Katalog

Aleksandra Ustupska, 2015-06-24
Puck

Matematyka, Scenariusze

Scenariusz zajęć edukacyjnych - kl. V - Ułamki a procenty.

- n +

CELE ZAJĘĆ
→ po zajęciach uczeń powinien:
Zapamiętać - Znać

- pojęcie procentu
- metodę zamiany procentu na ułamek
- metodę zamiany ułamka na procent

rozumieć :
- potrzebę stosowania procentów w życiu codziennym

Umieć

- wskazać przykłady zastosowań procentów w życiu codziennym
- interpretować 100 % danej wielkości jako całość, 50 % jako połowę, 25 % jako jedną czwartą, 10 % jako jedną dziesiątą a 1 % jako jedną setną danej wielkości liczbowej
- zamieniać procenty na ułamki ułamki zwykłe nieskracalne
- zapisywać ułamki o mianowniku 100 w postaci procentów
- zamieniać ułamki na procenty

OCENA POLEGAĆ BĘDZIE NA:
pochwała
ZAKRES MATERIAŁU:
Procenty

METODY:
Pogadanka
Aktywizująca

FORMY:

- zbiorowa

- grupowa

ZASTOSOWANE ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

Słowne ( wycinki z gazet )
Karty pracy

Czynności wstępne /5 min
- Powitanie
-Sprawdzenie obecności
- Zapisanie nowego tematu lekcji

Rozwinięcie / 35 min

I. Wprowadzenie do tematu lekcji:
Przypomnienie wiadomości o ułamkach dziesiętnych i zwykłych które przydatne będą podczas realizacji tematu lekcji :
- zamiana ułamka dziesiętnego na zwykły i ułamka zwykłego na dziesiętny
- skracanie ułamków zwykłych

II Nauczyciel zadaje uczniom pytania :

1. Co to jest procent ?
2. Jak oznaczamy procent ?
3. Gdzie możemy spotkać procenty w życiu codziennym, w jakich sytuacjach ?


Przedstawienie znaczenia słowa procent, oznaczenia i zapisu

- Słowo procent pochodzi z języka łacińskiego pro centrum co oznacza na sto
- Procenty oznaczone symbolem % to ułamki o mianowniku 100
- Jeden procent pewnej wielkości to jedna setna część tej wielkości

Procenty możemy zapisywać w postaci ułamków


Nauczyciel rozdaje uczniom przyniesione przez siebie opakowania produktów spożywczych na których widnieją procenty, wycinki z gazet, i prosi o interpretacje zawartych na nich informacji w postaci ułamków dziesiętnych


Nauczyciel tłumaczy uczniom jak można zamienić ułamki na procenty, następnie rozdaje dzieciom informacje zapisane w postaci ułamków i prosi o zapisanie tych informacji w postaci procentów

Podsumowanie tematu lekcji i zadanie pracy domowej / 5 min

Przypomnienie najważniejszych informacji i wiadomości poznanych podczas lekcji
Praca domowa zad 1 i zad 2 str. 172

Uzyskanie informacji zwrotnej od uczniów czy lekcja się podobała i czy zrozumieli przedstawiony podczas lekcji zakres materiału
Wyświetleń: 152


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.