Katalog

Anna Sienkiewicz, 2015-06-18
Darłowo

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

Sprawozdanie z awansu zawodowego nauczyciela stażysty.

- n +

Imię i nazwisko: Anna Sienkiewicz
Imię i nazwisko opiekuna stażu: Katarzyna Tocha
Imię i nazwisko dyrektora: Patrycja Walków
Organ prowadzący: Firma Wielobranżowa, Wacław Wysocki, ul. WOP 9, 76-150 Darłowo
Nazwa placówki – oddział firmy: Niepubliczne przedszkole ze żłobkiem, „Przedszkole przy szkole” w Darłowie, ul.WOP 9
Czas trwania stażu: 01.09.2014 r. - 31.05.2015 r.


Z dniem 1 września 2014r. rozpoczęłam staż w wymiarze dziewięciu miesięcy na nauczyciela kontraktowego. Zgodnie z procedurą awansu zawodowego przy pomocy opiekuna stażu napisałam plan rozwoju zawodowego, który został pozytywnie zaopiniowany przez panią dyrektor.
Plan rozwoju zawodowego opracowałam zgodnie z wytycznymi umieszczonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Poz. 393).
Jestem wychowawcą grupy „ Krabiki” , w której znajdują się dzieci 3 letnie. Grupa liczy 13 chłopców i 10 dziewczynek . Moim opiekunem stażu była Katarzyna Tocha nauczyciel dyplomowany z ogromnym zasobem wiedzy i dużym doświadczeniem. Uważam , że praca w tej grupie dzieci i praca z takim opiekunem bardzo ułatwiła mi zdobywanie doświadczenia w pracy. Wspólnie przyglądałyśmy się sukcesom i małym porażkom naszych wychowanków, z uwagą obserwowałyśmy postępy w doskonaleniu samoobsługi, motoryki małej i dużej, rysowaniu, korzystaniu z nożyczek, itp.
Współpraca z opiekunem układała się bez zarzutów, opiekun mojego stażu w każdej chwili służył mi radą i pomocą. Bardzo pomagała mi wspólna praca z opiekunem, czułam się pewnie, podpatrywałam oryginalne pomysły.
Rozpoczęłam doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności wierząc, że wzbogaci to moje umiejętności pedagogiczne, podniesie efektywność moich działań edukacyjnych, a w konsekwencji posłuży podniesieniu jakości mojej pracy, a przede wszystkim pracy przedszkola.
Dokumentację i opis przeprowadzonych działań jakie są wymagane ode mnie zgromadziłam i skompletowałam według poszczególnych wymagań:

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola
§ 6 ust. 2 pkt 1 (Rozporządzenie MENiS z dnia 13-03-2013 r.)

1. Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego.
Na początku swojego stażu zapoznałam się z procedurami awansu zawodowego poprzez analizę przepisów prawa światowego
Rozporządzenie MENiS z dnia 13-03-2013 r.

Efekty działania :

Dzięki zapoznaniu się z podanymi dokumentami prawnymi procedury awansu zawodowego stały się one dla mnie bardziej zrozumiałe, co ułatwiło mi pracę podczas realizacji planu rozwoju zawodowego oraz napisanie planu rozwoju zawodowego.

2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
W celu lepszego zorganizowania pracy w okresie odbywania stażu było określenie jasnych, czytelnych i możliwych do realizacji zadań współpracy z opiekunem co zostało sformułowane we wspólnie omówionym i zaakceptowanym kontrakcie, w skład którego wchodziło określenie obowiązków stażysty i opiekuna stażu,
a także zasad komunikowania się i współpracy. Następnie uzgodniliśmy harmonogram spotkań , w którym zostały ustalone terminy i tematyka zajęć obserwowanych jak i prowadzonych. Uczestniczyłam w przeprowadzonych działaniach edukacyjnych organizowanych przez opiekuna stażu, w czasie których szczególną uwagę zwracałam na rodzaje środków dydaktycznych i formy pracy z dziećmi, sposób prowadzenia zajęć i zabaw, język i komunikację z dziećmi.


Efekty działań :
Współpraca z opiekunem przyczyniła się do zdecydowanego polepszenia i wzbogacenia mojego warsztatu pracy . Poznałam nowe metody i formy pracy z dziećmi.

3. Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia obowiązującej w przedszkolu dokumentacji przedszkolnej.
Zapoznałam się z tygodniowym rozkładem zajęć w przedszkolu, Rocznym Planem Pracy dydaktyczno-wychowawczej. Dokonywałam wpisów do dziennika. Nie opracowałam arkusza obserwacji dziecka, ponieważ korzystałam z gotowego zamieszczonego w naszym programie edukacyjnym „Kolekcja Przedszkolaka”, programie edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci pod red. Doroty Kucharskiej i Elżbiety Surowiec.

Efekty działań:

Potrafię zredagować miesięczne rozkłady treści programowych, potrafię wpisywać poprawnie zapisy do dziennika, wiem, jak pisać protokół z zebrania z rodzicami.


4. Poznanie aktów prawnych regulujących funkcjonowanie i organizację przedszkola.
W celu dostosowania swoich działań do potrzeb przedszkola przeanalizowałam :
Statut Przedszkola
Roczny Plan Pracy dydaktyczno - wychowawczej
Program Wychowawczy
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego

Rozpoczynając staż jako nauczyciel i wychowawca grupy, zapoznałam się z obowiązującą mnie dokumentacją oraz zakresem czynności nauczyciela. Opracowałam plany pracy zgodne z nową podstawą programową, treściami dopuszczonych do użytku przez dyrektora programów i z planem pracy przedszkola.
Zapoznałam się ze sposobem tworzenia zapisu w dzienniku zajęć. Starałam się systematycznie uzupełniać dziennik.
Prowadziłam zgodnie z przepisami prawa oświatowego dokumentację pracy edukacyjnej (miesięczne plany pracy, dzienniki zajęć, karty obserwacji dziecka, dokumentację pracy indywidualnej z dzieckiem i współpracy z rodzicami)
Zapoznałam się także z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy dotyczące pracy w placówce i poza nią.
Brałam udział we wszystkich posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Zapoznałam się ze sposobem sporządzania protokołów, co pozwoli mi w przyszłości wykorzystać tą wiedzę w praktyce.

Efekty działań:
Zapoznanie w wyżej wymienionymi aspektami pracy w przedszkolu i udział w Radach Pedagogicznych przyczyniło się do usprawniania mojej pracy w przedszkolu. Dzięki temu dowiedziałam się, jakie są moje obowiązki i mogłam dobrze planować i realizować założone cele.

5. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu, a także z zasadami bezpieczeństwa i higienicznych warunków nauki.

Brałam udział w szkoleniu BHP oraz zapoznałam się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu i poza nim oraz przepisami przeciwpożarowymi. Brałam także udział w szkoleniu z „Pierwszej Pomocy Przedmedycznej”.

Efekty działań :
Realizacja tego zadania pomogła mi uświadomić potencjalne niebezpieczeństwa i ich źródła oraz dowiedziałam się jak należy postępować w sytuacjach zagrożenia. Wiem, jak postępować w sytuacjach zagrażających zdrowiu lub życiu dzieci i dorosłych.



6. Uczestnictwo w wewnątrz przedszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Uczestniczyłam, w wewnątrz przedszkolnych i poza przedszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli, tzn.: Radach Szkoleniowych, Konferencjach, Kursach Doskonalenia Zawodowego, Warsztatach (Teczka Stażysty).


7. Dokumentowanie realizacji Planu Rozwoju Zawodowego.
W trakcie stażu sukcesywnie gromadziłam dokumentację potwierdzającą realizowane zadania, świadectwa. Zaświadczenia, jakie uzyskałam były potwierdzeniem moich działań. Opracowałam wiele przydatnych konspektów zajęć, scenariuszy imprez, uroczystości oraz programów, które stopniowo wdrażałam w swojej pracy.

Efekt działania:
Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego, teczka nauczyciela stażysty.

8. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego.
Na podstawie autorefleksji i autoanalizy dokonałam opisu realizacji Planu Rozwoju Zawodowego

Efekty działań:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego z nauczyciela stażysty na nauczyciela kontraktowego

9. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie Dyrektorowi przedszkola.
Przygotowałam sprawozdanie dotyczące przebiegu realizacji Planu Rozwoju Zawodowego.

Efekt działania:
Napisane sprawozdanie.


Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań przedszkola, w którym nauczyciel odbywa staż (§6 ust.2 pkt. 2)

1. Zapoznanie się z zasadami pisania scenariuszy zajęć.
Pisanie scenariuszy zajęć i konsultowanie ich z opiekunem stażu.

Efekt działania:
Prawidłowo przygotowane scenariusze zajęć.


2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora przedszkola.
Opracowałam konspekty i scenariusze zajęć, zabaw i innych działań edukacyjnych w obecności opiekuna stażu i pani dyrektor przedszkola.
Przed zajęciami analizowałyśmy i omawiałyśmy konspekty i scenariusze. Po każdym działaniu omawiałyśmy przebieg, wyciągałam wnioski dotyczące sposobu wykorzystania zdobytej przeze mnie wiedzy i umiejętności, a także eliminacji popełnianych przeze mnie błędów.

Efekty działań:

Potrafię poprawnie napisać konspekt zajęć z wyszczególnieniem celów ogólnych, operacyjnych, metod i form pracy oraz przebiegiem zajęć Konspekt zawsze omawiałam kilka dni przed prowadzeniem zajęć uwzględniając jego zalecenia i rady. Potrafię sformułować mocne i słabe strony przeprowadzonych zajęć i zabaw.

3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.

W ciągu roku szkolnego miałam możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych poprzez uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej o charakterze zebrań szkoleniowych.
Swoje kwalifikacje zawodowe poszerzałam nie tylko w wewnątrzszkolnym doskonaleniu, ale również w zewnętrznym dokształcaniu zawodowym biorąc udział w następujących warsztatach i kursach:
„Aktywne słuchanie muzyki”,
„Zabawy przeciwko agresji”,
„Kurs dla kierowników wycieczek szkolnych” ,
„Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty”,
„Wspomaganie dziecka z trudnościami w koncentracji uwagi”,
„W tej zabawie jest metoda! Mali Tropiciele poznają świat”,
„Możliwości kształcenia dzieci i młodzieży niepełnosprawnych”,
„Kurs kwalifikacyjny Oligofrenopedagogika”,
„Jak przedstawić sprawozdanie nauczyciela stażysty”
„Język obcy w edukacji przedszkolnej – e-warsztaty metodyczne. Praca z cyklem angielski dla starszaków”.

Ponadto samodzielnie studiowałam literaturę pedagogiczną:

E. Gruszczyk – Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki.
E. Gruszczyk – Kolczyńska, Wspomaganie dzieci w rozwoju do skupiania uwagi i zapamiętywania
Kozłowska - Zaburzenia emocjonalne u dzieci w wieku przedszkolnym.
M. Bogdanowicz - Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli.

Efekty działań:

Wzbogaciłam swoją wiedzę i umiejętności z zakresu organizowania i przeprowadzania zintegrowanych działań edukacyjnych. Moje zajęcia są ciekawsze zarówno dla dzieci, jak i dla mnie, swoją wiedzą dzielę się z koleżankami. Skutecznie i ciekawie wychowuję i uczę, usprawniam pracę dydaktyczno – wychowawczą diagnozuję przyczyny niepowodzeń.


4. Obserwacje zajęć przeprowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.

Efekty działania:
Obserwacja, a przede wszystkim analiza zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu wpłynęły na wzbogacenie mojego warsztatu pracy. Omawianie obserwowanych działań zarówno z zakresu metod jak i form zajęć do poszczególnych tematów zajęć uatrakcyjnia je i pozwala lepiej zrozumieć dany temat.

5. Wykorzystanie technologii informacyjnej oraz multimedialnej techniki pracy.
Komputer jest stałym elementem mojej pracy. Systematyczne wykorzystywanie technologii komputerowej i informacyjnej jest prostym i bogatym sposobem wspierania procesów oddziaływań edukacyjno – wychowawczych. W trakcie stażu starałam się maksymalnie wykorzystywać i doskonalić umiejętność stosowania technologii informacyjno – komunikacyjnej, która pomagała mi w podnoszeniu poziomu swojej pracy, a także w doskonaleniu i podwyższaniu jakości pracy przedszkola.
Projektowałam i wykonywałam techniką komputerową: dyplomy, podziękowania, karty pracy dzieci, pomoce dydaktyczne do zajęć, plany pracy, opinie, ankiety, konspekty i scenariusze zajęć, kart obserwacji i inne.
Korzystałam z edytora tekstu Microsoft Word, programu graficznego Paint.
W Internecie zamieściłam swój Plan Rozwoju Zawodowego, sprawozdanie z jego realizacji oraz scenariusze zajęć „Pasowanie na przedszkolaka. „Dzień Mamy i Taty.
Na stronie przedszkola www.przedszkoleprzyszkole.pl zamieszczałam opis wydarzeń przedszkolnych.
W mojej pracy korzystałam także z różnych stron internetowych, tj. www.edux.pl, www.nauczycieleprzedszkola.pl , www.bliżejprzedszkola.pl , www.ksiazkiedukacyjne.pl , www.men.gov.pl, www.przedszkolak.pl, www.profesor.pl.

Efekty działań:

Umiejętność posługiwania się komputerem: ułatwia mi moją pracę, wzbogaca warsztat pracy, pogłębia moje zainteresowania związane ze światem techniki, pozwoliła mi promować moje przedszkole w szerszym środowisku.



Znajomość środowiska dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem (§6 ust.2 pkt. 3)

1. Zapoznanie się z programem wychowawczym przedszkola.
Analiza programu wychowawczego. Analiza planu pracy wychowawczo-dydaktycznej.

Efekty działań:
Kolekcja przedszkolaka zabiera dzieci w fascynującą podróż przez żywioły – ziemię, ogień, wodę i powietrze – oraz ich różne oblicza wyrażane barwami, emocjami, skojarzeniami, porami roku. Poszczególne zabawy i ćwiczenia zachęcają dzieci do aktywności poznawczej, która ułatwia przyswajanie wiedzy i umiejętności, bo przecież najlepiej pamiętamy to, czego sami doświadczamy i co przeżywamy.

2. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków.
Poznawałam sytuację rodzinną i wychowawczą dzieci w czasie rozmów indywidualnych z rodzicami (ustaliłam harmonogram i zasady konsultacji indywidualnych). Zgodnie z zainteresowaniem rodziców przekazywałam na bieżąco informacje o postępach i zachowaniu się dziecka.

3. Współpraca z rodzicami.
Pozytywnie układała mi się współpraca z rodzicami moich wychowanków, którzy uczestniczyli we współorganizowaniu uroczystości przedszkolnych ( stroje, ciasta). Chętnie pomagali także na co dzień przynosząc kartki, kartony, itp. Swoją wiedzą i umiejętnościami dzieliłam się z rodzicami podczas różnorodnych spotkań i rozmów indywidualnych. Na pierwszym zebraniu zapoznałam rodziców z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego . Na zebraniu po I semestrze przedstawiłam karty obserwacji dzieci. Włączyłam rodziców do współorganizowania imprez okolicznościowych. Rodzice wzięli udział w następujących uroczystościach: Pasowanie na przedszkolaka, Wieczór Andrzejkowy , Dzień Babci i Dziadka,. Swoja postawą zawsze starałam się zachęcić rodziców do współpracy, pomóc przełamać lęki przed nowymi wydarzeniami w życiu ich dziecka prowadząc z nimi rozmowy, składając podziękowania za wniesioną pomoc do grupy.
Sądzę, że bardzo ważne dla rodziców było poczucie, iż jestem gotowa do współpracy. Dzięki różnym formom współpracy z rodzicami mogłam lepiej poznać potrzeby dzieci, przyczyny różnych zachowań, zainteresowania, czy frustracje i niezadowolenia.

Efekty działań:
Rodzice poszerzyli swoją wiedzę na temat rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym, prezentowane artykuły i referaty zachęciły rodziców do dyskusji, refleksji, zmiany niektórych metod wychowawczych, organizowane uroczystości wpłynęły na promocję przedszkola w środowisku.

4. Gromadzenie informacji o indywidualnych potrzebach wychowawczych dzieci, w tym również poprzez obserwację oraz pogłębienie i gromadzenie wiedzy w zakresie zaspokajania tychże potrzeb.
Jak poznać dziecko? Pierwszą informację o dziecku uzyskałam z Karty Zgłoszenia Dziecka do przedszkola. Tam zapisane są podstawowe informacje i dane o dziecku i jego rodzinie. Drugim dokumentem, który pozwala poznać rozwój dziecka, jego potrzeby, potencjał rozwojowy i zainteresowania to Arkusz Obserwacji Dziecka w przedszkolu. Tu przez ciągłą bądź wyrywkową obserwację zbierałam i zapisywałam określone zachowania podopiecznych. Najlepszym sposobem gromadzenia informacji są wywiady i ankiety skierowane do rodziców oraz indywidualne rozmowy z nimi o wzlotach i upadkach ich pociech.

Efekt działania:

Prowadzę różnorodną i bogatą dokumentację dotyczącą informacji o dzieciach, informacje o dzieciach ułatwiają mi prace zdobyte od rodziców informacje wykorzystuję efektywnie w codziennej pracy potrafię pomóc dzieciom z problemami, rozwijam zainteresowania dzieci uzdolnionych, pomagam rodzicom dzieci z problemami w uzyskaniu przez nich fachowej pomocy.


5. Realizacja planu rocznego oraz innych planów obowiązujących w przedszkolu poprzez realizację powierzonych zadań oraz czynności dodatkowych.
Uczestnictwo w życiu przedszkola.

W ciągu całego roku szkolnego, współpracując z innymi nauczycielami pomagałam w zorganizowaniu lub organizowałam uroczystości przedszkolne tj.:

Pasowanie na przedszkolaka,
Światowy Dzień Pluszowego Misia
Wieczór Andrzejkowy
Bal Aniołkowy
Dzień Babci i Dziadka”,
Bal Karnawałowy
Wyjazd na koncert Majki Jeżowskiej
Powitanie Wiosny
Dzień Mamy i Taty.

Brałam udział w spotkaniach edukacyjnych z, pielęgniarką, stomatologiem, strażakiem, dietetykiem i leśniczym.
Efekty działań:

Dzieci miały możliwość zaprezentowania własnych zdolności i umiejętności w środowisku przedszkolnym i lokalnym. Podniósł się poziom wiedzy dzieci o otaczającym je świecie.
Dzieci nauczyły się koncentrowania na pozytywnych walorach życia. Stałam się odpowiedzialna za poczucie bezpieczeństwa dzieci i ich przygotowanie.


6. Propagowanie zasad zdrowego stylu życia, prawidłowej postawy wobec siebie i innych ludzi oraz kultury osobistej.
Podczas całego okresu stażu poprzez zabawy edukacyjne i pogadanki z dziećmi podejmowałam działania dla poprawy zdrowia i samopoczucia przez: zmianę zachowań zdrowotnych, tworzenie zdrowego środowiska fizycznego i społecznego. edukację zdrowotną, rozwój osobisty, społeczny i zawodowy. otwartość i dialog, współdziałanie.



Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć
(§6 ust.2 pkt 4)


1. Omawianie zajęć prowadzonych w obecności opiekuna stażu lub dyrektora

Z pomocą opiekuna stażu zapoznałam się z zasadami omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć. Arkusz do przeprowadzenia rozmów przed i pohospitacyjnych zawierał m.in.: własne oczekiwania, realizację celów, zachowania dzieci, samopoczucie, uwzględnienie tego co się nie udało zrealizować, dokonywanie samooceny.

Efekty działań:
Wiem, w jaki sposób omawiać i oceniać własne zajęcia i zabawy prowadzone z dziećmi.

2. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności.

W okresie stażu starałam się, aby moja praca sprostała wymaganiom i potrzebom placówki. W przedszkolu poszerzałam swoje umiejętności i wiedzę w zakresie metodyki i dydaktyki zajęć. Swój warsztat pracy wzbogaciłam o nowe doświadczenia. Bieżący rok był dla mnie sprawdzianem mojej wiedzy i moich umiejętności, wielkim wyzwaniem i okresem wytężonej pracy. Cieszy mnie fakt, iż udało mi się nawiązać kontakt z moimi podopiecznymi, zrozumieć ich świat i pracować z nimi na bazie świata bliskiego dziecku. Myślę, że podejmowałam działania, które pozwoliły mi na wypracowanie pozytywnych opinii rodziców, ufności i uśmiechu moich wychowanków.
Uważam, że znacznie poprawiłam jakość pracy z dziećmi, a także jakość pracy całej placówki.
Spotkałam się ze zrozumieniem i wsparciem ze strony grona pedagogicznego. Mam poczucie dobrego wywiązania się obowiązków, choć tak naprawdę to dopiero te doświadczenia, które udało mi się zdobyć w trakcie stażu pozwolą na pełniejszą pracę w latach następnych.
Po zakończeniu stażu zamierzam w dalszym ciągu doskonalić warsztat własnej pracy i podnosić kwalifikacje. Chciałabym, aby moje zajęcia i wszelkie działania stawały się z roku na rok coraz bardziej atrakcyjne. Zamierzam nadal gromadzić literaturę przedmiotu, a także samodzielnie przygotowywać środki dydaktyczne.

Efekt działania:
Autorefleksja oraz analiza słabych i mocnych stron mojej działalności wpłynęła na poprawę jakości prowadzonych przeze mnie zajęć oraz na rzecz poprawy jakości pracy placówki przedszkolnej.
3. Zadania wynikające z własnych zainteresowań i potrzeb.
W swojej sali zorganizowałam kąciki tematyczne zabaw oraz kącik przyrodniczy.
Wszystkie dekoracje sali były przeze mnie wykonane. (zdjęcia teczka stażysy)
Tworzenie kroniki prowadzonej grupy. Wykonywanie zdjęć i umieszczanie ważnych momentów z życia przedszkolnego dzieci.

4. Wspomaganie aktywności twórczej dzieci.
Przygotowywałam dzieci do konkursów organizowanych przez inne placówki oświatowe, np.
- w Wielkim Konkursie ekologicznym dla przedszkoli „Zierzakolubni” - buliba.pl,
- Wielki konkurs wyprawkowy „Moje Bambino”
- Konkurs plastyczny Muzeum Dobranocek ze zbiorów Wojciecha Jamy- „Mój przyjaciel Reksio”
- Ogólnopolski konkurs plastyczny Publiczne przedszkole nr 21 w Rzeszowie - „Ocean – świat podwodnej przygody”


Efekty działań:
Przedszkole zostało zaprezentowane w szerszym środowisku. Kształtowanie wyobraźni oraz zainteresowań plastycznych dzieci. Inspirowanie dzieci do pracy twórczej. Zachęcenie do zdobywania wiedzy na temat otaczającego nas świata. Kształcenie umiejętności ilustrowania scen i sytuacji inspirowanych wiedzą i wyobraźnią. Wymiana doświadczeń, a także upowszechnianie i prezentacja plastycznej twórczości dzieci i młodzieży.






Wyświetleń: 415


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.