Katalog Magdalena Lach- Zwierz, 2015-06-18 Starachowice Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.Starachowice, dn. 01.09.2012r. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego mgr Magdalena Lach- Zwierz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej Szkoła Podstawowa nr 1 w Starachowicach okres stażu: 01.09.2012- 31. 05. 2015 Cel stażu: podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych, podniesienie jakości pracy szkoły oraz zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej, lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenia pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt 1) Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Opracowanie planu rozwoju zawodowego Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego OCZEKIWANE EFEKTY Pogłębienie znajomości prawa oświatowego. Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego Gromadzenie zaświadczeń, opisów, analiz oraz sprawozdań Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Doskonalenie warsztatu i metod pracy nauczyciela Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego Ukończenie kursu z zakresu Metody nauczania języka angielskiego w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej Ukończenie Internetowego Kursu „ Ocenianie kształtujące” Udział w pracach zespołu samokształceniowego na terenie szkoły Pełnienie funkcji przewodniczącej Zespołu Samokształceniowego Nauczycieli Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Przedszkolnego Samodzielne studiowanie literatury fachowej Gromadzenie materiałów służących jako pomoc naukowa w pracy dydaktyczno – wychowawczej OCZEKIWANE EFEKTY Zaświadczenia, wykorzystywanie zdobytych wiadomości i umiejętności w pracy zawodowej Pogłębianie wiedzy własnej Rozwijanie zdolności i umiejętności uczniów Organizacja wycieczek dydaktycznych i krajoznawczo – turystycznych Realizowanie innowacji pedagogicznej „ Bezpieczeństwo i pierwsza pomoc” w klasach trzecich Praca przy realizacji programu „ Raz, dwa, trzy- bądź bezpieczny i Ty!” Opracowanie programu adaptacyjnego dla uczniów klasy I Obserwacja i analiza możliwości uczniów: zbieranie informacji wg przygotowanych narzędzi – karty pracy, opracowanie kart samooceny, rozmowy z rodzicami, pedagogiem szkolnym Prowadzenie zajęć dydaktyczno- wyrównawczych Prowadzenie cyklu zajęć tanecznych Prowadzenie cyklu zajęć Koła Turystycznego Realizacja zajęć „ Spójrz inaczej” Realizowanie autorskiego projektu „ Z jedynki dzieciaki kochają zwierzaki” Realizacja programu pilotażowego „ Etyka, nie tylko dla Smyka” Realizowanie współautorskiego programu „ Poznajemy zawody” Opracowanie i realizacja projektu wychowawczego „Planetarium” OCZEKIWANE EFEKTY Rozwijanie wiedzy i zainteresowań dzieci Troszczenie się o bezpieczeństwo uczniów, rozwijanie umiejętności dbania o własne bezpieczeństwo Wzbogacanie wiedzy o wychowankach w celu dostosowania wymogów i treści zajęć do ich możliwości intelektualnych Zaprezentowanie umiejętności uczniów w czasie szkolnych i klasowych imprez i uroczystości. Współpraca w szkolnym zespole do spraw ewaluacji wewnątrzszkolnej Planowanie prac zespołu, podział zadań między nauczycieli, przeprowadzenie ewaluacji wskazanego obszaru OCZEKIWANE EFEKTY Przygotowanie i prezentacja raportu z przeprowadzonej ewaluacji Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ( § 8 ust. 2 pkt 2) Stosowanie technologii komputerowej Przygotowywanie materiałów do zajęć, konstruowanie kart pracy, dyplomów, scenariuszy , kart oceny opisowej Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy multimedialnej Przygotowanie prezentacji multimedialnej dla rodziców Prowadzenie zajęć komputerowych w ramach realizacji podstawy programowej Korzystanie z programu do pisania oceny opisowej OCZEKIWANE EFEKTY Wzbogacenie warsztatu pracy. Estetycznie wyglądające dokumenty. Estetyczne i pomysłowe pomoce dydaktyczne. Nauczenie umiejętności wyszukiwania informacji oraz samodzielnego sporządzania tekstów w oparciu o edytory. Zapoznanie rodziców z dokumentacją szkolna oraz z treściami kształcenia i przewidywanymi osiągnięciami uczniów Urozmaicenie metod nauczania Wzbogacanie wiedzy poprzez umiejętność korzystania z doświadczeń innych nauczycieli, pobieranie szablonów, testów itp. ze stron internetowych. Usprawnienie sporządzania ocen opisowych. Korzystanie z Internetu Publikacja Planu Rozwoju Zawodowego na portalu oświatowym Publikacja autorskich programów na stronach Kuratorium, w ramach dobrych praktyk Korzystanie z informacji zamieszczonych w oświatowych serwisach internetowych OCZEKIWANE EFEKTY Dzielenie się swoją wiedzą Zdobywanie i wzbogacanie wiadomości Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych. ( § 8 ust. 2 pkt 3) Współpraca z nauczycielami na terenie własnej placówki Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli Współpraca z pedagogiem szkolnym logopedą Aktywne uczestnictwo oraz przewodnictwo w pracach zespołu samokształceniowego edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej poprzez przygotowanie referatów, współpracę w przygotowaniu konkursów oraz imprez szkolnych Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów podczas organizacji konkursów oraz imprez Opracowanie i udostępnienie innym nauczycielom scenariuszy zajęć OCZEKIWANE EFEKTY Czynne uczestnictwo w życiu szkoły, poszerzenie warsztatu pracy, wzbogacania stosowanych przez nauczycieli metod pracy, zaprezentowanie warsztatu pracy Możliwość porównania i modyfikacji sposobu nauczania i dyscyplinowania zespołu klasowego oraz zapoznanie z różnymi stylami prowadzenia zajęć. Udzielanie szybkiej i efektywnej pomocy oraz podnoszenie umiejętności diagnozowania dysfunkcji Dzielenie się zdobytymi i opracowanymi nowościami z zakresu edukacji, dydaktyki, wychowania Dzielenie się swoją wiedzą z szerszym gronem nauczycieli Opublikowanie dobrych praktyk na stronie Kuratorium w Kielcach Udział w kursie z zakresu Oceniania Kształtującego i branie udziału w rozmowach tematycznych na forum www.nai.pl Umieszczenie Programu Rozwoju Zawodowego na portalu www.profesor.pl OCZEKIWANE EFEKTY Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z szerszym gronem. Korzystanie z doświadczenia zawodowego innych osób. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich ( § 8 ust. 2 pkt 4a) Rozwijanie zainteresowań i indywidualnych uzdolnień dzieci Opracowanie i przeprowadzenie cyklu zajęć ukierunkowanych na rozwój zdolności tanecznych Koło turystyczne OCZEKIWANE EFEKTY Prezentacja nabytych umiejętności Stworzenie autorskiego programu edukacyjnego Stworzenie i realizacja projektu „ Z jedynki dzieciaki kochają zwierzaki” Współautorski program edukacyjno- wychowawczy „ Poznajemy zawody” i jego realizacja Współpraca przy tworzeniu struktur Małego Samorządu Uczniowskiego” oraz realizowanie projektu „ Planetarium” OCZEKIWANE EFEKTY Stworzenie wystawy wytworów pracy dziecięcej, zebranie fotografii i scenariuszy dokumentujących pracę uczniów. Przygotowanie portfolio z programu, zebranie fotografii, umieszczanie sprawozdań na stronie internetowej szkoły. Prowadzenie statystyk projektu. Organizowanie akcji, imprez, wystaw i konkursów w ramach MSU. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych. ( § 8 ust. 2 pkt 4c) Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i międzyszkolnych. OCZEKIWANE EFEKTY Zwiększenie efektywności pracy zawodowej. Promocja szkoły w środowisku. Budzenie zdrowej rywalizacji. Pedagogizacja rodziców Wygłoszenie referatów na tematy: „Rola rodziców w przygotowaniu dziecka do szkoły”, „Dbajmy o prawidłową postawę u naszych dzieci”, „Jakich błędów należy unikać wychowując dziecko” Angażowanie rodziców w sprawy klasy i szkoły, w przygotowywanie oraz włączanie w prowadzenie imprez, uroczystości Angażowanie rodziców w realizację autorskich programów i projektów Przeprowadzenie zajęć otwartych dla rodziców, podsumowujących realizację programu „ Ratujemy i uczymy ratować” OCZEKIWANE EFEKTY Włączanie rodziców do aktywnego i świadomego uczestnictwa w życiu klasy i szkoły. Organizacja imprez, uroczystości i akcji Organizowanie imprez klasowych: Dzień Chłopaka, Walentynki, Mikołajki, Dzień Kobiet, , itp. Organizowanie imprez klasowych i szkolnych z udziałem rodziców: Dzień Babci i Dziadka, Wigilia, Dzień Matki i Ojca, Dzień Dziecka, Jasełka itp. Przygotowanie apeli, akademii, uroczystości szkolnych. Zorganizowanie akcji: „Pomagamy zwierzętom” OCZEKIWANE EFEKTY Integracja zespołu klasowego. Budowanie więzi z rodzina, kształcenie postawy szacunku wobec członków rodziny. Prezentowanie na forum szkolnym przygotowanych występów, inscenizacji. Zebranie paczek żywnościowych oraz koców itp., dla zwierząt- podopiecznych ŚTOZ „Zwierzak” Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach Zorganizowanie konkursu szkolnego wokalno- instrumentalnego „Nasze kolędowanie” Zorganizowanie konkursu klasowego plastycznego pt. „”Bezpieczeństwo i pierwsza pomoc” Zorganizowanie konkursów szkolnych z okazji Dnia Nauczyciela „ Kartka dla Nauczyciela”, „Portret mojej Pani” Udział uczniów w konkursach szkolnych międzyszkolnych Współpraca z nauczycielami wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej przy przygotowaniu kolejnych edycji Międzyszkolnego Konkursu na kartkę okolicznościową OCZEKIWANE EFEKTY Aktywizowanie uczniów do brania udziału w różnego rodzaju konkursach, budzenie zdrowej rywalizacji, dążenie do osiągania sukcesów. Przygotowanie spotkań z ciekawymi ludźmi Zorganizowanie spotkania z pracownikami Straży Miejskiej dla klas 0- III Zorganizowanie spotkania z przedstawicielem Świętokrzyskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami „Zwierzak” Zorganizowanie szeregu spotkań z rodzicami w ramach realizacji projektu „ Poznajemy zawody” Zorganizowanie spotkania ze starachowickim poetą i artystą W. Obarą z okazji 11 listopada OCZEKIWANE EFEKTY Zapoznanie dzieci z problem dbania o bezpieczeństwo swoje i innych. Rozbudzenie wrażliwości na krzywdę zwierząt i poczucia odpowiedzialności za nie. Kształtowanie postawy pełnej szacunku i zainteresowania pracą, jej wartością i znaczeniem. Budowanie w uczniach postaw patriotycznych, zapoznanie ich z historią Polski Działania wychowawcze na rzecz najbliższego środowiska Organizowanie akcji charytatywnych na rzecz Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami „Zwierzak” Współpraca przy zbiórce na rzecz ratowania zakopiańskich koni OCZEKIWANE EFEKTY Zebranie i przekazanie darów dla zwierząt. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. (§ 8 ust. 2 pkt 4e) Współpraca ze Strażą Miejską w Starachowicach Udział w spotkaniach z pracownikami SM OCZEKIWANE EFEKTY Zaświadczenia o współpracy Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Starachowicach Kierowanie dzieci na badania, realizacja zaleconych ćwiczeń, pisanie opinii o uczniach Podniesienie efektywności pracy z uczniem mającym trudności w nauce poprzez wdrożenie ćwiczeń usprawniających rozwój ucznia wg wskazań Poradni Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ( § 8 ust. 2 pkt 5) Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych Opisy przypadków, analiza przyczyn, pogłębianie wiedzy fachowej w zakresie zaspokajania potrzeb edukacyjnych i wychowawczych OCZEKIWANE EFEKTY Opis i analiza przypadków Wyświetleń: 319
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |