Katalog Agnieszka Jastrzemska-Czenkusz, 2015-03-18 Toruń Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji języka niemieckiego dla I klasy gimnazjum.SCENARIUSZ ZAJĘĆ JĘZYKA NIEMIECKIEGO Opracowała: Agnieszka Jastrzemska-Czenkusz Scenariusz zajęć opracowany do tematu „Owoce i kolory”. Temat do lekcji w języku niemieckim. Zajęcia zostały dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów. Nauczyciel prowadzający zajęcia: A.Jastrzemska-Czenkusz Temat zajęć: Die Banane ist gelb. Klasa: 1 gimnazjum Przedmiot: język niemiecki Czas: 45 minut Cele zajęć: Uczniowie: stosują struktury z poprzednich lekcji: Wie heisst du? Ich heisse... reagują na znane im pytania: Wer bist du?Wo wohnst di? Woher kommst du? potrafią zaśpiewać poznaną wcześniej piosenkę rozumieją ogólny sens tekstu zawartego w śpiewanej piosence potrafią przywitać się i pożegnać, poznają nazwy podstawowych kolorów: grün, gelb, rot, blau Metody pracy: elementy metod: podającej, komunikacyjnej, bezpośredniej Czas: 10 minut Cele szczegółowe: Aktywizowanie uczniów do zajęć, „rozgrzewka” językowa. Kolejne fazy zajęć/czynności nauczyciela i uczniów: Nauczyciel wita się z uczniami. Powitanie i piosenka. Nauczyciel zadaje pytania: Wo wohnst du? Woher kommst do? Wie heisst du? Prosi o odmianę czasownika sein, machen itd Formy socjalne/ materiały: cała klasa, odtwarzacz CD, komputer/projektor, podręcznik , kserokopie Czas: 10 minut Cele szczegółowe: Ćwiczenie nowej struktury „Die Banane ist gelb”. Poznanie nazw kolorów i owoców. Kolejne fazy zajęć/czynności nauczyciela i uczniów: Nauczyciel prezentuje nazwy kolorów oraz owoców. Uczniowie określają kolory karteczek. Uczniowie potrafią dopasować kolory do owoców oraz zbudować zdania. Ćwiczenia gramatyczno-leksykalne . Nauczyciel podaje rzeczowniki a uczniowie określają ich kolory -Die Sonne ist gelb. Formy socjalne/ materiały: Praca z całą grupą, karteczki, magnesy. Czas: 5 minut Cele szczegółowe: Utrwalanie kolorów. Kolejne fazy zajęć/czynności nauczyciela i uczniów: Piosenka-zgadywanka –kolory pojawiają się i znikają uczniowie na głos mówią kolory . Formy socjalne/ materiały: praca z całą grupą Czas: 10 minut Cele szczegółowe: Utrwalanie nazw kolorów, ćwiczenie spostrzegawczości i ćwiczenie umiejętności pracy w grupie – wspólne dopasowanie kolorów do rzeczy. Kolejne fazy zajęć/czynności nauczyciela i uczniów: Nauczyciel rozkłada na ławce kartki w różnych kolorach: czerwonym, żółtym, zielonym i niebieskim. Uczniowie nazywają kolory po niemiecku, dopasowują do przedmiotów. Kto ma na sobie dany kolor? Nauczyciel prosi dzieci, by wypisały kolory, które maja na sobie. Krzyżówka – szukanie kolorów. Formy socjalne/ materiały: Praca z całą grupą, karteczki w różnych kolorach. Czas: 10 minut Cele szczegółowe: Podsumowanie zajęć, pożegnanie. Kolejne fazy zajęć/czynności nauczyciela i uczniów: Na zakończenie uczniowie powtarzają nazwy kolorów i owoców. Dzieci mogą zaśpiewać jeszcze raz piosenkę utrwalającą materiał gramatyczno-leksykalny. Formy socjalne/ materiały: Praca z całą grupą, odtwarzacz CD, komputer, projektor multimedialny. Wyświetleń: 449
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |