|
|
Katalog Justyna Dudek-Cholewa, 2015-03-31 Piekary Śląskie Zajęcia zintegrowane, Konspekty Ćwiczenia i zabawy z wykorzystaniem piosenki "Zamawiam słońce" - konspekt.Ćwiczenia i zabawy z wykorzystaniem piosenki „Zamawiam słońce” - konspekt dla klas I-III szkoły podstawowej Data: Prowadzący: Klasa: Temat: Ćwiczenia i zabawy z wykorzystaniem piosenki „Zamawiam słońce” Cele operacyjne lekcji: Uczeń zna: • zabawę ruchową „Słońce świeci – deszcze pada”; • piosenkę Zamawiam słońce; • pojęcia cicho – głośno; • zabawę rytmiczną do melodii piosenki. Uczeń potrafi: • prawidłowo planować oddech; • rytmizować tekst piosenki Zamawiam słońce; • reagować na zmiany dynamiki; • prawidłowo realizować rytm; • prawidłowo wykonywać akompaniament. Postawy: • kształcenie umiejętności prawidłowego oddechu; • wdrażanie do wspólnej zabawy; • wzorcowe wykonanie akompaniamentu; • odpowiedzialność za wykonanie piosenki wraz z akompaniamentem. Metody: analityczno – percepcyjna Formy: śpiew, ekspresja ruchowa, gra na instrumentach Środki dydaktyczne: • piosenka Zamawiam słońce (muzyka: Marian Sawa, słowa: Elżbieta Szeptyńska); • emblematy słońca i deszczu; • dzwonki; • trójkąt; • tamburyno; • pianino. Przebieg zajęć: I. Ćwiczenie wstrzymująco – pobudzające „Słońce świeci – deszcz pada”. Dzieci maszerują po sali w różnych kierunkach w rytm melodii wygrywanej przez prowadzącego na trójkącie. W momencie, gdy nauczyciel przestaje grać – dzieci zatrzymują się w miejscu i patrzą w górę na złączone nad głową ręce przypominające parasole. II. Zagadki dotyczące słońca i deszczu. „Malutkie, okrąglutkie, całemu światu miluśkie” (słońce) „Jak mnie nie ma, to ludzie mnie ciągle szukają, a jak jestem, to przede mną uciekają z kaloszem i parasolem” (deszcz) III.Ćwiczenie oddechowe. Dzieci otrzymują emblematy słońca i deszczu. Wyobrażają sobie, że jest bardzo ładna pogoda: słońce świeci i wieje lekki wiaterek (w tym momencie dmuchają na szablon ze słońcem). Następnie dzieci wyobrażają sobie brzydką pogodę: deszcz oraz porywisty wiatr (w tym momencie dzieci dmuchają na szablon z deszczem). IV. Ćwiczenie na dynamikę. Nauczyciel wystukuje dowolny rytm na tamburynie cicho – jest ładna pogoda i dzieci wtedy biegają po sali, a gdy zagra głośniej – to wtedy dzieci chowają się przed deszczem i zostają w pozycji przysiadu podpartego. V. Nauczyciel gra na pianinie melodię piosenki „Zamawiam słońce”” VI. Dzieci śpiewają piosenkę w całości przy akompaniamencie, a następnie bez akompaniamentu. VII. Nauczyciel dzieli dzieci na 2 grupy: słońca i deszczu. Te osoby, które mają emblematy deszczu – śpiewają zwrotkę, a te osoby z emblematem słońca – refren. Następnie dzieci zamieniają się szablonami i śpiewają zgodnie z otrzymanym emblematem. VIII. Nauczyciel rozdaje dzieciom dzwonki. Prowadzący rytmizuje następujący tekst: Tak się w życiu dziwnie składa, że w wakacje często pada. Proszę więc o książkę życzeń, w nią życzenia swoje wpiszę. i zwraca uwagę na ósemki oraz słowa „składa”, „pada”. Nauczyciel pokazuje, w którym miejscu jest dźwięk „G” na dzwonkach i prezentuje ten dźwięk – uczniowie powtarzają. Osoby z emblematem deszczu grają dźwięk „G”, który przypada na słowa „pada”, „składa”, a reszta dzieci śpiewa. Później uczniowie zamieniają się emblematami i wykonywanymi czynnościami. IX. Zabawa ruchowa: Nauczyciel gra na pianinie piosenkę Zamawiam słońce. Dzieci podczas zwrotki biegają po sali, szukają schronienia przed deszczem. Podczas refrenu dzieci siadają na krzesłach, zamykają oczy i myślą o zbliżających się wakacjach. Opracowanie: Justyna Dudek-Cholewa Wyświetleń: 608
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |