Katalog MAGDALENA SCHULZ, 2015-03-10 Robaczyn Mariusz Wawrzyniecki, Mariola Stróżyńska, Bernadeta BARTKOWIAK, Lidia JANKOWSKA Zajęcia zintegrowane, Konkursy Plan obchodów dnia języków obcych.PLAN OBCHODÓW DNIA JĘZYKÓW OBCYCH Data: 26.09.2014r. Cel główny: • motywowanie uczniów do nauki języków obcych. Cele operacyjne: Uczeń : • wykazuje się wiedzą z zakresu języków obcych, • posiada wiadomości na temat krajów europejskich, • okazuje szacunek wobec innych kultur i języków, • bierze udział w konkursach i rywalizuje z rówieśnikami na zasadach fair play, • prezentuje postawę szacunku wobec pracy własnej i innych, • przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wspólnej zabawy, • umie wykorzystać czas przeznaczony na wspólną naukę poprzez zabawę, • aktywnie uczestniczy w życiu społeczności szkolnej, • w kulturalny sposób okazuje uczucia i emocje towarzyszące zabawom, • współpracuje w grupie, • dostrzega potrzebę dobrej organizacji. Metody pracy: • konkursy, zabawy, zagadki, piosenki. Formy pracy: • indywidualna, grupowa. Szczegółowy plan obchodów Dnia Języków Obcych: 1. Szkoła Podstawowa: Klasy I-III: Kraj: Wielka Brytania konkurs na najładniejszą gazetkę klasową oraz stroje w barwach kraju, konkurs dla klasy I „Matching” (dopasowywanie ilustracji), konkurs dla klas II, III „What’s in the picture?” (co widzisz na obrazku), wspólne śpiewanie piosenek angielskich, używanie zwrotów grzecznościowych tylko w języku angielskim (przez cały dzień). Klasy IV-VI: Kraje: Wielka Brytania Niemcy Francja Hiszpania Włochy konkurs na najładniejsze stroje w barwach kraju, konkurencja plastyczna: dobieranie odpowiednich kolorów do flag i odgadywanie nazw krajów (2 uczniów z każdej klasy), konkurs: dobieranie odpowiednich symboli wiążących się z poszczególnymi krajami (2 uczniów z każdej klasy), wykonanie makiety lub budowli z kartonów charakterystycznej dla danego kraju (przez całą klasę), używanie zwrotów grzecznościowych tylko w języku wylosowanego kraju (przez cały dzień). Gimnazjum: Kraje: Wielka Brytania Niemcy Francja Hiszpania Włochy konkurs na najładniejszą klasę oraz stroje w barwach wylosowanego kraju. Kontury państw, flagi państw, charakterystyczne zwroty w różnych językach mogą być rozwieszone w całej sali, jako elementy dekoracji. muzyczne przerwy- każda klasa zgłasza płytę CD z 3 utworami z wylosowanego kraju do piątku (19.09.2014r.) *** Dla chętnych (dodatkowe punkty dla klasy): grupy z klas przygotowują obcojęzyczny utwór, który prezentują wraz z układem tanecznym i kostiumami (na kilka dni przed Dniem Języków Obcych uczniowie zgłaszają swoją piosenkę i na płycie CD), używanie zwrotów grzecznościowych tylko w języku wylosowanego kraju (przez cały dzień), konkurs wiedzy (2 uczniów z każdej klasy): łączenie znanych powiedzeń w językach obcych z ich odpowiednikami w języku polskim, rozpoznawanie nazw stolic, państw zapisanych w ich oryginalnym języku. ***Punkty za aktywny udział w konkurencjach wliczone zostaną do ,,Super Klasy” KONKURS W BIBLIOTECE SZKOLNEJ "JAKI TO TYTUŁ?": KONKURS DLA KLAS IV-VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ ORAZ I-III GIMNAZJUM . Opracowali: L.Jankowska, B.Bartkowiak, M.Wawrzyniecki, M.Schulz, M.A Stróżyńska Wyświetleń: 181
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |