych materiałów edukacyjnych (związanych z nauczaniem przedszkolnym) na różnych stronach internetowych Systematyczne śledzenie informacji na stronach MEN i KO oraz internetowych portali oświatowych Wykorzystywanie serwisów edukacyjnych w celu wymiany poglądów i doświadczeń związanych z wychowaniem przedszkolnym i awansem zawodowym cały okres stażu Opis i analiza wykorzystania przykładowe materiały edukacyjne notatki, wydruki notatki Publikacje w internecie Opracowanie i opublikowanie scenariuszy zajęć, uroczystości przedszkolnych. Okres stażu Potwierdzenia publikacji § 8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. Organizacja i prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli nauczania przedszkolnego, wymiana doświadczeń z nauczycielami. Okres trwania stażu Scenariusze zajęć Obcerwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Okres trwania stażu Scenariusze zajęć Opracowywanie i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych. Opracowywanie scenariuszy i innych materiałów, dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach doszkalających. Okres trwania stażu Przykładowe materiały Zorganizowanie szkolenia dla rodziców. Opracowanie i przeprowadzenie szkolenia dla rodziców. raz w roku szkolnym Potwierdzenia dyrektora Upowszechnianie na forach przedszkolnych ciekawych rozwiązań, pomysłów dotyczących pracy dydaktycznej. Opublikowanie na portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego Opublikowanie materiałów dydaktycznych na stronie internetowej „Wychowanie w Przedszkolu" i "Nauczycielka Przedszkola" X/XI 2014 okres trwania stażu Publikacja w internecie przykładowe materiały Współpraca z innymi nauczycielami nauczania przedszkolnego Aktywna praca w zespole przedmiotowym, kierowanie zespołem przedmiotowym Cały okres stażu Plany pracy, sprawozdania § 8 ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Opracowanie programu działań profilaktycznych „Przedszkolak bezpieczny i zdrowy”. Opracowanie i wdrożenie działań profilaktycznych dla dzieci. 2015/2016 Projekt edukacyjny, potwierdzenie dyrektora Opracowanie programu działań wychowawczych Opracowanie i wdrożenie programu wychowawczego. 2015/2016 Program wychowawczy Opracowanie programu pracy z dzieckiem zdolnym Opracowanie i wdrożenie we własnej grupie programu pracy z dzieckiem zdolnym. 2016/2017 Program pracy Opracowanie programu pracy z dzieckiem z problemami w nauce Opracowanie i wdrożenie we własnej grupie programu pracy z dzieckiem z problemami w nauce 2016/2017 Program pracy § 8 ust.2 pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. Aktywny udział w kursach doskonalających, konferencjach metodycznych, szkoleniach, warsztatach Cały okres stażu Potwierdzenia, zaświadczenia Doskonalenie własnych kompetencji zawodowych, wzbogacających metody i formy pracy z dziećmi. Udział w radach szkoleniowych i poza szkolnych formach doskonalenia. Wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy z dziećmi oraz we współpracy z rodzicami i nauczycielami placówki Cały okres stażu potwierdzenia Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów. Organizowanie konkursów przedszkolnych . Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach. Cały okres stażu Regulaminy konkursów, przykładowe materiały, zdjęcia Organizacja wycieczek przedszkolnych. Organizowanie wyjazdów i wycieczek przedszkolnych W trakcie stażu Karty wycieczek, zapisy w dzienniku Przygotowanie uczniów do występów artystycznech Opracowanie programu występów artystycznych i przygotowanie dzieci do tych występów. Raz w roku Program występów § 8 ust.2 pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Współpraca z rodzicami. Zachęcanie rodziców do aktywnego uczestnictwa w życiu przedszkola. Harmonogram współpracy Uroczystości przedszkolne Wycieczki przedszkolne Zebrania z rodzicami Pedagogizacja rodziców Tablica informacyjna Cały okres stażu Ankiety, harmonogram współpracy, scenariusze uroczystości, listy obecności, zdjęcia Współpraca z Biblioteką Miejską Poznanie pracy bibliotekarza Organizowanie spotkań pod hasłem „Czytamy bajki” Wypożyczanie książek do wspólnego czytania W trakcie trwania stażu Zapisy w dzienniku lekcyjnym, potwierdzenie kierownika biblioteki Współpraca z Policją Zorganizowanie spotkania z policjantem, prelekcja na temat:„ Bezpieczna droga” Zgodnie z tematami lekcyjnymi Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia Współpraca z Ochotniczą Strażą Pożarną. Zwiedzanie pobliskiej Ochotniczej Straży Pożarnej. Zapoznanie z zasadami postępowania na wypadek pożaru. W każdym roku szkolnym Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia Współpraca ze Strażą Gminną Zorganizowanie spotkania z przedstawicielem straży gminnej W każdym roku szkolnym Potwierdzenie dyrektora Współpraca z miejskim ośrodkiem pomocy społecznej, z CARITAS-em Przekazanie do ośrodka kartek świątechnych oraz innych prac świątecznych wykonanych przez dzieci. Pomoc w zbórce żywności Zbiórka pluszaków i zabawek lisopad/ grudzień potwierdzenia organizatora zbiórki potwierdzenie przekazania zabawek Współpraca z logopedą szkolnym Konsultacje logopedyczne dzieci mających wady wymowy Cały okres stażu Potwierdzenia logopedy Współpraca z psychologiem szkolnym Konsultacje psychologiczne dzieci z problemami Cały okres stażu Potwierdzenia psychologa Współpraca z pedagogiem szkolnym Konsultacje pedagogiczne dzieci i rodziców Cały okres stażu Potwierdzenia pedagoga Współpraca z poradnią psychologiczno – pedagogiczną w Człuchowie. Kierowanie dzieci na badania psychologiczno- pedagogiczne Wg potrzeb potwierdzenia § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych bądź wychowawczych. Zdiagnozowanie wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych Ustalenie metod pracy z dziećmi i opis podjętych działań Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu Uzyskane rezultaty i wnioski końcowe W trakcie trwania stażu Opis i analiza przypadków Plan ma formę otwartą, dopuszcza się nanoszenie modyfikacji dotyczących podejmowanych zadań, form ich realizacji czy też dokumentowania. Wyświetleń: 469
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |