Katalog Alina Konieczna, 2015-06-18 Buk Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusze zajęć.Scenariusz zajęć edukacji matematycznej Blok tematyczny: Polska nasza Ojczyzna Temat: Sprawnie dodajemy- doskonalenie dodawania z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Cel główny: Doskonalenie dodawania w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego Cele szczegółowe: Uczeń : - liczy w pamięci w zakresie 10 - potrafi uporządkować liczby w zakresie 20 - rozwiązuje proste zadania tekstowe - potrafi współpracować w grupie Metody pracy: - słowna - operatywna: praktycznego działania Formy pracy: -zbiorowa, - praca w grupach dwuosobowych, - indywidualna Pomoce dydaktyczne: każdy uczeń ma przygotowane wcześniej 10 kółek w kolorze jasnym i 10 kółek w kolorze ciemnym ( koła o średnicy 3 cm), opakowania po jajkach po 2 na jednym stole ( opakowanie po jajkach na 10 sztuk), koperty z zadaniami ( łatwe -żółta koperta, zadanie tekstowe – czerwona koperta), kartoniki z liczbami od 0 do 20, wyrysowana na tablicy tarcza uczuć z liczbami 20,15,10 Przebieg zajęcia: 1. Powitanie z uczniami 2. Przedstawienie tematu lekcji, wprowadzenie do tematu -Zadaniem uczniów jest uporządkowanie rozsypanych liczb rosnąco od 0 do 20 i przyczepianie kartoników z liczbami na tablicy magnetycznej -Ćwiczenia w przeliczaniu- chętni uczniowie przeliczają od 0 do 10, od 10 do 20, od 20 do 10, od 10 do 20, od 11 do 20 itp. 3. Praca w grupach dwuosobowych Jedno dziecko losuje zadanie ( żółta koperta) Uczniowie układają kółka w kartonikach zgodnie z podaną formułą matematyczną np.; 8 + 6 = Uczniowie w pierwszym kartoniku układają 8 kół w jednym kolorze, następnie dokładają 6 w innym kolorze, dopełniając najpierw do 10 w pierwszym kartoniku a w drugim kartoniku układają pozostałe 4. Na podstawie układu kół w kartonikach uczniowie zapisują zadanie w zeszycie : 8+2+4= 10 + 4 = 14 W ten sam sposób ćwiczą kolejne wylosowane zadania: 9+5= 7+4= 9+7= 8+4= 4. Ćwiczenie śródlekcyjne 5. Rozwiązywanie zadania tekstowego Wybrany uczeń losuje z koperty czerwonej zadanie tekstowe odczytuje je, potem rozdaje kartki z treścią zadania każdemu uczniowi. zadanie Babcia zrobiła 7deserów z truskawkami i 5 deserów z lodami. Ile razem babcia zrobiła deserów? Uczniowie w parach układają koła w kartonikach dokonują obliczeń na kartkach, para, która pierwsza ułoży formułę matematyczną podnosi rękę. Uczeń zapisuje zadanie na tablicy inni uczniowie sprawdzają poprawność wykonania zadania na swoich kartkach. Zapisują odpowiedź do zadania. Kartki z zadaniem wklejają do zeszytu. 6. Podsumowanie zajęcia i ewaluacja Wypowiedzi uczniów na temat co w tych zadaniach było łatwe , co należy jeszcze poćwiczyć. Tarcza uczuć -określenie swojego samopoczucia i zaangażowania na lekcji: koło z liczbą 20 - super , 15 – średnie, 10 – słabe) Uczniowie zaznaczają kolorową kredą na tarczy uczuć swoje odczucia, rysując kółka. Wyświetleń: 199
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |