![]() |
![]() |
Katalog Beata Norberciak, 2015-04-28 Dolsk Różne, Plany wynikowe Plan dydaktyczny-Szkoła Przysposabiająca do Pracy- technologia informacyjna.TECHNOLOGIA INFORMACYJNA obsługa sprzętu komputerowego i programów multimedialnych przez uczniów SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY - 3 godz. w tygodniu (PRZYSPOSOBIENIE DO PRACY) Opracowała: Beata Norberciak Cele: • poznanie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy na komputerze; • kształcenie umiejętności poprawnego uruchamiania i zamykania komputera oraz posługiwania się myszką i klawiaturą ; • ćwiczenie stosowania podstawowego słownictwa dotyczącego pracy z komputerem: pulpit, plik, folder itp. • zapoznanie z wybranymi narzędziami edytorów graficznych ; • ćwiczenie umiejętności wykonywania prostych rysunków za pomocą narzędzi edytorów; • zapoznanie z wybranymi narzędziami edytorów tekstu; • ćwiczenie umiejętności posługiwania się klawiszami: enter, delete, alt, shift, spacja, caps lock; • ćwiczenie umiejętności przepisywania i pisania tekstu w edytorze tekstu ; • doskonalenie umiejętności korzystania z multimedialnych programów użytkowych i edukacyjnych ; • kształcenie umiejętności posługiwania się programem do tworzenia prezentacji multimedialnej; • zapoznanie z „netykietą” czyli internetowym savoir – vivre obowiązującym wszystkich użytkowników Internetu oraz zasadami bezpieczeństwa w sieci • ćwiczenie umiejętności wpisywania adresów internetowych do przeglądarki ; • doskonalenie umiejętności uruchamiania i obsługi przeglądarek internetowych; • kształcenie umiejętności wyszukiwania informacji na zadany temat w internecie. ROZPOCZĘCIE PRACY Z KOMPUTEREM • Regulamin pracowni komputerowej • Bezpieczna obsługa instalacji komputerowych • Zasady wygodnej i zdrowej pracy przy komputerze • Elementy zestawu komputerowego. • Przeznaczenie i obsługa urządzeń zewnętrznych komputera • Zasady pracy z klawiaturą. Uczeń: zna i stosuje się do zapisów regulaminu pracowni komputerowej używa sprzętu komputerowego dbając o bezpieczeństwo własne oraz używanego zestawu stosuje zasady zdrowego i higienicznego korzystania z komputera podczas pracy i zabawy zna przeznaczenie wszystkich elementów zestawu komputerowego i urządzeń peryferyjnych zna układ klawiatury, różne rodzaje klawiszy i kombinacje niezbędne do użycia najważniejszych funkcji ŚRODOWISKO WINDOWS • Elementy pulpitu • Wygląd pulpitu • Menu start systemu Windows • Uruchamianie aplikacji poprzez ikony pulpitu i z poziomu menu start • Wyszukiwanie plików na dyskach i napędach optycznych • Przenoszenie, kopiowanie i usuwanie plików i folderów • Przechowywanie wyników swojej pracy Uczeń: rozpoznaje i potrafi dostosować wygląd i zestaw podstawowych elementów pulpitu do własnych potrzeb zna zasady rozmieszczenia ikon w menu start umie uruchamiać aplikacje przy pomocy zestawu ikon dostępnych na pulpicie i w menu start systemu zna okno „mój komputer” i rozróżnia zawarte w nim ikony potrafi wyszukać pliki i foldery w komputerze rozpoznaje lokalizację plików, które zostały przez niego zapisane PRZEGLĄDANIE STRON INTERNECIE • Budowa okna przeglądarki internetowej MS Internet Explorer • Adres strony internetowej • Poruszanie się po stronach internetowych Uczeń: zna przeznaczenie przycisków i poleceń przeglądarki MS Internet Explorer potrafi poprawnie wprowadzić podstawowy adres strony internetowej zna zasady nawigacji w internecie przy pomocy używanej przeglądarki SZUKANIE INFORMACJI W INTERNECIE • Popularne wyszukiwarki internetowe • Formułowanie słów kluczowych w wyszukiwarce • Zasady zgodnego z prawem wykorzystywania komputera (ochrona praw autorskich, piractwo komputerowe) Uczeń: zna zasady funkcjonowania popularnych wyszukiwarek internetowych potrafi wybrać słowa kluczowe, które umożliwiają znalezienie wybranych treści zna podział oprogramowania na płatne i wolne zna zasady wykorzystywania materiałów pochodzących z internetu ZAWARTOŚĆ SERWISÓW INTERNETOWYCH • Serwisy internetowe zawierające aktualności • Serwisy internetowe zawierające muzykę • Serwisy internetowe zawierające gry • Serwisy internetowe zawierające pogodę Uczeń: potrafi wyszukać i otworzyć strony zawierające aktualności potrafi wyszukać i otworzyć strony zawierające muzykę potrafi wyszukać i otworzyć strony zawierające gry potrafi wyszukać i otworzyć strony zawierające pogodę EDYTOR GRAFIKI • Okno główne i narzędzia edytora Paint • Rysowanie nowych obiektów przy pomocy dostępnych narzędzi • Kolorowanie elementów rysunku Uczeń: posługuje się podstawowymi narzędziami edytora grafiki komponuje rysunki z gotowych elementów koloruje elementy rysunków EDYTOR TEKSTU • Podstawowe zasady tworzenia dokumentów tekstowych • Ćwiczenie umiejętności przepisywania i pisania tekstu w edytorze tekstu • Wprowadzanie tekstu, zapisywanie i odczytywanie pliku • Formatowanie tekstu, zmiana właściwości czcionki, kolorów i układu dokument Uczeń: wie, jak powinien wyglądać czytelny dokument tekstowy posługuje się podstawowymi narzędziami edytora potrafi utworzyć prosty dokument i zapisać go na dysku komputera potrafi dokonać zmian w wyglądzie dokumentu (układ, kolorystyka, rodzaj i wielkość czcionki) PREZENTACJE MULTIMEDIALNE • Podstawowe zasady tworzenia prezentacji multimedialnych • Rozpoczynanie i kończenie pracy z programem Uczeń: wie, do czego może służyć prezentacja multimedialna potrafi uruchomić prezentację multimedialną i zakończyć z nią pracę tworzy pojedyncze slajdy CZAS WOLNY Z KOMPUTEREM • Gry komputerowe i ich rodzaje • Programy edukacyjne • Nawigacja i zasady obsługi popularnych programów edukacyjnych i gier • Zagrożenia związane z nadużywaniem rozrywki z komputerem jako formy spędzania wolnego czasu Uczeń: potrafi wyszukać gry zapisane w komputerze i z internetu zna przeznaczenie programów edukacyjnych potrafi obsługiwać proste programy edukacyjne i gry zdaje sobie sprawę z zagrożeń, jakie niesie nadużywanie komputera i internetu Wyświetleń: 269
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |