Katalog

Anna Grzybicka, 2015-03-10
Działdowo

Pedagogika, Różne

Informacja pedagogiczna (opinia).

- n +

XXXXX, dn. 14.11.2014 r.

INFORMACJA PEDAGOGICZNA

Imię i nazwisko dziecka: Oliwia B.

Oliwia jest miłą i sympatyczną dziewczynką. Podczas kilku pierwszych zajęć była bardzo nieśmiała, praktycznie nie odzywała się, przybierając postać obserwatora. Aktualnie rozmawia z osobą prowadzącą, odpowiada na zadane pytania, opowiada o szkole, i o tym, co lubi robić.
W dniu dzisiejszym obserwuje się poprawę koncentracji uwagi na wykonywanej czynności. Dzięki motywacji osoby prowadzącej dziewczynka doprowadza rozpoczęte zadania do końca.
Na zajęciach edukacyjnych czeka na swoją kolej, siedzi przy stoliku, we właściwy sposób reaguje na swoje imię, rozumie i wykonuje proste polecenia. Potrafi dopasować takie same obrazki i litery, na zasadzie: „taki sam”, dobiera część obrazka do całości, przedmiot do obrazka, pary zabawek.
Z zakresu umiejętności wczesnoszkolnych zna, dopasowuje i rozpoznaje kolory i figury geometryczne. Przelicza na konkretach w zakresie 10, rozpoznaje znak graficzny cyfr. Zna około 5 liter, znaczną trudność sprawia jej czytanie. W zakresie zajęć plastycznych potrafi kleić klejem w sztyfcie, przyklejać kawałki bibuły, wyklejać plasteliną, malować swobodnie bez trzymania się wyznaczonych granic kredkami, farbami, nawlekać korale. Nazywa dni tygodnia oraz pory roku. Potrafi nazwać i dopasować zwierzęta leśne i domowe z ich miejscem zamieszkania oraz pożywieniem na podstawie plansz i kart pracy (segregatorów z przygotowanymi obrazkami na rzepy). W zakresie sprawności grafomotorycznej Oliwia odwzorowuje linię pionową, poziomą, koło, kwadrat, prostokąt, krzyżyk, potrafi samodzielnie napisać znane jej litery i cyfry, potrafi kolorować w ramach wyznaczonych granic (w konturach). Wycina obrazki po linii prostej, nakleja je na arkusz papieru.
W zakresie samoobsługi potrafi samodzielnie zjeść posiłek posługując się łyżką, widelcem, potrafi napić się z kubka, szklanki, butelki. Kontroluje potrzeby fizjologiczne, potrafi samodzielnie się rozebrać oraz ubrać.
Oliwia chętnie bierze udział w zajęciach. Jest pogodna, skoncentrowana na zadaniu, choć wszystko wokół ją ciekawi i rozprasza. Należy ograniczać bodźce zewnętrzne. Skupia uwagę na osobie mówiącej, nawiązuje kontakt wzrokowy. Wykonuje proste polecenia, przy złożonych potrzebuje pomocy. Rozwój mowy na etapie prostych zdań. Oliwia z pomocą nazywa obrazki, które przedstawiają przedmioty, zabawki, zwierzęta, owoce itp.


…………………………..………
/podpis nauczyciela/
Wyświetleń: 283


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.