![]() |
![]() |
Katalog Justyna Tomczak, 2015-06-12 Kościan Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO JUSTYNA TOMCZAK NAUCZYCIEL MIANOWANY PRZEDSZKOLA SAMORZADOWEGO W CZEMPINIU § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły 1.Poznanie procedury awansu zawodowego • Analiza przepisów prawa oświatowego – Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późniejszymi zmianami, Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. • Zapoznanie z materiałami publikowanymi na stronach internetowych: MEN, Literka, Awans ,itp. • Analiza artykułów i czasopism • Opracowanie planu rozwoju zawodowego zgodnie z potrzebami przedszkola • Opracowanie wniosku o rozpoczęcie stażu i przedłożenie Dyrektorowi Przedszkola 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego • Systematyczne opracowanie sprawozdań z realizacji planu rozwoju zawodowego 3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Analiza dokumentacji • Opracowanie sprawozdania- opisu i analizy realizacji planu rozwoju zawodowego 4. Systematyczne poszerzanie wiedzy w zakresie pracy dydaktyczno- wychowawczej opiekuńczej i wykorzystanie jej w celu podniesienia jakości pracy przedszkola • Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami przedszkola • Udział w radach szkoleniowych w ramach WDN • Systematyczne zapoznawanie literatury pedagogicznej • Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących pracy z dziećmi 5. Aktywny udział w pracach Rady Pedagogicznej • Włączanie się do udziału w zespołach zadaniowych( członek zespołu do spraw frekwencji) • Pełnienie dodatkowych funkcji: przewodniczącej Zespołu do spraw diagnozowania dojrzałości szkolnej dzieci 5 -6 letnich, przewodniczącej Zespołu Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej dla dzieci ze specjalnymi potrzebami, wiceprzewodniczącej WDN 6. Mierzenie jakości pracy własnej • Obserwacja i analiza możliwości dzieci • Badanie opanowanych przez dzieci umiejętności i wiadomości • Diagnozowanie gotowości szkolnej • Jakościowa analiza wyników 7. Poznawanie i doskonalenie stosowania różnych metod pracy • Pogłębianie wiedzy na temat metody „Gimnastyki Mózgu” P.Dennison’a i systematyczne stosowanie jej w pracy z dziećmi • Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe pomoce dydaktyczne (tablice demonstracyjne, karty ćwiczeń, itp.) • Wykorzystywanie innowacyjnych metod: aktywizujących, metody dobrego startu M. Bogdanowicz, W. Sherborn, Hanny Tymichowej, Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej, Ireny Majchrzak i innych 8. Aktywna i systematyczna współpraca z rodzicami w celu realizacji zadań wychowawczych, opiekuńczych i dydaktycznych • Opracowanie planu współpracy z rodzicami • Organizowanie zebrań z rodzicami z wykorzystaniem metod aktywnych • Organizowanie zajęć otwartych • Włączanie rodziców w organizację uroczystości • Indywidualne konsultacje podczas dyżurów nauczycielskich • Pedagogizacja rodziców w różnych formach-ścienna gazetka informacyjna „Poczytaj mamo, poczytaj tato…” , gazetka przedszkolna „Smerfne wieści”, referaty, § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1.Wykorzystanie komputera w codziennej pracy pedagogicznej • Opracowanie dokumentacji awansu • Opracowanie scenariuszy zajęć • Projektowanie dyplomów • Przygotowanie pomocy dydaktycznych • Przygotowanie materiałów dla rodziców: zaproszenia , wpisy do laurek, teksty wierszy, piosenek, referaty, informacje bieżące • Tworzenie narzędzi pracy –arkuszy zbiorczych wykorzystywanych w pracach zespołów zadaniowych • Współredagowanie gazetki przedszkolnej 2. Wykorzystanie technologii informatycznej- Internetu • Pozyskiwanie informacji z Internetu ,(np.: na temat szkoleń, zmian w prawie oświatowym, nowości wydawniczych, itp.) • Korzystanie z zasobów sieci Internet w celu wzbogacenia i opracowywania materiałów dydaktycznych. • Śledzenie portali internetowych zawierających publikacje oraz informacje dotyczące awansu zawodowego • Bieżąca znajomość strony • internetowej przedszkola oraz dostarczanie materiałów ją wzbogacających (m.in. zdjęć) • Publikowanie opracowanych materiałów na stronach Internetu : scenariuszy, planu rozwoju zawodowego, 3. Stworzenie własnych prezentacji multimedialnych • Poznanie programu POWER POINT • Opracowanie prezentacji multimedialnej o przedszkolu w celach promocyjnych • Stworzenie kolekcji prezentacji tematycznych do wykorzystania w pracy dydaktycznej 4. Włączanie dzieci do pracy z komputerem • Stworzenie kącika komputerowego (ustalenie zasad, opracowanie obrazkowego regulaminu) • Korzystanie z programów edukacyjnych ( zakup programu) § 8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1.Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń • Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycielek • Udostępnianie do wykorzystania materiałów edukacyjnych: scenariuszy zajęć, scenariuszy imprez, prezentacji • Dzielenie się pomocami i wiadomościami zdobytymi na kursach i szkoleniach • Obserwacja zajęć innych nauczycielek • Praca na rzecz studentów , praktykantów § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1.Opracowanie i wdrożenie programu „Mały informatyk w przedszkolu • Zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu • Merytoryczne opracowanie • Przedstawienie na radzie pedagogicznej § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1.Organizacja imprez i uroczystości na rzecz środowiska lokalnego • Opracowanie scenariuszy i zorganizowanie imprez okolicznościowych: -„Jasełka”, „Dzień Babci i Dziadka”, „Spotkanie wielkanocne”, • Współorganizowanie imprez przedszkolnych: „Piknik rodzinny”, Uroczystość Pasowania”, • Prezentacja artystyczna dla dzieci z innych przedszkoli 2. Uczestnictwo wraz z dziećmi w innych formach kultury • Organizowanie wycieczek • Udział w wystawach organizowanych na terenie miasta, np. przez bibliotekę • Zorganizowanie wystawy twórczości własnej obrazów malowanych igłą na terenie przedszkola lub w bibliotece 3. Aktywne wspieranie dzieci w uczestnictwie w konkursach organizowanych w środowisku lokalnym • przygotowanie dzieci do konkursów organizowanych przez inne placówki oświatowe, np.: szkołę, bibliotekę • udział dzieci w „Przedszkolnej Olimpiadzie Sportowej” 4. Promowanie przedszkola podczas imprez o charakterze lokalnym • przygotowanie dzieci do występów podczas Dni Czempinia, udział w WOŚP 5. Włączanie się w akcje o charakterze lokalnym i ogólnopolskim • udział w akcjach: „Sprzątanie świata”, „Cała Polska czyta dzieciom”, • zbiórka nakrętek na rzecz dzieci sprawnych inaczej, 6. Poszerzanie zakresu działań w związku z dodatkowymi kwalifikacjami • Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca z Biblioteką Publiczną w Czempiniu • cykliczny udział w zajęciach bibliotecznych, wystawach, imprezach, konkursach • wypożyczanie książek dla dzieci, 2. Współpraca ze Szkołą Podstawową w Czempiniu • udział w lekcjach w klasie I • udział w teatrzykach • prezentacja przedstawień artystycznych dla kl.1 3. Współpraca ze Służbą Zdrowia • zapraszanie pielęgniarki na pogadanki na temat higieny ciała i zdrowego trybu życia • nawiązanie współpracy ze stomatologiem 4. Nawiązanie współpracy z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej • przeprowadzenie zbiórki odzieży, zabawek 5. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną • korzystanie z pomocy specjalistów w przypadku problemów dydaktyczno –wychowawczych • korzystanie z oferty warsztatowej przygotowanej przez poradnię dla nauczycieli, 6. Współpraca z logopedą • kierowanie dzieci na badania • współpraca w związku z prowadzonymi ćwiczeniami, 7. Współpraca z Policją • zaproszenie policjanta na zajęcia z zakresu bezpieczeństwa 8. Współpraca ze Strażą Pożarną • udział w zajęciach na terenie remizy strażackiej 9. Nawiązanie współpracy z firmą REBA • zorganizowanie zbiórki baterii używanych, • włączenie przedszkola do realizacji Programu Szkolnego firmy REBA § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Opis dwóch przypadków • nazwa problemu • krótka charakterystyka problemu • opis podjętych działań • uzyskane rezultaty i wnioski końcowe Wyświetleń: 186
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |