Katalog Aleksandra Ustupska, 2015-06-24 Puck Matematyka, Scenariusze Scenariusz zajęć edukacyjnych - kl. V - Ułamki a procenty.CELE ZAJĘĆ → po zajęciach uczeń powinien: Zapamiętać - Znać - pojęcie procentu - metodę zamiany procentu na ułamek - metodę zamiany ułamka na procent rozumieć : - potrzebę stosowania procentów w życiu codziennym Umieć - wskazać przykłady zastosowań procentów w życiu codziennym - interpretować 100 % danej wielkości jako całość, 50 % jako połowę, 25 % jako jedną czwartą, 10 % jako jedną dziesiątą a 1 % jako jedną setną danej wielkości liczbowej - zamieniać procenty na ułamki ułamki zwykłe nieskracalne - zapisywać ułamki o mianowniku 100 w postaci procentów - zamieniać ułamki na procenty OCENA POLEGAĆ BĘDZIE NA: pochwała ZAKRES MATERIAŁU: Procenty METODY: Pogadanka Aktywizująca FORMY: - zbiorowa - grupowa ZASTOSOWANE ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Słowne ( wycinki z gazet ) Karty pracy Czynności wstępne /5 min - Powitanie -Sprawdzenie obecności - Zapisanie nowego tematu lekcji Rozwinięcie / 35 min I. Wprowadzenie do tematu lekcji: Przypomnienie wiadomości o ułamkach dziesiętnych i zwykłych które przydatne będą podczas realizacji tematu lekcji : - zamiana ułamka dziesiętnego na zwykły i ułamka zwykłego na dziesiętny - skracanie ułamków zwykłych II Nauczyciel zadaje uczniom pytania : 1. Co to jest procent ? 2. Jak oznaczamy procent ? 3. Gdzie możemy spotkać procenty w życiu codziennym, w jakich sytuacjach ? Przedstawienie znaczenia słowa procent, oznaczenia i zapisu - Słowo procent pochodzi z języka łacińskiego pro centrum co oznacza na sto - Procenty oznaczone symbolem % to ułamki o mianowniku 100 - Jeden procent pewnej wielkości to jedna setna część tej wielkości Procenty możemy zapisywać w postaci ułamków Nauczyciel rozdaje uczniom przyniesione przez siebie opakowania produktów spożywczych na których widnieją procenty, wycinki z gazet, i prosi o interpretacje zawartych na nich informacji w postaci ułamków dziesiętnych Nauczyciel tłumaczy uczniom jak można zamienić ułamki na procenty, następnie rozdaje dzieciom informacje zapisane w postaci ułamków i prosi o zapisanie tych informacji w postaci procentów Podsumowanie tematu lekcji i zadanie pracy domowej / 5 min Przypomnienie najważniejszych informacji i wiadomości poznanych podczas lekcji Praca domowa zad 1 i zad 2 str. 172 Uzyskanie informacji zwrotnej od uczniów czy lekcja się podobała i czy zrozumieli przedstawiony podczas lekcji zakres materiału Wyświetleń: 152
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |