Katalog

Justyna Tomczak, 2015-06-12
Kościan

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


JUSTYNA TOMCZAK
NAUCZYCIEL MIANOWANY
PRZEDSZKOLA SAMORZADOWEGO
W CZEMPINIU


§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub
opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły
1.Poznanie procedury awansu zawodowego
• Analiza przepisów prawa oświatowego – Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późniejszymi zmianami, Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r.
• Zapoznanie z materiałami publikowanymi na stronach internetowych: MEN, Literka, Awans ,itp.
• Analiza artykułów i czasopism
• Opracowanie planu rozwoju zawodowego zgodnie z potrzebami przedszkola
• Opracowanie wniosku o rozpoczęcie stażu i przedłożenie Dyrektorowi Przedszkola
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
• Systematyczne opracowanie sprawozdań z realizacji planu rozwoju zawodowego
3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
• Analiza dokumentacji
• Opracowanie sprawozdania- opisu i analizy realizacji planu rozwoju zawodowego

4. Systematyczne poszerzanie wiedzy w zakresie pracy dydaktyczno- wychowawczej opiekuńczej i wykorzystanie jej w celu podniesienia jakości pracy przedszkola
• Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami przedszkola
• Udział w radach szkoleniowych w ramach WDN
• Systematyczne zapoznawanie literatury pedagogicznej
• Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących pracy z dziećmi
5. Aktywny udział w pracach Rady Pedagogicznej
• Włączanie się do udziału w zespołach zadaniowych( członek zespołu do spraw frekwencji)
• Pełnienie dodatkowych funkcji: przewodniczącej Zespołu do spraw diagnozowania dojrzałości szkolnej dzieci 5 -6 letnich, przewodniczącej Zespołu Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej dla dzieci ze specjalnymi potrzebami, wiceprzewodniczącej WDN
6. Mierzenie jakości pracy własnej
• Obserwacja i analiza możliwości dzieci
• Badanie opanowanych przez dzieci umiejętności i wiadomości
• Diagnozowanie gotowości szkolnej
• Jakościowa analiza wyników
7. Poznawanie i doskonalenie stosowania różnych metod pracy
• Pogłębianie wiedzy na temat metody „Gimnastyki Mózgu” P.Dennison’a i systematyczne stosowanie jej w pracy z dziećmi
• Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe pomoce dydaktyczne (tablice demonstracyjne, karty ćwiczeń, itp.)
• Wykorzystywanie innowacyjnych metod: aktywizujących, metody dobrego startu M. Bogdanowicz,
W. Sherborn, Hanny Tymichowej, Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej, Ireny Majchrzak i innych
8. Aktywna i systematyczna współpraca z rodzicami w celu realizacji zadań wychowawczych, opiekuńczych i dydaktycznych
• Opracowanie planu współpracy z rodzicami
• Organizowanie zebrań z rodzicami
z wykorzystaniem metod aktywnych
• Organizowanie zajęć otwartych
• Włączanie rodziców w organizację uroczystości
• Indywidualne konsultacje podczas dyżurów nauczycielskich
• Pedagogizacja rodziców w różnych formach-ścienna gazetka informacyjna „Poczytaj mamo, poczytaj tato…” , gazetka przedszkolna „Smerfne wieści”, referaty,




§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej
i komunikacyjnej
1.Wykorzystanie komputera w codziennej pracy pedagogicznej
• Opracowanie dokumentacji awansu
• Opracowanie scenariuszy zajęć
• Projektowanie dyplomów
• Przygotowanie pomocy dydaktycznych
• Przygotowanie materiałów dla rodziców: zaproszenia , wpisy do laurek, teksty wierszy, piosenek, referaty, informacje bieżące
• Tworzenie narzędzi pracy –arkuszy zbiorczych wykorzystywanych w pracach zespołów zadaniowych
• Współredagowanie gazetki przedszkolnej
2. Wykorzystanie technologii informatycznej- Internetu
• Pozyskiwanie informacji z Internetu ,(np.: na temat szkoleń, zmian w prawie oświatowym, nowości wydawniczych, itp.)
• Korzystanie z zasobów sieci Internet w celu wzbogacenia i opracowywania materiałów dydaktycznych.
• Śledzenie portali internetowych zawierających publikacje oraz informacje dotyczące awansu zawodowego
• Bieżąca znajomość strony
• internetowej przedszkola oraz dostarczanie materiałów ją wzbogacających (m.in. zdjęć)
• Publikowanie opracowanych materiałów na stronach Internetu : scenariuszy, planu rozwoju zawodowego,
3. Stworzenie własnych prezentacji multimedialnych
• Poznanie programu POWER POINT
• Opracowanie prezentacji multimedialnej o przedszkolu w celach promocyjnych
• Stworzenie kolekcji prezentacji tematycznych do wykorzystania w pracy dydaktycznej
4. Włączanie dzieci do pracy z komputerem
• Stworzenie kącika komputerowego (ustalenie zasad, opracowanie obrazkowego regulaminu)
• Korzystanie z programów edukacyjnych ( zakup programu)

§ 8 ust.2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami,
w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla
nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli
w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
1.Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń
• Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycielek
• Udostępnianie do wykorzystania materiałów edukacyjnych: scenariuszy zajęć, scenariuszy imprez, prezentacji
• Dzielenie się pomocami i wiadomościami zdobytymi na kursach i szkoleniach
• Obserwacja zajęć innych nauczycielek
• Praca na rzecz studentów , praktykantów

§ 8 ust. 2 pkt 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
1.Opracowanie i wdrożenie programu „Mały informatyk w przedszkolu
• Zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu
• Merytoryczne opracowanie
• Przedstawienie na radzie pedagogicznej




§ 8 ust. 2 pkt 4 c
Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.



1.Organizacja imprez i uroczystości na rzecz środowiska lokalnego
• Opracowanie scenariuszy i zorganizowanie imprez okolicznościowych:
-„Jasełka”, „Dzień Babci i Dziadka”, „Spotkanie wielkanocne”,
• Współorganizowanie imprez przedszkolnych: „Piknik rodzinny”, Uroczystość Pasowania”,
• Prezentacja artystyczna dla dzieci z innych przedszkoli
2. Uczestnictwo wraz z dziećmi w innych formach kultury
• Organizowanie wycieczek
• Udział w wystawach organizowanych na terenie miasta, np. przez bibliotekę
• Zorganizowanie wystawy twórczości własnej obrazów malowanych igłą na terenie przedszkola lub w bibliotece
3. Aktywne wspieranie dzieci w uczestnictwie w konkursach organizowanych w środowisku lokalnym
• przygotowanie dzieci do konkursów organizowanych przez inne placówki oświatowe, np.: szkołę, bibliotekę
• udział dzieci w „Przedszkolnej Olimpiadzie Sportowej”
4. Promowanie przedszkola podczas imprez o charakterze lokalnym
• przygotowanie dzieci do występów podczas Dni Czempinia,
udział w WOŚP
5. Włączanie się w akcje o charakterze lokalnym i ogólnopolskim
• udział w akcjach:
„Sprzątanie świata”,
„Cała Polska czyta dzieciom”,
• zbiórka nakrętek na rzecz dzieci sprawnych inaczej,
6. Poszerzanie zakresu działań w związku z dodatkowymi kwalifikacjami
• Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami


§ 8 ust. 2 pkt 4 e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

1. Współpraca z Biblioteką Publiczną w Czempiniu
• cykliczny udział w zajęciach bibliotecznych, wystawach, imprezach, konkursach
• wypożyczanie książek dla dzieci,
2. Współpraca ze Szkołą Podstawową w Czempiniu
• udział w lekcjach w klasie I
• udział w teatrzykach
• prezentacja przedstawień artystycznych dla kl.1
3. Współpraca ze Służbą Zdrowia
• zapraszanie pielęgniarki na pogadanki na temat higieny ciała i zdrowego trybu życia
• nawiązanie współpracy ze stomatologiem
4. Nawiązanie współpracy z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej
• przeprowadzenie zbiórki odzieży, zabawek
5. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
• korzystanie z pomocy specjalistów w przypadku problemów dydaktyczno –wychowawczych
• korzystanie z oferty warsztatowej przygotowanej przez poradnię dla nauczycieli,
6. Współpraca z logopedą
• kierowanie dzieci na badania
• współpraca w związku z prowadzonymi ćwiczeniami,
7. Współpraca z Policją
• zaproszenie policjanta na zajęcia z zakresu bezpieczeństwa
8. Współpraca ze Strażą Pożarną
• udział w zajęciach na terenie remizy strażackiej
9. Nawiązanie współpracy z firmą REBA
• zorganizowanie zbiórki baterii używanych,
• włączenie przedszkola do realizacji Programu Szkolnego firmy REBA

§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

1. Opis dwóch przypadków
• nazwa problemu
• krótka charakterystyka problemu
• opis podjętych działań
• uzyskane rezultaty i wnioski końcowe
Wyświetleń: 186


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.