AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Piekarska, 2015-03-10
Sosnowiec

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć - ocenianie kształtujące kl. II.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ – OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE



Klasa: II
Przedmiot: Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Znam już cały alfabet!

Cel ogólny (dla n-la):
• Utrwala znajomość kolejności liter w alfabecie (kategoria celu: B; poziom wymagań: P).
• Porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej (kategoria celu: B; poziom wymagań: P)


CELE LEKCJI W JĘZYKU NACOBEZU:

• Wymienisz kolejne litery alfabetu
• Uporządkujesz podane wyrazy w kolejności alfabetycznej (6 wyrazów)


Pytanie kluczowe:
• Do czego jest mi potrzebna znajomość alfabetu?

Metody pracy: praktyczna – ćwiczebna, realizacji zadań, samodzielnego dochodzenia do wiedzy - problemowa
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, w grupach

Środki i pomoce dydaktyczne: plakaty z zapisanymi celami, „metodniki”, kartoniki z literami, kartoniki z wyrazami, patyczki z imionami, zestawy wyrazów i arkusze papieru, schemat informacji zwrotnej, karty pracy


Powiązanie z wcześniejszą wiedzą: uczniowie poznali kolejność liter w alfabecie; poznali sposób porządkowania wyrazów według kolejności alfabetycznej.


Przebieg lekcji:

1. Nawiązanie do wcześniej zdobytej wiedzy przez uczniów.
2. Informacja w jaki sposób będzie przebiegać lekcja.
Część wstępna:
1. Nauczyciel przedstawia uczniom temat (zapis na tablicy) oraz prezentuje cele lekcji (zawieszenie plakatów na tablicy). Upewnienie się czy cele zostały zrozumiałe przez uczniów – wykorzystanie „metodników” (metoda kolorowych świateł).
2. Prezentacja pytania kluczowego: Do czego jest mi potrzebna znajomość alfabetu? – swobodne wypowiedzi uczniów.
3. Przypomnienie znajomości alfabetu – zabawa: dzieci kolejno wymieniają litery alfabetu, przyjmując przy tym wybraną pozycję ciała.
4. Pociąg z liter – dzieci otrzymują kartoniki z literami, zawieszają je kolejno na tablicy.
5. Informacja zwrotna - ustna ocena nauczyciela znajomości alfabetu przez dzieci.
6. Nauczyciel na tablicy zawiesza kartoniki z wyrazami. „Wylosowane” za pomocą patyczków dzieci podchodzą do tablicy i układają je według kolejności alfabetycznej – przypomnienie sposobu porządkowania wyrazów.

Część zasadnicza:
7. Podział klasy na grupy.
8. Uczniowie otrzymują zestaw wyrazów (inny dla każdej grupy). Zadaniem dzieci jest uporządkowanie wyrazów i przyklejenie ich na arkusz papieru. Prezentacja wyników pracy na tablicy.
9. Ocena koleżeńska – nauczyciel prezentuje schemat informacji zwrotnej:
Co uczniowie zrobili dobrze?
Co muszą poprawić?
W jaki sposób powinni nad tym popracować?
Grupy nawzajem oceniają swoją pracę, formułują ustną informację zwrotną - ocenę.
10. Praca indywidualna – uczniowie otrzymują karty pracy. Nauczyciel podaje dzieciom NaCoBezu:
- ułożysz wyrazy wg kolejności alfabetycznej
- przepiszesz je bezbłędnie
Nauczyciel zbiera karty pracy, sprawdzi je w domu i sformułuje pisemny komentarz.

Podsumowanie:
11. Krótkie omówienie lekcji, przypomnienie celów zajęć.
12. Sprawdzenie stopnia opanowania celów lekcji: samoocena – odpowiedzi na pytanie:
Czego nauczyłaś się na dzisiejszej lekcji?



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2141


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.