![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Baracz, 2015-06-18 lublin Różne, Scenariusze Moja złota rybka.SCENARIUSZ DO ZAJĘĆ W INTERNACIE Temat zajęć: Moja złota rybka – wykonanie pracy plastycznej Cele operacyjne: Uczeń: - rozumie treść czytanego tekstu, wie, jakie postacie w nim występują - potrafi estetycznie wykonać pracę - umie prawidłowo posługiwać się materiałami plastycznymi; - umie zadbać o porządek w miejscu pracy; Metody nauczania: pogadanka, praca z tekstem, metoda zajęć praktycznych Środki dydaktyczne: bajka pt. „Złota rybka”, obrazek drzewka, farby plakatowe, pędzle, kubeczki na wodę, blok rysunkowy, pastele suche, olejne, Formy pracy: zbiorowa, jednostkowa, grupowa. Szczegółowy opis przebiegu zajęć: I. Zajęcia wstępne: • Nauczyciel wita się z uczniami. Prosi dzieci, aby usiadły w kółku. Następnie pyta uczniów: - W jakim są nastroju? - Czy wydarzyło się coś ciekawego? Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela. Nauczyciel pyta dzieci - Czym są marzenia? • Nauczyciel prosi dzieci, aby zastanowiły się nad swoimi marzeniami, prosi dzieci, aby wypisał na kolorowych karteczkach po trzy marzenia. • Wykonanie drzewka marzeń Nauczyciel rozdaje dzieciom kolorowe mazaki, prosi dzieci, aby ozdobiły swoje karteczki z marzeniami. Następnie uczniowie przyklejają je na wcześniej przygotowane drzewko. Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela. • Nauczyciel czyta dzieciom bajkę pt. „Złota rybka” ● Nauczyciel pyta dzieci O czy była bajka? Jakie postacie występowały w bajce? Co zrobiła złota rybka dla rybaka? Jak zachowywała się żona rybaka? ● Nauczyciel mówi dzieciom treść tematu, który brzmi: Moja złota rybka – wykonanie pracy plastycznej Następnie omawia cele zajęć. II. Zajęcia właściwe: • Wybór techniki wykonania pracy: rysowanie suchymi lub olejnymi pastelami, malowanie farbami, Omówienie poszczególnych technik przez nauczyciela. • Przygotowanie stanowisk pracy ● Wykonanie pracy wybraną techniką III. Zajęcia końcowe: ● Prezentacja i rozmowa na temat wykonanych prac - wskazanie w każdej pracy pozytywnego elementu, podkreślenie pomysłowości i oryginalności oraz estetyki wykonania prac; ●Wyeksponowanie prac w internacie ●Uporządkowanie miejsca pracy Prowadząca: Magdalena Baracz Wyświetleń: 197
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |