|
|
Katalog Anna Pankau, 2015-03-10 Gdynia Zajęcia zintegrowane, Plany pracy Plan dydaktyczny zajęć komputerowych dla klasy I SP.PLAN DYDAKTYCZNY ZAJĘĆ KOMPUTEROWYCH DLA KLASY I SP na bazie programu „Szkoła na miarę” ( opracowała ANNA PANKAU) Zajęcia komputerowe odbywające się z klasą I SP obejmują tematykę, która zapewnić ma uczniom wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia otaczającego świata poprzez możliwość dostępu i korzystania z różnych źródeł informacji. Program „Szkoła na miarę” w ramach tych zajęć, opierając się na nowej podstawie programowej, zakłada następujące cele: ● Znajomość budowy stanowiska komputerowego i umiejętne posługiwanie się myszą i klawiaturą ● Posługiwanie się komputerem w podstawowym zakresie: uruchamianie programów, wykonywanie podstawowych zadań w wybranym programie graficznym i tekstowym ● Bezpieczne korzystanie z komputera, stosowanie się do obowiązujących ograniczeń ● Umiejętne korzystanie z komputera, Internetu i multimediów jako źródła informacji. Plan pracy zajęć komputerowych odbywających się raz w tygodniu z nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej oraz z udziałem nauczyciela informatyki w pracowni komputerowej na podstawie programu „Szkoła na miarę” dostosowany do nowej podstawy programowej, zakłada następujące tematy: 1. Wizyta w pracowni komputerowej – zasady pracy przy komputerze. 2. Zapoznanie z elementami podstawowego zestawu komputerowego. 3. Elementy komputera – utrwalanie słownictwa, ćw. praktyczne. 4. Zapoznanie z możliwościami wykorzystania komputerów. 5. Zapoznanie z podstawami budowy jednostki centralnej oraz rozpoznawanie, czy komputer jest włączony. 6. Włączanie komputera, zapoznanie z podstawowymi elementami pulpitu i okna programu. 7. Nauka posługiwania się myszką komputerową. 8. Praca w programie graficznym, poznanie narzędzia „wypełnianie kolorem”. 9. Praca w programie graficznym, poznanie narzędzia „ołówek”. 10. Praca w programie graficznym, poznanie narzędzia „pędzel”. 11. Praca w programie graficznym, poznanie narzędzia „lupa”. 12. Praca w programie graficznym, poznanie narzędzi: „prostokąt”, „elipsa”, „aerograf”. 13. Zapoznanie z klawiaturą komputerową. 14. Praca w edytorze tekstu: - Poznanie klawisza Delete - Poznanie klawisza Backspace - Poznanie klawiszy Strzałek 15.Praca w edytorze tekstu – zapoznanie z elementami formatowania: Pogrubienie, Kursywa, Podkreślenie. 16. Internet jako źródło informacji. 17. Wprowadzenie pojęcia Plik. 18. Wprowadzenie pojęcia Folder. 19. Nauka zapisywania plików. 20. Ćwiczenia praktyczne w programie graficznym i edytorze tekstu (doskonalenie umiejętności zapisywania i odnajdywania plików). 21. Internet uczy i bawi – edukacyjne gry dla dzieci. 22. Praca w programie graficznym – zapoznanie z kopiowaniem elementów. 23. Praca w programie graficznym – zapoznanie z wklejaniem elementów. 24. Praca w programie graficznym – nauka stosowania skrótów klawiszowych Ctrl+C, Ctrl+V. 25. Praktyczna umiejętność wyszukiwania w Internecie potrzebnych informacji – ćwiczenia. 26. Praca w programie graficznym – zapoznanie z funkcją dodawania tekstu. 27. Praca w programie graficznym – zapoznanie z funkcją podstawowej modyfikacji atrybutów tekstu. 28. Praca w programie graficznym i edytorze tekstu – zapoznanie z funkcją zmiany koloru tekstu. 29. Praca w programie graficznym – doskonalenie umiejętności obsługi poznanych narzędzi. 30. Podsumowanie wiadomości, praca w programie graficznym. Wyświetleń: 309
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |