Katalog Sylwia Ożga, 2015-06-22 Legnica Chemia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.§8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa art. 9e ust.1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego oraz aktualizowanie wiedzy z zakresu wymagań prawnych. Lektura aktów prawnych MEN, przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem powinności i wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego. okres stażu Kopie obowiązujących dokumentów Doskonalenie własnego warsztatu pracy. 1. Udział w kursach, warsztatach, konferencjach mających na celu podniesienie jakości pracy własnej i szkoły. 2. Wzbogacenie warsztatu pracy poprzez studiowanie czasopism i literatury fachowej, poradników metodycznych z dziedziny chemii i fizyki, systematyczne śledzenie stron o tematyce fizycznej i chemicznej okres stażu Certyfikaty, zaświadczenia Działania mające na celu podniesienie poziomu nauczania. 1. W ramach zespołu matematyczno — przyrodniczego analiza wyników egzaminu gimnazjalnego oraz opracowanie programu mającego na celu poprawę wyników w roku następnym. 2. Opracowanie i przeprowadzenie testów sprawdzających wiedzę, mających na celu wskazanie słabszych stron uczniów. 3. Tworzenie planów wynikowych w oparciu o wewnątrzszkolny system oceniania i podstawę programową. 4. Praca metodą projektów na lekcjach chemii i fizyki. Prezentacja projektów na forum szkoły. 5. Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych wyższych uczelni wrocławskich i legnickich. 6. Udział w projekcie Wydziału Edukacji i Nauki UMWD pn. „Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarach ICT i nauki matematyczno-informatycznych”. . na początku roku szkolnego, przez okres stażu. okres stażu Protokoły z posiedzeń zespołu matematyczno — przyrodniczego. • opracowany program naprawczy. • plany wynikowe. • zdjęcia z prezentacji i scenariusze projektów. Zaświadczenia. Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów. Przeprowadzenie szkolnych konkursów: a) chemicznego dla klas drugich i trzecich (z godnie z zakresem programowym przewidzianym dla danej klasy) b) fizycznego dla klas drugich i trzecich (zgodnie z zakresem programowym przewidzianym dla danej klasy). okres stażu Poświadczenia, protokoły z przeprowadzonych konkursów. Przygotowanie młodzieży do konkursów mających miejsce poza szkołą. Przygotowanie uczniów do konkursów: a),, zDolny Ślązak Gimnazjalista” z chemii i fizyki b) ,, Olimpus” i innych. okres stażu Dyplomy, certyfikaty i poświadczenia. Wspieranie uczniów uzdolnionych i wychowanków mających problemy z nauką 1.Prowadzenie konsultacji dla uczniów z trudnościami w nauce. 2. Prowadzenie kółka chemicznego– fizycznego dla uczniów wykazujących zainteresowanie chemią i fizyką. 3. Prowadzenie dodatkowych spotkań dla uczniów uzdolnionych– przygotowywanie i rozwiązywanie dodatkowych zadań wykraczających poza program gimnazjalny. według planu zajęć Listy obecności, protokoły. §8 ust.2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii komputerowej, informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Wykorzystanie technologii komputerowej podczas jednostek lekcyjnych. 1.Korzystanie z oprogramowania multimedialnego dołączonego do podręczników. 2.Wykorzystywanie tablicy i plansz interaktywnych oraz gier edukacyjnych. 3.Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem platformy e-learningowej. 4.Korzystanie z jednostek e-learningowych. okres stażu, na bieżąco Materiały multimedialne, wpisy do dziennika Wykorzystanie technologii komputerowej w procesie dydaktyczno- wychowawczym. 1.Opracowanie i wdrażanie narzędzi pomiaru dydaktycznego . 2.Opracowanie i wdrażanie narzędzi ewaluacji. 3.Korzystanie w pracy dydaktycznej z komputerowych zasobów baz danych (Internet) oraz programów edukacyjnych. 4. Wykonywanie plakatów tematycznych promujących zdrowy tryb życia i ochronę środowiska naturalnego. 5. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych (scenariusze lekcji, zestawy pytań konkursowych, testy itp.) 6. Projekt i wykonanie środków dydaktycznych, foliogramów do zajęć z chemii i fizyki. 7. Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas przygotowywania różnych materiałów. na bieżąco Testy, ankiety, PSO, WSO, pomoce naukowe. §8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi przedmiotowcami. 1.Przygotowanie i przeprowadzenie rady szkoleniowej wynikającej z bieżących potrzeb. 2.Pomoc nauczycielom ubiegającym się o stopień nauczyciela kontraktowego i mianowanego. 3. Wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych szkół. 4. Aktywne uczestniczenie w pracy zespołów przedmiotowych i innych. 5. Rozpowszechnianie własnych doświadczeń i pomysłów (publikacje) na bieżąco Materiały szkoleniowe, inne. Współpraca ze wszystkimi nauczycielami, uczącymi w klasie , w której jestem wychowawcą. 1.Bieżąca wymiana informacji na temat postępów w nauce oraz zachowania i postaw wobec obowiązków szkolnych moich wychowanków. 2.Zbieranie opinii innych nauczycieli na temat uczniów, celem przekazania informacji rodzicom podczas zebrań i konsultacji. na bieżąco Poświadczenia nauczycieli, rodziców. § 8 ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuń¬czych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowa¬niem w sprawach nieletnich. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Nadzorowanie i ewaluacja pro¬gramu wychowawczego i pro¬filaktycznego szkoły. Spotkania w zespołach zadaniowych, powołanych do realizacji programu. okres stażu Sprawozdania z działalności zespołów Opracowanie i wdrożenie pro¬gramu kółka chemicznego i zajęć przygotowujących do eg¬zaminu gimnazjalnego Analiza materiałów służących opracowaniu planu pracy z uczniem zdolnym i mającym trudności w przyswajaniu wiedzy okres stażu Dzienniki zajęć dodatkowych. Dokumentacja szkoły Opracowanie programów nauczania dla uczniów z dysfunkcjami. Zapoznanie się oraz dostosowanie do zaleceń PPP. okres stażu Program, scenariusze zajęć. § 8 ust.2 pkt.4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzami¬nacyj¬nej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegają¬cych się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wy¬chowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Współpraca z DODN Konsultacje oraz szkolenia we współpracy z ośrodkami doradztwa metodycznego. okres stażu w zależności od potrzeb. Zaświadczenia Praca w OKE Praca w charakterze egzaminatora oceniającego część matematyczno- przyrodniczą egzaminu gimnazjalnego. zgodnie z wyznaczonymi terminami Zaświadczenia § 8 ust.2 pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi pod¬miotami. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Współpraca z komendą policji Zapraszanie funkcjonariuszy na pogadanki, spotkania z młodzieżą o tematyce profilaktyki uzależnień okres stażu Zapisy w dziennikach lekcyjnych, bądź inne dokumenty. Współpraca z sądem, kuratorami, Gminnym Ośrodkiem Opieki Społecznej w Legnickim Polu. Współpraca w ramach działań; wychowawczych, pomocy socjalnej, bądź działania niwelujące nieprzystosowanie społeczne uczniów. okres stażu Bieżąca dokumentacja szkoły. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Kultury i Sportu w Legnickim Polu. Współudział w organizowanych przedsięwzięciach. okres stażu Zaświadczenia. Współpraca ze szkołami legnickimi. Organizowanie zajęć przedmiotowych z chemii, udział w wykładach. okres stażu Karty wycieczek Współpraca z IQ. Centrum Wsparcia Edukacyjnego w Legnicy. Prowadzenie zajęć tematycznych z chemii i fizyki. okres stażu Zaświadczenia. Współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno- Epidemiologiczną oraz Monarem w Legnicy. Organizowanie akcji prozdrowotnych. okres stażu Bieżąca dokumentacja szkoły. Współpraca ze Szpitalem Specjalistycznym w Legnicy. Przeprowadzenie akcji : ,, Pluszak dla malucha”. okres stażu Zaświadczenia § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania problemów edukacyjnych i wychowawczych lub innych, w uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE Opis i analiza problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, dwóch uczniów Analiza przypadku okres stażu Dokument dołączony do sprawozdania z przebytego stażu PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Czas trwania stażu: od 01.09.2012 r. do 31.05. 2015 r. Wyświetleń: 229
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |