![]() |
![]() |
Katalog Justyna Polak, 2015-06-22 Grójec Język rosyjski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego Nauczyciela Kontraktowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO I informacje personalne: 1. Imię i nazwisko nauczyciela – Justyna Polak 2. Miejsce pracy: Publiczne Gimnazjum im. ... 3. Wykształcenie: magister filologii rosyjskiej 4. Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2012 r. 5. Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2015 r. 6. Opiekun stażu: Dorota … II Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli § 7 ust.2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Lp. Zadania / działania nauczyciela Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego o Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli; o złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; o sporządzenie planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2012 Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu; wszczęcie postępowania; plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły. 2. 3. Współpraca z opiekunem stażu Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły - Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy; - ustalenie terminów spotkań z opiekunem; - obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli; - prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć; - autorefleksja – samoocena pracy i osiągnięć (określenie mocnych i słabych stron własnej działalności); - opracowanie projektu sprawozdania z planu rozwoju zawodowego; - analiza dokumentacji szkolnej: statutu, regulaminów, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, programu wychowawczego, itp. Wrzesień 2012 Raz w semestrze Okres stażu Okres stażu Maj 2015 Wrzesień 2012 Kontrakt; scenariusze zajęć, notatki własne, wnioski z obserwacji; notatki własne, wnioski; sprawozdanie. Znajomość prawa oświatowego i jego właściwa interpretacja; umiejętność korzystania z przepisów prawnych i poprawnego formułowania dokumentów. 4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - Analiza własnej pracy; - doskonalenie warsztatu pracy; - gromadzenie dokumentacji w formie elektronicznej lub papierowej; - praca nad uzyskaniem celu jakim jest awans na stopień nauczyciela mianowanego. Na bieżąco Maj 2015 Gromadzenie dokumentów: świadectw, sprawozdań, zaświadczeń, ocen, scenariuszy lekcji i imprez; ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły. 5. Tworzenie własnego warsztatu pracy - Przygotowywanie własnych pomocy dydaktycznych: tablic gramatycznych, krzyżówek, testów, sprawdzianów; - gromadzenie i studiowanie czasopism, literatury fachowej, poradników metodycznych; - opracowanie nauczycielskiego systemu oceniania z języka rosyjskiego; - przygotowanie planów wynikowych. Cały okres stażu Pomoce dydaktyczne, testy, krzyżówki; własna biblioteczka; PSO; plany wynikowe. 6. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej oraz dokonywanie ewaluacji własnych działań - Doskonalenie: • kryteriów ocen i wymagań edukacyjnych dla uczniów z języka rosyjskiego (Nauczycielskiego Systemu Oceniania); • planów wynikowych. - Analiza i wybór programów nauczania. - Ewaluacja metod pracy: • wykorzystanie nowoczesnych pomocy naukowych; • stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania. - Korzystanie z portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli w celu przygotowania nowatorskich scenariuszy zajęć. - Modyfikacja stosowanych narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. - Kursy doskonalące: • „Inteligencja pedagogiczna. Jak motywować uczniów wykorzystując technologie XXI wieku" Cały okres stażu Cały okres stażu PSO z języka rosyjskiego; notatki; scenariusze; adresy stron WWW. zaświadczenie o odbyciu szkolenia 7. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami - Uczestnictwo w lekcjach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli; - uczestnictwo w pracach zespołu nauczycieli języków obcych. Cały okres stażu Scenariusze lekcji; protokoły; notatki. 8. Publikowanie materiałów w Internecie - Publikacja planu rozwoju zawodowego w Internecie; - publikacja scenariuszy lekcji. Cały okres stażu Publikacje na stronach WWW 9. Prowadzenie dokumentacji szkolnej - Prowadzenie dzienników lekcyjnych; - prowadzenie dzienników pozalekcyjnych. Cały okres stażu Zapisy w dzienniku § 7 ust.2 pkt.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Lp. Zadania / działania nauczyciela Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Zdobywanie informacji na temat problemów środowiska uczniów - Rozmowy indywidualne z uczniami, spotkania z rodzicami podczas zebrań; - współpraca z wychowawcami, pedagogiem szkolnym, psychologiem. Według harmonogramu szkolnego i w zależności od potrzeb Potwierdzenie od wychowawców i pedagoga 2. Organizacja pracy w sferze wychowawczej i opiekuńczej szkoły - Współorganizowanie i udział w uroczystościach szkolnych i akcjach ogólnoszkolnych, np. „Sprzątanie Świata”, Szkolny Dzień Wiosny, pomoc przy kiermaszu świątecznym; - przygotowanie ściennych gazetek o różnorodnej tematyce; -współorganizowanie wraz z Samorządem Uczniowskim „Dni Języków Obcych”; - sprawowanie opieki nad uczniami podczas pełnionych dyżurów w czasie przerw, imprez i wyjść pozaszkolnych; - uczestnictwo w realizacji programu wychowawczego i profilaktyki szkoły. Według harmonogramu Według potrzeb Potwierdzenia; zdjęcia; gazetka; potwierdzenia; harmonogram dyżurów. 3. Uwzględnianie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych uczniów zdolnych i uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych - Praca z uczniem zdolnym: przygotowanie do konkursów i organizacja szkolnych konkursów z języka rosyjskiego: • Konkurs przysłów, • Konkursu piosenki obcojęzycznej, • Międzyszkolny konkurs poezji rosyjskiej. - Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych uczniów poprzez organizację pomocy koleżeńskiej. - Koordynacja projektów edukacyjnych z języka rosyjskiego. - Organizacja zajęć wyrównawczych. Okres stażu Według planu Dzienniki zajęć; pozalekcyjnych; notatki; protokoły z konkursów; notatki; harmonogramy. § 7 ust.2 pkt.3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania / działania nauczyciela Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Doskonalenie i podniesienie umiejętności korzystania z narzędzi technologii komputerowej i informacyjnej - Konsultacje z nauczycielami informatyki; - monitorowanie aktualizacji przepisów prawa oświatowego, materiałów w zakresie awansu zawodowego oraz wiedzy z zakresu języka rosyjskiego. Cały okres stażu Zaświadczenia; wykaz stron WWW. 2. Wykorzystanie technologii informatycznej - Wykorzystanie zasobów Internetu w pracy dydaktycznej i wychowawczej: • wyszukiwanie różnego rodzaju materiałów pomocniczych, informacji; - wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej do • prowadzenia zajęć, • pomiaru dydaktycznego, • wymiany doświadczeń i współpracy z nauczycielami, rodzicami, wydawnictwami; - wykorzystanie gotowych scenariuszy lekcji oraz innych materiałów zamieszczonych na stronach wydawnictw; - przygotowanie przy użyciu technik komputerowych materiałów i pomocy dydaktycznych (testów, konkursów, kart pracy); - dokumentowanie przebiegu stażu; - zachęcanie uczniów do pogłębiania własnej wiedzy i powtarzania materiału poprzez korzystanie z portali poświęconych nauce języka rosyjskiego; - publikacja własnego planu rozwoju zawodowego na stronach portalu edukacyjnego. Cały okres stażu Zgromadzone materiały i pomoce; wykaz stron internetowych; adresy internetowe; dokumentacja, testy, itp. wykaz polecanych stron publikacja w Internecie § 7 ust.2 pkt.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela Lp. Zadania / działania nauczyciela Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Samokształcenie w zakresie psychologii, pedagogiki i dydaktyki przedmiotu - Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki; - studiowanie literatury, czasopism fachowych; - korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej. Cały okres stażu Notatki; kopie artykułów; wydruki z Internetu. 2. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów - Rozmowy z wychowawcami klas, pedagogiem szkolnym, psychologiem, rodzicami lub prawnymi opiekunami; - udział w zebraniach zespołów nauczycieli uczących dany oddział, Okres stażu Potwierdzenia; wpisy do dziennika. 3. Realizacja zadań opiekuńczo- wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły - Sprawowanie opieki nad uczniami podczas imprez i wyjść pozaszkolnych; - pomoc uczniom o obniżonych możliwościach poprzez organizowanie pomocy koleżeńskiej lub indywidualną pomoc w ramach zajęć wyrównawczych; - opieka nad uczniami zdolnymi poprzez motywowanie do udziału w konkursach, indywidualizacja pracy w czasie zajęć; - opracowanie kryteriów oceniania dla uczniów z opiniami lub orzeczeniami PPP; - opracowanie planów działań wspierających dla uczniów z opiniami lub orzeczeniami PPP. Okres stażu Notatki; zapisy w dzienniku lekcyjnym; 4. Współpraca z osobami i instytucjami działającymi na terenie szkoły - Współpraca z samorządem uczniowskim, biblioteką szkolną, pedagogiem szkolnym. Czas trwania stażu potwierdzenia od opiekuna samorządu szkolnego, bibliotekarza, pedagoga szkolnego § 7 ust.2 pkt.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Lp. Zadania / działania nauczyciela Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły - Znajomość dokumentów szkolnych (Statut, Plan pracy gimnazjum, Szkolny Program Wychowawczy, program profilaktyki, regulaminy szkolne); - znajomość przepisów dotyczących organizacji nauczania; - znajomość przepisów dotyczących oceniania i klasyfikowania; - znajomość przepisów dotyczących udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej; - znajomość przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy; - udział w Radach Pedagogicznych, zespole nauczania języków obcych, zespołach nauczycieli uczących w danym oddziale; - udział w pracach komisji egzaminacyjnych, komisjach konkursowych; - opracowanie planów wynikowych z języka rosyjskiego; - opracowanie PSO. Cały okres stażu Notatki; właściwe prowadzenie dokumentów; znajomość przepisów; potwierdzenia. 2. Poznanie przepisów prawa oświatowego, w tym dotyczących awansu na nauczyciela mianowanego - Analiza przepisów prawa oświatowego tj. Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, rozporządzenia MEN, szczególnie dotyczące • awansu zawodowego, • podstawy programowej, • programów nauczania, • oceniania i promowania, • Konwencji Praw Dziecka, • pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich, • udzielania pomocy rodzicom w kierowaniu uczniów do poradni psychologiczno – pedagogicznej, - nieustanna aktualizacja wiedzy dot. aktualnie obowiązujących aktów prawa oświatowego; - uwzględnienie i posługiwanie się we własnej pracy zasadami prawa oświatowego. Cały okres stażu Notatki; Opracowany plan i sprawozdanie. Nauczyciel Dyrektor Szkoły Wyświetleń: 221
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |