![]() |
![]() |
Katalog Jarosław Janyk, 2015-03-10 Opole Edukacja czytelnicza, Konspekty 8 maja- Dzień bibliotek i czytelnictwa. Zajęcia czytelnicze dla podopiecznych Warsztatów Terapii Zajęciowej.` KONSPEKT ZAJĘĆ CZYTELNICZYCH PROWADZĄCY: Jarosław Janyk DATA, MIEJSCE: 8.05.2014. Czytelnia Biblioteki Pedagogicznej w Kędzierzynie-Koźlu RODZAJ ZAJĘĆ: Zajęcia czytelnicze połączone z prezentacją multimedialną, wyemitowaniem audiobooku oraz pracą własną- wykonanie zakładki do książki. TEMAT: 8 maja- Dzień bibliotek i czytelnictwa UCZESTNICY: Podopieczni Warsztatów Terapii Zajęciowej w Kędzierzynie-Koźlu – 10 uczestników i 2 nauczycieli CZAS REALIZACJI: 45 min CELE: ogólne/ szczegółowe - OGÓLNE - Zapoznanie uczestników z podstawowymi informacjami dotyczącymi bibliotek - Zapoznanie uczestników z audiobookiem, pełniącym funkcję alternatywnej i nowoczesnej formy książki - Popularyzacja legendy o smoku wawelskim - Kształcenie umiejętności manualnych - Aktywizacja osób upośledzonych umysłowo - SZCZEGÓŁOWE - zapoznanie uczestników ze świętem bibliotek - przedstawienie funkcjonowania bibliotek i podstawowych informacji związanych z pracą bibliotekarza - zaznajomienie z audiobookiem jako nowoczesną formą książki - wysłuchanie legendy o smoku wawelskim przez audiobooka Uczestnik zna: -biblioteki i ich przeznaczenie -pojęcie audiobooku -legendę o Smoku Wawelskim -najciekawsze zakątki Krakowa Uczestnik rozumie: -znaczenie bibliotek i audiobooka Uczestnik potrafi - wykonać własnoręcznie zakładkę do książki POMOCE DYDAKTYCZNE: Prezentacja audiobooku z nagraniem „Legendy o smoku wawelskim” w interpretacji Krzysztofa Kowalewskiego; slajdy prezentujące najsłynniejsze zabytki Krakowa, materiały papierowe i pasmanteryjne. METODY NAUCZANIA: Pogadanka, metoda aktywizująca. FORMY NAUCZANIA: Indywidualna, zbiorowa PRZEBIEG LEKCJI: FAZA PRZYGOTOWAWCZA 1. Nauczyciel wita uczestników zajęć. Pokazuje i omawia wystawę w holu biblioteki. Prosi o zajęcie miejsc. Informuje o temacie i celu zajęć. 1. Uczestnicy oglądają wystawę, następnie zajmują miejsca przy stolikach. 5 min FAZA REALIZACJI 2. 1 Wprowadzenie: Nauczyciel mówi, że w maju przypada bardzo ważne święto dla wszystkich bibliotek- Dzień bibliotek i czytelnictwa. 2 min 2. 2 Część podająca. Nauczyciel omawia krótko cel tego święta oraz sposób działania bibliotek i audiobooków. Pyta uczestników, czy znają legendę o smoku wawelskim. Prezentuje uczestnikom slajdy z prezentacją multimedialną, ilustrującą najciekawsze zakątki Krakowa. Przedstawia audiobook z nagraniem „Legendy o smoku wawelskim” w interpretacji Krzysztofa Kowalewskiego. 2.2 Uczestnicy oglądają pokaz slajdów i słuchają audiobooku z nagraniem legendy. Odpowiadają na pytania prowadzącego. 20 min 2.3 Praca własna uczestników Nauczyciel informuje, że teraz każdy z uczestników wykona własnoręcznie zakładkę do książki z podobizną smoka wawelskiego za pomocą materiałów papierowych i pasmanteryjnych. Uczestnicy wykonują polecenia nauczyciela i wybierają motyw, który znajdzie się na wykonanej przez nich zakładce, a następnie przyczepiają elementy do tworzonej przez siebie zakładki. 15 min FAZA PODSUMOWUJĄCA Na zakończenie zajęć nauczyciel podsumowuje efekty prac uczestników, podkreśla dobrą współpracę , aktywność i zaangażowanie uczestników; dziękuje za udział w zajęciach. Uczestnicy wyrażają swoje zdanie na temat przebiegu zajęć. 3 min Oprac. Jarosław Janyk Wyświetleń: 540
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |