Katalog Monika Pisulla, 2015-06-22 Ostrzeszów Różne, Plany pracy Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny - wyrównywanie technik szkolnych dla ucznia szkoły masowej na II etap edukacyjny.Załącznik nr ............ Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny - wyrównywanie technik szkolnych dla ucznia ....................................... na II etap edukacyjny I. Charakterystyka psychologiczno - pedagogiczna i inne informacje o uczniu. Urodzony ............ w ..........., zamieszkały ................. W obecnym roku szkolnym 2012/2013 uczęszcza do klasy IV, jest to oddział dla uczniów w normie intelektualnej. Chłopiec cierpi na niedowład prawej kończyny górnej (niepełnosprawność ruchowa prawej kończyny górnej). Chłopiec w wyniku badania przeprowadzonego przez Poradnię Psychologiczno –Pedagogiczną w ............ (Orzeczenie Nr ............. o potrzebie kształcenia specjalnego) a także przedstawionej przez powyższą placówkę psychologiczno – pedagogicznej diagnozy lekarskiej, został zakwalifikowany do uczestnictwa w indywidualnych zajęciach rewalidacyjnych – wyrównywanie technik szkolnych. Zgodnie z zaleceniami wynikającymi z orzeczenia, należy objąć chłopca kształceniem w szkole podstawowej ogólnodostępnej przy dostosowaniu celów edukacyjno – terapeutycznych do potrzeb ucznia z niepełnosprawnością ruchową. W wyniku badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach normy – na poziomie przeciętnym, przy przewadze inteligencji werbalnej nad praktyczną. Uczeń posiada dobry zasób wiedzy ogólnej, dobrze rozwinięte umiejętności werbalne, posiada zadowalający zasób słownictwa czynnego, prawidłowo rozwinięte myślenie słowno - logiczne. Z uwagi na niedowład prawej ręki lateralizacja jest lewostronna, sprawność grafomotoryczna lewej ręki jest obniżona, a tempo wykonywania prób grafomotorycznych dość wolne. Stwierdzone są również deficyty percepcyjno – motoryczne w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej i sprawności manualnej. Uczeń zakwalifikowany został do grupy ryzyka dysleksji, uwarunkowanej słabszą percepcją wzrokową, słuchową, niższą sprawnością grafomotoryczną ręki prawej. Mocne strony chłopca: wyższy niż przeciętny poziom rozwoju inteligencji werbalnej, dobra gotowość do współpracy i wytrwałość w działaniu - należy wykorzystywać te cechy podczas zajęć. I. Zakres wymagań edukacyjnych dostosowanych do indywidualnych potrzeb ucznia wynikających z programu nauczania oraz obowiązującej podstawy programowej język polski – doskonalenie grafiki pisma, doskonalenie techniki czytania głośnego i czytania cichego ze zrozumieniem, wyszukiwanie odpowiedzi na pytania, wypowiadanie się na podany temat, ujmowanie związków przyczynowo – skutkowych zdarzeń i faktów , poszerzanie i wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego, pisanie i przepisywanie tekstów z zastosowaniem reguł ortografii i interpunkcji, redagowanie wypowiedzi pisemnych przewidzianych programem nauczania, rozwijanie zdań pojedynczych matematyka – obliczenia zegarowe, kalendarzowe, dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego, analiza zadań z treścią i zapis poprawnej odpowiedzi z uwzględnieniem jednostek, zastosowanie praktyczne tabliczki mnożenia II. Rodzaj i zakres działań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem. Ucznia należy objąć zajęciami rewalidacyjnymi w zakresie: Indywidualne zajęcia rewalidacyjne - wyrównywanie i doskonalenie technik szkolnych poprawnego pisania i biegłego czytania ze zrozumieniem, usprawniania percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej, pamięci słuchowej, funkcji słuchowo – językowych, sprawności grafomotorycznej Zajęcia rehabilitacyjne w zakresie wskazanej niepełnosprawności (wg. Wskazań lekarza specjalisty) II. Formy, sposoby i metody pracy z uczniem. Metody pracy: słowne (pogadanka, dyskusja, dialog, instrukcja, burza mózgów) poglądowe (obserwacja, pokaz, demonstracja, film) ćwiczenia praktyczne (doświadczenia, praca w ćwiczeniach, kartach pracy) Formy pracy: indywidualna III. Okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin. Rok szkolny 2012/2013 wyrównywanie technik szkolnych - rewalidacja indywidualna 2 godziny lekcyjne tygodniowo IV. Zakres współdziałania z rodzicami, nauczycielami, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Poradniami specjalistycznymi oraz placówkami, organizacjami pozarządowymi. W ramach współpracy przewiduje się następujące działania: - spotkania z rodzicami – jak nauczyciel uzna - spotkania z nauczycielami - j.w. - kierowanie na badania specjalistyczne – według potrzeb; - współpraca z psychologiem – według potrzeb; - kierowanie do poradni specjalistycznych – według potrzeb; - współpraca z Opieką społeczną j.w. V. Wielospecjalistyczna ocena. (miejsce na coroczne podsumowanie pracy z uczniem) VI. Wnioski i propozycje do dalszej pracy. (miejsce na ocenę postępów oraz wskazówki do dalszej pracy) Program został opracowany w oparciu o: - Podstawę programową; - Informację o dziecku i jego specjalnych potrzebach które pochodzą: z orzeczenia wydanego przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w........................................o nr..........................; z wywiadów i rozmów z rodzicami; od lekarzy i specjalistów i dotyczą niepełnosprawności dziecka; z obserwacji wychowawcy i nauczycieli uczących w danej klasie. Program został opracowany przez nauczyciela zajęć rewalidacyjno-wychowawczych ....................... (podpis nauczyciela) Niniejszy program akceptuję: ........................................ (podpis Rodzica) Program zatwierdzony przez Radę Pedagogiczną i dopuszczony do realizacji przez Dyrektora Szkoły Podstawowej Specjalnej w ..................... w dniu ............................ ........................................ (podpis Dyrektora) ....................... dn. .............. Wyświetleń: 125
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |