Katalog Anna Kubiak, 2015-03-10 Poznań Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Zabawy ruchowe - zajęcia w świetlicy szkolnej.SCENARIUSZ ZAJĘĆ W ŚWIETLICY Temat zajęć: Zabawy ruchowe w świetlicy Prowadzący: Anna Kubiak uczestnicy: Dzieci z klas I – III Czas zajęć: 45 min. Cele: • miłe i aktywne spędzenie czasu, • rozwijanie cech motorycznych w zabawach, • rozwijanie sprawności, refleksu i koncentracji uwagi, • kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy oraz integracja grupy. Cele operacyjne: Uczeń: • utrzyma nieruchomą pozycję ciała, • naśladuje ruchem wybrane zwierzęta, • wykona poprawnie rzut woreczkiem do celu, • zatańczy taniec integracyjny, • uczestniczy w zabawach z zachowaniem reguł, które w nich obowiązują, • zachowa zasady bezpieczeństwa Metody: • odtwórcze, • zabawowo - naśladowcze Materiały pomocnicze: • Odtwarzacz CD, płyty z różnego rodzaju muzyką, CD „Tańce integracyjne” KLANZA, chusty, woreczki i dwa pojemniki lub koło hula- hop, tamburyno Przebieg zajęć: 1. Zabawa ze śpiewem „Komar” – dzieci swobodnie tańczą i śpiewają piosenkę. W czasie refrenu nieruchomieją, a wybrana przez wychowawcę osoba wskazuje te, które poruszyły się. 2. Zabawy orientacyjno – porządkowe. „Żuraw” – dzieci poruszają się swobodnie pomiędzy rozłożonymi na dywanie chustkami. Na dźwięk instrumentu szukają wolnej chustki i stają na jednej nodze, drugą podtrzymując ręką. Odpada osoba, która nie znalazła wolnego „kamienia”. „Lisie ogony” – uczestnicy wkładają sobie za pasek spodni lub spódniczki chustę (lisi ogon) i tańczą do muzyki. W czasie pauzy próbują zdobyć lisie ogony i zachować swój. Na sygnał podnoszą ręce do góry. Wygrywają osoby mające największą ilość ogonów. 3. Zabawy na czworakach. „Wszyscy jesteśmy…”- podczas muzyki dzieci poruszają się swobodnie lub tańczą. W czasie pauzy prowadzący mówi np.: „wszyscy jesteśmy żabami”. Dzieci naśladują ruchy i odgłosy zwierzęcia. 4. Zabawa rzutna. Rzuty woreczkiem do celu – dzieci zostają podzielone na dwie drużyny. Każde dziecko rzuca woreczkiem do celu. Ta drużyna, która zdobędzie mniej punktów sprząta po zajęciach na dywanie. 5. Zabawa orientacyjno – porządkowa. „Lot ptaków”- uczestnicy pląsają do muzyki, w czasie przerwy w muzyce będą naśladowały ruchy ptaków, wybranych przez prowadzącego. Jaskółki- chodzenie na palcach, z ramionami w bok, Wróbelki- podskoki obunóż, Bociany- chód z wysokim unoszeniem kolan. 6. Taniec integracyjny Le Bastringlo.(KLANZA) 7. Ćwiczenie relaksacyjne „Kłębuszek” –przy spokojnej muzyce dzieci przyjmują wygodną pozycję, najlepiej leżącą. W czasie pauzy zwijają się w kłębuszek i napinają mięśnie. Kiedy wraca muzyka, na powrót rozluźniają się. 8. Ewaluacja – dzieci siadają w kręgu i dokańczają wybrane zdanie: Dzisiaj podobało mi się na zajęciach… Dzisiaj nie podobało mi się na zajęciach… Wyświetleń: 360
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |