Katalog

Anna Kubiak, 2015-03-10
Poznań

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Zabawy ruchowe - zajęcia w świetlicy szkolnej.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W ŚWIETLICY

Temat zajęć: Zabawy ruchowe w świetlicy
Prowadzący: Anna Kubiak
uczestnicy: Dzieci z klas I – III
Czas zajęć: 45 min.
Cele:
• miłe i aktywne spędzenie czasu,
• rozwijanie cech motorycznych w zabawach,
• rozwijanie sprawności, refleksu i koncentracji uwagi,
• kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy oraz integracja grupy.
Cele operacyjne:
Uczeń:
• utrzyma nieruchomą pozycję ciała,
• naśladuje ruchem wybrane zwierzęta,
• wykona poprawnie rzut woreczkiem do celu,
• zatańczy taniec integracyjny,
• uczestniczy w zabawach z zachowaniem reguł, które w nich obowiązują,
• zachowa zasady bezpieczeństwa
Metody:
• odtwórcze,
• zabawowo - naśladowcze

Materiały pomocnicze:
• Odtwarzacz CD, płyty z różnego rodzaju muzyką, CD „Tańce integracyjne” KLANZA, chusty, woreczki i dwa pojemniki lub koło hula- hop, tamburyno

Przebieg zajęć:

1. Zabawa ze śpiewem „Komar” – dzieci swobodnie tańczą i śpiewają piosenkę.
W czasie refrenu nieruchomieją, a wybrana przez wychowawcę osoba wskazuje te, które poruszyły się.

2. Zabawy orientacyjno – porządkowe.
„Żuraw” – dzieci poruszają się swobodnie pomiędzy rozłożonymi na dywanie chustkami. Na dźwięk instrumentu szukają wolnej chustki i stają na jednej nodze, drugą podtrzymując ręką. Odpada osoba, która nie znalazła wolnego „kamienia”.
„Lisie ogony” – uczestnicy wkładają sobie za pasek spodni lub spódniczki chustę
(lisi ogon) i tańczą do muzyki. W czasie pauzy próbują zdobyć lisie ogony
i zachować swój. Na sygnał podnoszą ręce do góry. Wygrywają osoby mające największą ilość ogonów.

3. Zabawy na czworakach.
„Wszyscy jesteśmy…”- podczas muzyki dzieci poruszają się swobodnie lub tańczą. W czasie pauzy prowadzący mówi np.: „wszyscy jesteśmy żabami”. Dzieci naśladują ruchy i odgłosy zwierzęcia.

4. Zabawa rzutna.
Rzuty woreczkiem do celu – dzieci zostają podzielone na dwie drużyny. Każde dziecko rzuca woreczkiem do celu. Ta drużyna, która zdobędzie mniej punktów sprząta po zajęciach na dywanie.


5. Zabawa orientacyjno – porządkowa.
„Lot ptaków”- uczestnicy pląsają do muzyki, w czasie przerwy w muzyce będą naśladowały ruchy ptaków, wybranych przez prowadzącego.
Jaskółki- chodzenie na palcach, z ramionami w bok,
Wróbelki- podskoki obunóż,
Bociany- chód z wysokim unoszeniem kolan.

6. Taniec integracyjny Le Bastringlo.(KLANZA)

7. Ćwiczenie relaksacyjne
„Kłębuszek” –przy spokojnej muzyce dzieci przyjmują wygodną pozycję, najlepiej leżącą. W czasie pauzy zwijają się w kłębuszek i napinają mięśnie. Kiedy wraca muzyka, na powrót rozluźniają się.

8. Ewaluacja – dzieci siadają w kręgu i dokańczają wybrane zdanie:
Dzisiaj podobało mi się na zajęciach…
Dzisiaj nie podobało mi się na zajęciach…


Wyświetleń: 360


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.