Katalog Monika Szpura-Kazimierczuk, 2015-06-23 Bartoszyce Język rosyjski, Scenariusze Scenariusz lekcji języka rosyjskiego. SCENARIUSZ LEKCJI Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO Prowadzący: Monika Szpura-Kazimierczuk Klasa: II Zasadniczej Szkoły Zawodowej Czas: 45 min. Temat: Która godzina? – określanie czasu. Cel główny: przygotowanie uczniów do opisu dnia. Cele szczegółowe: Uczeń: - potrafi określać czas zegarowy (oficjalnie i potocznie) według podanego wzorca, - umie zapytać inne osoby o godzinę oraz udzielić odpowiedzi, - stosuje liczebniki główne do 30 (dopełniacz), liczebniki porządkowe do 12, - rozumie podstawowe pojęcia, niezbędne dla oficjalnego określania czasu, - opisuje różne czynności z podaniem czasu (godziny) ich wykonania. Metody pracy: ćwiczenia w mówieniu, pisaniu i czytaniu. Formy pracy: indywidualna, w parach, zbiorowa. Środki dydaktyczne: tablica, podręcznik „Вот и мы” cz.1, zeszyt ćwiczeń „Вот и мы” cz.1,materiały przygotowane przez nauczyciela. Przebieg lekcji 1.Czynności porządkowe i organizacyjne. 2.Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji. 3.Zapoznanie z tematem i celami lekcji. 4.Przypomnienie liczebników niezbędnych do określenia czasu. Zapoznanie z oficjalnym i potocznym określaniem czasu. 5.Zapisanie przykładowych godzin na tablicy i poproszenie uczniów o ich określenie. 6.Wykorzystanie ww. umiejętności do opisu różnych czynności z podaniem czasu (godziny) ich wykonania. 7.Polecenie uczniom wykonania ćw. 2 str. 53 (czytają chętni lub wskazani przez nauczyciela uczniowie). 8.Prezentowanie młodzieży materiału stymulującego przedstawiającego wykonanie różnych czynności i proszenie uczniów o przykładowe określenie czasu ich wykonania. 9.Zadanie i omówienie pracy domowej np. ćw. 1 str.58 (zeszyt ćwiczeń) i ćw. 2 str. 54 (podręcznik). 10.Podsumowanie lekcji i ocena pracy uczniów. Opracowała: Monika Szpura-Kazimierczuk Wyświetleń: 196
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |