Katalog Agnieszka Narazińska - Buczkowska, 2015-06-18 Gdańsk Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Agnieszka Narazińska - Buczkowska Miejsce pracy: Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku Specjalność: wychowawca świetlicy szkolnej Staż pracy pedagogicznej: 10 lat Czas trwania stażu: 01.09.2012r. – 31.05.2015r. 31.05.2015 – 31.05.2016 (staż wydłużony z powodu rocznego urlopu macierzyńskiego – (Rozdział 3a KN - Art. 9d. pkt 5) Posiadane kwalifikacje: 1. licencjat - kierunek: pedagogika opiekuńczo – wychowawcza (GWSH) 2. studia magisterskie (uzupełniające) – kierunek: pedagogika ogólna (GWSH) 3. studia podyplomowe – kierunek: kształcenie zintegrowane (GWSH) 4. stopień nauczyciela mianowanego (13.07.2009) Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli oraz ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 i zawartymi tam wymaganiami planuję zrealizować przedstawione poniżej zadania. § 8. Ust.2. pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej , wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Poznanie procedury awansu zawodowego, przygotowanie planu rozwoju zawodowego i odbycie stażu. 1.Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli IX- X 2012 - znajomość przepisów prawa oświatowego, - złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, - opracowanie planu rozwoju zawodowego. 2. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. IX 2012 3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. IX 2012 4.Udokumentowanie realizacji planu. Okres stażu 5. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. V 2016 Aktywne poznanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły oraz uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem pracy szkoły 1. Analiza dokumentów szkoły: Statut Szkoły, Program Wychowawczy, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Program Profilaktyki i inne. IX-X 2012 -posiadanie bieżących wiadomości. - orientacja w zmianach. - prawidłowe wykorzystywanie przepisów w codziennej pracy. 2. Aktywny udział w opracowywaniu różnych dokumentów. Wg potrzeb 3. Ewaluacja planu rozwoju szkoły Wg potrzeb Doskonalenie własnego warsztatu pracy 1. Udział w szkoleniach, kursach, warsztatach poszerzających zakres działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. Okres stażu Zaświadczenia, świadczące o ukończeniu różnych form doskonalenia zawodowego, opis przydatności szkolenia w pracy. 2.Wykorzystanie literatury pedagogiczno – psychologicznej i dydaktycznej oraz literatury metodycznej. 3. Samodzielne studiowanie literatury fachowej 4. Obserwacja i uczestnictwo w zajęciach innych nauczycieli 5. Ewaluacja własnego warsztatu pracy i doskonalenie go Podejmowanie działań edukacyjnych wzbogacających pracę dydaktyczno-wychowawczą 1.Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych rozwijających zdolności i zainteresowania uczniów. . Okres stażu Zaświadczenie wydane przez Dyrektora Szkoły Praca z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych i opiekuńczych 1.Analiza przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów. 2.Zapobieganie problemom edukacyjnym Okres stażu Zaświadczenie wydane przez wychowawców klas 0-3, sprawozdanie z pracy i wnioski. 3. Współpraca z wychowawcami klas 0-3 Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. 1. Współpraca z Radą Pedagogiczną: posiedzenia RP, szkolenia, współpraca z rodzicami (pomoc w organizacji imprez świetlicowych), udział w wewnątrzszkolnym systemie doskonalenia nauczycieli. Okres stażu Potwierdzenie Dyrektora Szkoły, zdjęcia, świadectwa ukończenia kursów Organizowanie konkursów szkolnych. 1. Organizacja i przeprowadzanie konkursów w świetlicy szkolnej Okres stażu Potwierdzenie Dyrektora, sprawozdania, dyplomy. Podejmowanie dodatkowych zadań 1.Podejmowanie działań rozwijających aktywność ruchową dzieci Okres stażu Zdjęcia, potwierdzenie Dyrektora, sprawozdania 2.Promowanie zdrowego trybu życia – przygotowywanie gazetek dotyczących zdrowego stylu życia 3. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych 4. Gromadzenie pomocy dydaktycznych 5. Opieka nad miejscem pracy – świetlica szkolna i jadalnia (wzbogacanie ich wyposażenia w pomoce dydaktyczne i ogólny wystrój, wykonanie niektórych pomocy dydaktycznych do pracy z uczniem w świetlicy szkolnej, wykonanie gazetek i dekoracji w świetlicy i jadalni zgodnie z porą roku i świętami okolicznościowymi, prezentacja prac uczniów. 6. Gromadzenie literatury tematycznej (zbieranie poradników dotyczących pracy w świetlicy szkolnej, pomocy i książek do wykonywania prac plastycznych i technicznych, pomoce dydaktyczne, ksiązki do przekazania uczniom ogólnej wiedzy w zależności od omawianego bloku tematycznego. 7. Prowadzenie zajęć pozwalających na: - poznanie własnego regionu i jego tradycji kulturalnej, - umożliwienie dzieciom łatwiejszego startu szkolnego Promocja szkoły w środowisku 1. Przygotowanie notatek do prasy lokalnej Okres stażu Zdjęcia, artykuły, sprawozdania 2. Organizacja imprez szkolnych z udziałem rodziców § 8. ust.2. pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej 1.Korzystanie z własnego sprzętu komputerowego oraz programów edukacyjnych, Internetu. Okres stażu Kart pracy, scenariusze, dyplomy, sprawozdania, dokumenty dotyczące awansu zawodowego. 2. Opracowywanie dokumentacji pracy nauczyciela w świetlicy szkolnej, przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów, testów, dyplomów, scenariuszy, gazetek, 3.Opracowanie dokumentacji własnej, np. dotyczącej awansu zawodowego, publikacji Korzystanie z Internetu 1.Publikacja swojego planu rozwoju zawodowego na stronach wykorzystywanych przez nauczycieli Okres stażu Wydruki z Internetu 2.Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego. 3. Korzystanie z literatury pedagogicznej polecanej przez innych nauczycieli na forach Korzystanie z forów dla nauczycieli w celu wymiany doświadczeń 4.Przygotowanie dokumentacji stażu dołączonej do wniosku Koniec stażu Potwierdzenie Dyrektora Zapoznawanie się z ofertą wydawniczą przeznaczoną dla nauczycieli klas 0-3 1. Wykorzystywanie na zajęciach świetlicowych i pozalekcyjnych wiedzy zaczerpniętej fachowej literatury Okres stażu Opis metod pracy Zajmowanie się świetlicą szkolną 1.Prowadzenie kroniki szkolnej wykorzystując programy internetowe Okres stażu Opis działalności, zdjęcia, sprawozdania 2.Dbanie o wystrój świetlicy szkolnej 3.Wyposażenie świetlicy szkolnej w pomoce dydaktyczne, literaturę dziecięcą, gry i zabawki dydaktyczne Analiza uczestnictwa uczniów klas 0-3 do świetlicy szkolnej 1. Sporządzenie sprawozdań po każdym semestrze Okres stażu Analiza Wzbogacenie strony internetowej szkoły 1. Dodawanie na stronę szkoły sprawozdań, zdjęć z wydarzeń świetlicowych Okres stażu www..szkola-sportowa.pl Tworzenie prezentacji multimedialnych 1. Wykorzystanie prezentacji multimedialnych na zajęciach świetlicowych Okres stażu Zbiór prezentacji § 8. ust.2. pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami oraz rodzicami 1.Prowadzenie zajęć dla nauczycieli stażystów, kontraktowych oraz praktykantów Okres stażu Filmiki, zdjęcia, potwierdzenia nauczycieli 2. Sporządzanie scenariuszy zajęć i udostępnianie ich nauczycielom ubiegającym się o niższy stopień awansu 3. Opracowanie na rzecz szkoły scenariuszy zajęć, materiałów edukacyjnych, testów, itp 4. Pedagogizacja rodziców 5. Udział w pracach zespołu samokształceniowego nauczycieli klas 0-3 Zamieszczenie w Internecie planu rozwoju zawodowego 1. Umieszczenie planu rozwoju na str. przeznaczonych dla nauczycieli 2014/2015 Wymienienie w sprawozdaniu strony, na której umieszczony jest plan rozwoju § 8. ust.2. pkt.4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Kompensowanie braków dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych z uczniem znajdującym się w trudnej sytuacji wychowawczej lub mającym trudności w nauce 1. Prowadzenie zajęć kompensacyjnych i terapeutycznych Okres stażu Wnioski Opracowanie programu profilaktycznego „Żyj zdrowo” 1. Prowadzenie zajęć dotyczących aktywnego spędzania czasu wolnego oraz zdrowego odżywiania się 2014/2015 Ewaluacja pracy § 8. ust.2. pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Kształtowanie, rozwijanie zdolności, pasji i zainteresowań uczniów 1.Udział dzieci w konkursach szkolnych i międzyszkolnych Okres stażu Dyplomy, zgłoszenia na konkursy, regulaminy konkursów 2. Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów Współpraca z : bibliotekami, muzeami, domem kultury, lokalnymi mediami 1. Organizowanie wyjść do muzeów, teatrów, instytucji kulturalno – oświatowych Okres stażu Potwierdzenia współpracy, Zdjęcia, sprawozdania 2. Współpraca ze Strażą Miejską, Policją 3. Koordynowanie projektu edukacyjno – kulturalnego „Akademia Gdańskich Lwiątek” Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów, pomoc dzieciom z problemami 1. Diagnozowanie środowiska rodzinnego uczniów Okres stażu Zapisy w dzienniku, notatki 2. Współpraca z wychowawcami, pedagogiem szkolnym i psychologiem 3. Rozmowy z rodzicami 4. Organizowanie pomocy uczniom 5. Współpraca z Domami Dziecka - kontakt z wychowawcami Domu Dziecka „Rodzina Nadziei” i Domu Dziecka im.J.Korczaka Organizowanie imprez świetlicowych oraz wycieczek 1.Organizowanie balików świetlicowych, w celu integracji grupy dzieci i wzajemnego poznania się Okres stażu Okres stażu Sprawozdania, zdjęcia Karty wycieczek, sprawozdania, zdjęcia 2.Organizacja wycieczek w celu lepszego poznania naszego regionu (praca na półkoloniach letnich i podczas ferii zimowych, koordynowanie projektu Akademia Gdańskich Lwiątek) 3. Organizacja wyjść dzieci ( wyjście na cmentarz w celu uporządkowania zaniedbanych grobów, wizyta w przychodni w Dzień Służby Zdrowia i złożenie życzeń lekarzom i pielęgniarkom, wyjścia w zależności od okoliczności zawartych w planie pracy świetlicy, Okres stażu Karty wycieczek, sprawozdania, zdjęcia 4. Organizowanie imprez dla uczniów i nauczycieli całej szkoły - udział w corocznej akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom” Okres stażu Sprawozdania Uczestnictwo w akcjach charytatywnych 1. Zbiórka przyborów szkolnych, podręczników, zabawek okolicznościowych, przekazanie określonym instytucjom. Okres stażu Sprawozdania, dyplomy § 8. ust.2. pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Współpraca z pedagogiem szkolnym, psychologiem i higienistką. 1. Konsultacje, warsztaty, rozmowy. Okres stażu Potwierdzenia współpracy Przystąpienie do ogólnopolskich akcji 1. Udział w „Sprzątaniu świata” „Dzień Ziemi” oraz akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom” Okres stażu Sprawozdania, zdjęcia Współpraca z wydawnictwami 1. Współpraca z przedstawicielem wydawnictwa, pozyskiwanie pomocy dydaktycznych. Okres stażu Potwierdzenie współpracy Współpraca ze Strażą Pożarną 1. Organizowanie pogadanek nt zagrożenia pożarem oraz udział w programach profilaktycznych proponowanych przez Straż Pożarną Okres stażu Sprawozdania, zdjęcia, zapisy w dzienniku Współpraca ze Strażą Miejską i Policją 1. Organizowanie pogadanek nt bezpieczeństwa oraz udział w programach profilaktycznych proponowanych przez Straż Miejską i Policję Okres stażu Sprawozdania, zdjęcia, zapisy w dzienniku Współpraca ze Służbą Zdrowia 1.Współpraca z higienistką szkolną Okres stażu Sprawozdania, zdjęcia, zapisy w dzienniku 2. Współpraca z przychodnią Współpraca międzyszkolna 1. Organizowanie i udział w konkursach międzyszkolnych Okres stażu Sprawozdania, zdjęcia, zapisy w dzienniku § 8. ust.2. pkt.4f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Udział w promocji szkoły 1. Promowanie szkoły w dzielnicach Gdańska Okres stażu Zdjęcia Uzyskanie innych znaczących działań na rzecz szkoły i pracy z dziećmi 1. Inne działania Okres stażu Zdjęcia, sprawozdania, notatki § 8. ust.2. pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów wychowawczych lub edukacyjnych 1. Analiza dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych. Okres stażu Opis i analiza dwóch przypadków 2. Określenie metod pracy 3. Praca nad rozwiązaniem problemu. Wyświetleń: 200
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |