|
|
Katalog Marta Kropińska-Adamkiewicz, 2015-06-24 Kalisz Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na stopień nauczyciela mianowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO mgr. Marta Kropińska-Adamkiewicz Nauczyciel Świetlicy w Szkole Podstawowej nr 6 w Kaliszu Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2013 Data zakończenia stażu: 31 maja 2016 Akty prawne: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku, Karta Nauczyciela • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku, w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1 grudnia 2004 roku: I. § 7 ust. 1 pkt.1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej Współpraca z gronem pedagogicznym. Współtworzenie Kroniki Szkolnej Praca w Zespole Zadaniowym ds. Ewaluacji Zgodnie z harmonogramem posiedzeń W trakcie trwania stażu Potwierdzenie obecności na posiedzeniach rady Potwierdzenie Dokumentacja 2. Współorganizowanie zabaw i uroczystości szkolnych Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych, zabaw i różnorodnych imprez. W trakcie trwania stażu Kronika szkolna, Zdjęcia, Wpisy do dziennika 3. Organizowanie wyjść pozaszkolnych Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wyjść, wycieczek i imprez. W trakcie trwania stażu Adnotacja w dzienniku, zdjęcia II. § 7 ust.1 pkt.2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności zawodowych Udział w radach szkoleniowych. Uczestnictwo w warsztatach, szkoleniach, konferencjach wewnątrz- szkolnych i pozaszkolnych. Udział w pracach zespołu samokształceniowego. Podjęcie studiów podyplomowych W trakcie trwania stażu Zaświadczenia, potwierdzenia, dyplomy 2. Tworzenie własnego warsztatu pracy Budowanie bazy materiałów dydaktycznych i wychowawczych, czasopism itp. Tworzenie bazy linków stron internetowych z materiałami dydaktycznymi W trakcie trwania stażu Spis zebranych pozycji książkowych, czasopism, szablony, krzyżówki, Spis linków do stron internetowych III. § 7 ust.1 pkt.3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Zapoznanie z procedurami awansu zawodowego Analiza dokumentacji: Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Rozporządzenie MEN z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Karta Nauczyciela. Ustawa o systemie oświaty. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (publikacje w prasie oświatowej, Internet). 2.Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. W trakcie trwania stażu Notatki IV. § 7 ust.2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. Udział w zajęciach otwartych prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu - analiza mocnych i słabych stron przeprowadzonych zajęć Wrzesień 2013 Dwa razy w roku szkolnym Dwa razy w roku szkolnym Kontrakt Plan rozwoju zawodowego Notatki, Arkusz hospitacji, wnioski z obserwacji Scenariusze zajęć sprawozdania 2. Doskonalenie warsztatu pracy pedagogicznej. Analiza i wybór nowości wydawniczych, oraz stron internetowych o tematyce pedagogicznej. Stosowanie różnorodnych metod pracy z dziećmi. Opracowanie pomocy dydaktycznych. Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie wychowywania. W trakcie trwania stażu notatki Materiały i pomoce dydaktyczne, scenariusze 3. Publikowanie własnych prac. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć na stronach internetowych. W trakcie trwania stażu Potwierdzenia 4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. Dzienniki zajęć świetlicowych, Dzienniki pozalekcyjne, Sprawozdania z: - koła zainteresowań, - działalności świetlicy szkolnej. Opracowanie i napisanie rocznego planu pracy opiekuńczo-wychowawczej świetlicy szkolnej. Opracowanie dziennego programu zajęć z dziećmi. Opracowanie planu pracy koła plastycznego. Opis realizacji planu zawodowego, autorefleksje. W trakcie trwania stażu W trakcie trwania stażu Dzienniki zajęć świetlicowych i pozalekcyjnych, zeszyt sprawozdań z zebrań V. § 7 ust.2 pkt.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Poznanie środowiska uczniów i ich rodziców. Zebrania z rodzicami, spotkania indywidualne, obserwacja. Rozmowy z rodzicami w ramach konsultacji i dni otwartych szkoły. W trakcie trwania stażu Notatki w dzienniku lekcyjnym, lista kontaktów rodziców z nauczycielem 2. Współpraca ze specjalistycznymi poradniami. Kontakty z pedagogiem szkolnym. Współpraca z GOPS i MOPS Współpraca z fundacją BREAD OF LIFE W trakcie trwania stażu Notatki, adnotacje w dziennikach zajęć świetlicowych, Decyzje o dofinansowaniu posiłków dla dzieci Zaświadczenia 3. Udział w realizacji programów profilaktycznych. Prowadzenie i organizowanie zajęć. Współpraca z pedagogiem szkolnym i higienistką W trakcie trwania stażu Szkolny program profilaktyki, scenariusze zajęć, adnotacje w dzienniku lekcyjnym 4. Organizacja i przygotowanie uroczystości i imprez szkolnych. Opracowanie i realizacja scenariuszy uroczystości szkolnych. Przygotowanie materiałów i dekoracji do imprezy. Współpraca z dziećmi i rodzicami przy organizacji szkolnego Festynu Rodzinnego W trakcie trwania stażu Czerwiec 2014 Scenariusze, zdjęcia adnotacje w dziennikach zajęć świetlicowych, 5. Praca z uczniem zdolnym Prowadzenie społecznie koła plastycznego. (przygotowanie uczniów do konkursów ) W trakcie trwania stażu Notatki, wpisy w dziennikach zajęć świetlicowych, dyplomy podziękowania. 6. Praca z uczniem z uczniem mającym trudności w uczeniu się. Pomoc w odrabianiu prac domowych W trakcie trwania stażu Notatki, wpisy w dziennikach zajęć świetlicowych 7. Przygotowanie dzieci do konkursów szkolnych, międzyszkolnych, ogólnopolskich i międzynarodowych Przygotowanie uczniów do: - konkursów recytatorskich, - plastycznych, - muzycznych, W trakcie trwania stażu Notatki, wpisy w dziennikach zajęć świetlicowych, dyplomy podziękowania. 8. Współpraca z innymi nauczycielami. Nawiązanie współpracy z nauczycielami w szkole jak i z innych placówek W trakcie trwania stażu Notatki VI. § 7 ust.2 pkt.3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Organizowanie warsztatu pracy wykorzystując technikę komputerową. Sporządzenie: - dokumentacji, - pomocy dydaktycznych (karty pracy), - dyplomów, podziękowań - scenariuszy, konspektów. W trakcie trwania stażu Dokumentacja, karty pracy, dyplomy, podziękowania 2. Wykorzystanie techniki komputerowej na zajęciach świetlicowych. Organizowanie zajęć z wykorzystaniem techniki komputerowej, pomocy multimedialnych (komputerowe gry edukacyjne, quizy) W trakcie trwania stażu Wpis w dzienniki zajęć świetlicowych 3. Wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej. Śledzenie edukacyjnych stron internetowych (publikacje, scenariusze) W trakcie trwania stażu Notatki, spis linków 4. Publikacje materiałów własnych. Zamieszczenie Planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej. Publikacja scenariuszy, konspektów na stronach Internetowych. W trakcie trwania stażu Zaświadczenie, wydruk publikacji VII. § 7 ust.2 pkt.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki Studiowanie literatury Przedmiotu. Udział w kursach i w warsztatach z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. W trakcie trwania stażu Notatki, zaświadczenia 2. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwego okresu rozwoju. Obserwacja uczniów. Poznanie sytuacji rodzinnej ucznia. Integrowanie grupy i rozwiązywanie jej konfliktów. Zapobieganie agresji wśród uczniów. Pedagogizacja rodziców. Organizowanie ciepłych posiłków, opieka podczas obiadów Organizowanie akcjii charytatywnych z fundacją BREAD OF LIFE W trakcie trwania stażu Notatki, wpisy w dzienniku, sprawozdania z zebrań z rodzicami Zaświadczenie Zaświadczenia VIII. § 7 ust.2 pkt.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Analiza przepisów prawa oświatowego Przeglądanie aktów prawnych MEN, i Karty Nauczyciela. W trakcie trwania stażu Akty prawne 2. Analiza dokumentacji wewnątrzszkolnej. Zapoznanie ze Statutem Szkoły, WSO, Planem wychowawczym, programami, regulaminem. Zapoznanie uczniów i rodziców z wewnątrz- szkolnym systemem oceniania zachowania. W trakcie trwania stażu Notatki, System Oceniania Zachowania „Bank sukcesów”, plan wychowawczy, programy 3. Uczestnictwo w tworzeniu prawa wewnątrzszkolnego. Udział w: - radach pedagogicznych, - zespołach opracowujących i modyfikujących dokumenty wewnątrzszkolne. W trakcie trwania stażu Zapisy w protokołach 4. Udział w pracach różnych komisji konkursowych. Nadzorowanie szkolnych konkursów recytatorskich, plastycznych. W trakcie trwania stażu Notatki, podziękowania 5. Udzielanie pomocy rodzicom poprzez kierowanie do MOPS i GOPS Wskazywanie rodzicom możliwości dofinansowania obiadów. W trakcie trwania stażu Deklaracje Wyświetleń: 215
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |