Katalog Karina Templin, 2015-06-18 Myszków Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Karina Templin nauczyciel mianowany pedagog szkolny w Zespole Szkół Publicznych Awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Miejsce odbywania stażu: Zespół Szkół Publicznych Termin odbywania stażu: 1.09.2012r. - 31.05.2015r. Działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. L. p. Zadania szczegółowe Formy realizacji Termin 1. Wykorzystanie komputera i technologii informacyjnej jako elementu pracy własnej. • Wykorzystanie Internetu w pracy pedagoga, regularne śledzenie przepisów prawa światowego, korzystanie z internetowych portali edukacyjnych Wykorzystywanie strony internetowej www.men.gov.pl. oraz stron kuratorium w celu śledzenia najnowszych rozporządzeń MEN. Korzystanie z Internetowego Systemu Aktów Prawnych zamieszczonych na sejmowej stronie internetowej www.sejm.gov.pl • Wykorzystanie skrzynki e-mail do kontaktów z innymi nauczycielami, wydawnictwami, organizatorami akcji itd. • Wykorzystanie Internetu do umieszczania informacji o życiu szkoły na stronie internetowej szkoły. • Opracowanie różnego rodzaju wzorów pism, szablonów, druków, wykazów, harmonogramów • Wykorzystanie komputera do prowadzenia dokumentacji pracy dydaktycznej – samodzielne przygotowanie pomocy naukowych na zajęcia ( pisanie sprawozdań, planów pracy, programów profilaktyki, scenariuszy zajęć, ankiet, opracowanie ankiet ) • Stworzenie wykazu instytucji współpracujących za szkołą oraz uaktualnianie danych • Śledzenie prasy pedagogicznej i wykorzystanie zdobytych informacji w pracy. Zapoczątkowanie prenumeraty czasopisma „ Głos pedagogiczny ” – udostępnianie materiałów wychowawcom, nauczycielom w postaci ulotek, broszur w razie potrzeb w razie potrzeb lata 2012-2015 Przez cały okres stażu w razie potrzeb Przez cały okres stażu w razie potrzeb Przez cały okres stażu w razie potrzeb Przez cały okres stażu w razie potrzeb Przez cały okres stażu w razie potrzeb 2. Publikacje materiałów własnych w Internecie • Umieszczenie na stronie internetowej scenariuszy zajęć, planu rozwoju zawodowego Przez cały okres stażu w razie potrzeb Zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. L. p. Zadania szczegółowe Formy realizacji Termin 1. ??????? Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań • Pełnienie funkcji członka zespołu ds. Programu Profilaktycznego szkoły, współopracowanie harmonogramu, wykonywanie poszczególnych zadań tam zawartych • Uaktualnianie Programu Profilaktycznego. • Pisemne opracowanie sprawozdania z realizacji zaplanowanych działań. • Współpraca z Samorządem Szkolnym- pomoc w organizowaniu dyskotek szkolnych oraz innych wydarzeń w życiu szkoły, sprawowanie opieki nad uczniami podczas przygotowanych imprez • Aktywna praca w komisjach powołanych przez dyrektora szkoły: xxxxxxxxxxxxx - zespole ds. kontaktów z mediami; - zespole ds. ewaluacji; - zespole samokształceniowym nauczycieli języków obcych; - komisji wniosków i uchwał. • Udział w pracach Rady Pedagogicznej, pisanie protokołów z jej posiedzeń. Xxxxxxxxxxxxxxx Na początku każdego roku szkolnego w okresie trwania stażu. Na bieżąco, według potrzeb Na koniec każdego semestru Przez cały okres stażu Przez cały okres stażu wg potrzeb Wg potrzeb 2. Organizowanie imprez szkolnych wynikających z potrzeb i zadań szkoły. • Przygotowanie i uczestniczenie w Pikniku Rodzinnym i innych uroczystościach, imprez szkolnych • Organizacja i przygotowanie Dnia Bezpiecznego Internetu ( apel, wystawa ) • Lider i koordynator kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł. maj 2013,2014,2015 wg potrzeb luty 2013,2014,2015 maj 2013,2014.2015 3 Pedagogizacja rodziców • Organizowanie prelekcji dla rodziców uczniów Przez cały okres stażu 4. ?????? Promocja szkoły, miasta i regionu w kraju i na świecie • Współpraca z zagranicą – Holenderską organizacją „Hart voor Polen” ( Serce dla Polski ) - typowanie uczniów szkoły i spoza szkoły na wypoczynek letni w Holandii, prowadzenie całej dokumentacji Przez cały okres stażu 5. Organizowanie spotkań dla nauczycieli • Organizowanie spotkań, szkoleń RP, rozmowy z wychowawcami klas I szkoły podstawowej i gimnazjum, zapoznanie z opiniami lub orzeczeniami uczniów w celu uwzględnienia ich możliwości Przez cały okres stażu wg potrzeb 6. Organizowanie warsztatów, spotkań dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum • Organizowanie zajęć warsztatowych oraz spotkań dla uczniów ze specjalistami np.: psychologiem, policjantem, doradcą zawodowym, kuratorem sądowym itp. Przez cały okres stażu wg potrzeb 7. Udzielanie porad, wsparcia wychowawcom, nauczycielom, rodzicom w zakresie radzenia sobie w trudnych sytuacjach • Konsultacje indywidualne, rozmowy, współpraca ze specjalistami w trudnych przypadkach, udzielanie wsparcia uczniom, rodzicom, nauczycielom. Prowadzenie mediacji rówieśniczej • Wywiady środowiskowe, wizyty domowe Przez cały okres stażu wg potrzeb Przez cały okres stażu wg potrzeb 8. Współpraca z nauczycielami naszej szkoły • Aktywny udział w posiedzeniach zespołu samokształceniowego nauczycieli, dzielenie się wiedzą zdobytą na szkoleniach i kursach. Przez cały okres stażu zgodnie z harmonogramem spotkań. 9. Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów • Prowadzenie zajęć specjalistycznych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, terapii pedagogicznej oraz zajęcia rewalidacyjne z zakresu surdopedagogiki dla uczniów z wadami słuchu Przez cały okres stażu lata 2012-2015 10. Prowadzenie zajęć warsztatowych dla uczniów • Prowadzenie zajęć warsztatowych wg harmonogramu programu profilaktyki i wychowania • Zajęcia warsztatowe dla uczniów wg potrzeb wychowawców Przez cały okres stażu wg potrzeb 11. Organizacja doradztwa edukacyjno - zawodowego • Koordynacja prac z zakresu orientacji zawodowej i udzielanie pomocy uczniom w prawidłowym wyborze kierunku kształcenia i zawodu. - organizowanie wyjazdów - spotkań młodzieży z doradcą zawodowym Przez cały okres stażu 12. Opieka nad stażystami, praktykami Sprawowanie opieki nad osobami realizującymi praktykę zawodową u pedagoga szkolnego Przez cały okres stażu wg potrzeb 13. Systematyczna współpraca z instytucjami • Ścisła współpraca z instytucjami: - Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Myszkowie - Sąd Rodzinny III Wydział Rodzinny i Nieletnich w Myszkowie - Zespól Kuratorskiej Służby Sadowej w Myszkowie - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Myszkowie - Komenda Policji w Myszkowie - Poradnia Zdrowia Psychicznego w Myszkowie - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Myszkowie - Urząd Miasta - Młodzieżowe Centrum Kariery - OHP Myszków • Przygotowywanie pism, dokumentacji uczniów mających i sprawiających trudności wychowawcze - wnioskowanie o kierowanie pism w sprawach uczniów sprawiających trudności wychowawcze, z rodzin zaniedbanych środowiskowo do Sądu Rejonowego, Zespołu Kuratorskiej Służby Sądowej lub na Policję Przez cały okres stażu wg potrzeb Przez cały okres stażu 14. Podejmowanie działań dodatkowych • Udział w spotkaniach zespołu interdyscyplinarnego przy Mopsie w sytuacji, gdy w rodzinie zaistnieje przemoc • Systematyczna praca w Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Wg potrzeb 15. Badania uczniów • Ankietowanie uczniów, prowadzenie badań dotyczącego występowania zjawiska uzależnienia się od komputera, Internetu, wyciąganie wniosków i przedstawienie na forum szkoły II semestr roku szkolnego 2012/2013 i II semestr roku szkolnego 2013/2014 16. Organizowanie pomocy dla uczniów • Organizowanie pomocy dla uczniów z rodzin ubogich, dysfunkcyjnych i zagrożonych patologią, rozpoznanie sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów - realizacja programu „ Wyprawka szkolna ” - organizowanie dożywiania • Przygotowywanie dokumentacji- Wniosek o jednorazową zapomogę Przez cały okres stażu wg potrzeb 17. Akcja charytatywna • Pozyskiwanie sponsorów - zorganizowanie akcji, pozyskiwanie butów dla najuboższych uczniów Przez cały okres stażu wg potrzeb 18. Prowadzenie zajęć otwartych • Przygotowanie lekcji otwartej dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, ich wspólna analiza 2012/2013 i 2013/2014 19. Dbanie o tablicę informacyjną i gabinet pedagoga • Opieka nad tablicą informacyjną pedagoga i wystawami okolicznościowych • Przygotowanie gabloty i zorganizowanie kącika prawnego Przez cały okres stażu Wrzesień 2012 20. Prowadzenie i przygotowywanie dokumentacji NI i RI • Przygotowanie dokumentacji do Nauczania Indywidualnego i Rewalidacji Indywidualnej Przez cały okres stażu 21. Dbanie o realizację obowiązku szkolnego przez uczniów. • Kontrola obowiązku szkolnego w klasach I – VI ( księga dzieci, ewidencja uczniów ) • Kontrola obowiązku przedszkolnego • Kontrola obowiązku szkolnego – analizowanie frekwencji uczniów poszczególnych klas - rozmowy z wychowawcami klas, uczniami, rodzicami - poznanie warunków życia i nauki uczniów sprawiających trudności w realizacji obowiązków szkolnych a zwłaszcza trudności wychowawcze. • Kontrola obowiązku szkolnego uczniów wyjeżdżających zagranicę • Prowadzenie naboru do klas I - rozmowy, spotkania w przedszkolach Przez cały okres stażu 22. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna • Współpraca z wychowawcami, koordynatorami w ramach pracy zespołów ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej - omawianie z koordynatorami dokumentacji uczniów tj. opinii, orzeczeń - opracowywanie, tworzenie kart KIPU, PDW i IPET • Przygotowywanie harmonogramu spotkań zespołów, udział w spotkaniach zespołów dla uczniów z opiniami i orzeczeniami Przez cały okres stażu Według harmonogramu spotkań Pogłębianie wiedzy i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. L. p. Zadania szczegółowe Formy realizacji Termin 1. Poszerzenie znajomości procedury awansu zawodowego o wszelkie wiadomości dotyczące awansu na nauczyciela dyplomowanego • Analiza dokumentów prawa oświatowego, śledzenie stron internetowych MEN i CODN • Udział w szkoleniach związanych z awansem zawodowym. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, oraz planu rozwoju zawodowego do zatwierdzenia Według potrzeb Według potrzeb wrzesień 2012 2. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły • Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnorodnych formach doskonalenia: -szkoleniowe rady pedagogiczne, -kursy, szkolenia i warsztaty organizowane poza szkołą. Szczególnie te związane z: - organizowaniem i udzielaniem pomocy pedagogiczno- psychologicznej w szkole; - stosowaniem metod aktywizujących na zajęciach - doskonaleniem się w roli pedagoga szkolnego. • Samodzielne studiowanie literatury fachowej, np.: „Psychologia w szkole”- kwartalnik dla nauczycieli; „Podstawy teorii oddziaływań wychowawczych” K. Konarzewski „Wychowanie bez porażek w szkole” T. Gordon • Poszukiwanie i studiowanie nowości wydawniczych dotyczących tematyki opiekuńczo – wychowawczej • Wdrażanie zdobytej na szkoleniach wiedzy podczas zajęć. Przez cały okres stażu lata 2012-2015 Na bieżąco Na bieżąco Na bieżąco Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych - ukończenie kursu kwalifikacyjnego z zakresu oligofrenopedagogiki Dyplom, zaświadczenie ukończenia - lipiec 2013 3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie działań profilaktycznych i wychowawczych. • Uczestniczenie w konferencjach, spotkaniach, radach szkoleniowych, szkoleniach, warsztatach dotyczących profilaktyki oraz zagadnień wychowawczych Przez cały okres stażu według harmonogramu szkoleń 4. Opis i analiza przypadku rozpoznania i rozwiązywania problemu edukacyjnego, wychowawczego ucznia. • Wywiad środowiskowy oraz opis i analiza wpływu sytuacji rodzinnej na zachowanie i wyniki w nauce ucznia r. szk. 2014/2015 Wyświetleń: 189
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |