![]() |
![]() |
Katalog Anetta SZAFNICKA, 2015-03-18 Piotrków Trybunalski Zajęcia przedszkolne, Plany metodyczne Roczny plan pracy dydaktyczno - wychowawczej.ROCZNY PLAN PRACY DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZEJ NA ROK 2013/2014 ZADANIA FORMY I ŚRODKI REALIZACJI TERMIN OSOBY ODPOWIEDZIALNE 1. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych poprzez różne formy obcowania z literaturą. 1. Wdrażanie do codziennego obcowania z literaturą dziecięcą. • Zorganizowanie kącika książki w sali • głośne czytanie dzieciom utworów literackich • angażowanie różnych sfer aktywności dla zrozumienia tekstu z wykorzystaniem metod przekładu intersemiotycznego (scenki dramowe, teatrzyki cieni) • wzbogacanie księgozbioru w domu oraz biblioteczki przedszkolnej • włączanie się w cykliczną akcję "Cała Polska czyta dzieciom" • zorganizowanie przedszkolnego konkursu recytatorskiego (dwa poziomy) • obchody Międzynarodowego Dnia Książki • nawiązanie współpracy z Biblioteką Pedagogiczną, Biblioteką w SP Nr 12, Miejską Biblioteką Publiczną, • współpraca ze Stowarzyszeniem Busola oraz MOKiem w cyklicznych spotkaniach "Czytam I klasa" 2. Udział dzieci w przedstawieniach teatralnych • cykliczne spotkania z teatrem w przedszkolu • wyjazdy do teatru • udział w uroczystościach przedszkolnych • zorganizowanie w salach kącika do zabaw teatralnych • konkurs plastyczny "moja ulubiona bajka" 2. Poszerzanie działań skierowanych na rozwój mowy, zwiększanie częstotliwości zabaw rozwijających narządy mowy. 1. Zorganizowanie bazy materialnej potrzebnej do realizacji zadań wynikających z postawionego celu. • Stworzenie kącików z przyborami do zabaw ćwiczących narządy artykulacyjne w każdej sali • zgromadzenie w bibliotece przedszkolnej literatury metodycznej związanej z rozwojem mowy dziecka 2. Stworzenie okazji do ćwiczeń rozwijających aparat mowy • Zabawy i ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mownych przeprowadzane w seriach: ćwiczenia warg, ćwiczenia języka, ćwiczenia szczęki dolnej, ćwiczenia podniebienia. 3. Zintensyfikowanie ćwiczeń słuchu fonematycznego. • Ćwiczenia słuchu pomagające dzieciom: rozwijać uwagę słuchową i zainteresowanie dźwiękami, • Uczenie rozróżniania dźwięków, reagowania na usłyszane dźwięki i lokalizowania ich źródła 4. Prowadzenie ćwiczeń fonacyjnych • Współpraca z logopedą przedszkolnym w zakresie stymulowania procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej; zapewnienie pomocy o charakterze terapeutycznym i instruktażowym; udostępnianie opracowanych materiałów przez logopedę; 5. Prowadzenie ćwiczeń logorytmicznych • Ćwiczenia słowno – ruchowe doskonalące wrażliwość słuchową, prawidłowy oddech oraz narządy artykulacyjne. 6. Prowadzenie ćwiczeń oddechowych. • Ćwiczenia oddechowe mające na celu: pogłębienie oddechu, rozruszanie przepony, wydłużenie fazy wydechowej oraz zapobieganie mówieniu na wdechu . 7. Prezentowanie umiejętności dziecięcych . • udział w konkursie recytatorskim • teatrzyki dziecięce dla rodziców 3. Pedagogizacja rodziców 1. Udostępnianie rodzicom artykułów dotyczących rozwoju mowy i ćwiczeń które mogą wykonywać z dziećmi w domu (rozmowy indywidualne, strona internetowa, wiadomości przedszkolne) 2. Zorganizowanie spotkań z prelekcją logopedy 3. Zapraszanie rodziców do aktywnego udziału w akcji Cała Polska czyta dzieciom 4. Przedstawianie na stronie internetowej, wiadomościach przedszkolnych artykułów dotyczących biblioterapii, bajek terapeutycznych z ich konkretnymi przykładami 5. Indywidualne, okazjonalne rozmowy z rodzicami- dzielenie się spostrzeżeniami odczuciami, wiedzą 6. Zaproszenie rodziców do udziału w wystawie "Moja ulubiona postać z bajki" Wyświetleń: 255
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |