Katalog Agnieszka Orłowska, 2015-06-22 Kielce Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na st. nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO AGNIESZKA ORŁOWSKA nauczyciel języka polskiego w Zespole Szkół Społecznych im. Mikołaja Reja w Kielcach UBIEGAJĄCY SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO OGÓLNE INFORMACJE O NAUCZYCIELU I STAŻU 1. Imię i nazwisko: Agnieszka Orłowska 2. Posiadane kwalifikacje: wyższe studia magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym na kierunku filologia polska(Uniwersytet Rzeszowski) studia podyplomowe na kierunku tyflopedagogika (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie) egzaminator okręgowej komisji egzaminu maturalnego z języka polskiego 3. Nazwa szkoły, w której jest odbywany staż: Zespół Szkół Społecznych im. M. Reja w Kielcach 4. Zajmowane stanowisko, nauczany przedmiot: nauczyciel języka polskiego 5. Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 6. Staż pedagogiczny: 9 lat 7. Okres odbywania stażu: 1. 09. 2012 r. – 31. 05. 2015 r. Lp. DZIAŁANIA FORMY REALIZACJI TERMIN § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1. Udział w formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. Wzbogacenie wiedzy i doskonalenie umiejętności poprzez udział w szkoleniach, kursach, warsztatach i konferencjach metodycznych. Wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w procesie podnoszenia jakości pracy szkoły. okres stażu 2. Samokształcenie, samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności Studiowanie ciekawych pozycji wychowawczych i metodycznych oraz wykorzystywanie ich w pracy dydaktyczno – wychowawczej. Wykorzystanie publikacji internetowych w celu aktualizacji procesu kształcenia. Poszerzenie wiedzy z zakresu form i metod pracy z uczniem o różnorodnych potrzebach edukacyjnych. na bieżąco 3. Praca w zespołach zadaniowych opracowujących dokumentację szkolną. Praca w zespole przedmiotowym. Opracowanie, ewaluacja i weryfikacja dokumentacji przedmiotu oraz dokumentacji szkolnej. okres stażu 4. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole oraz podejmowanie działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. Pełnienie funkcji przewodniczącego Zespołu nr 2 (n-le religii, języka polskiego, historii, WOS-u, przedmiotów artystycznych). Pełnienie funkcji koordynatora Zespołu ds. Pomocy Psychologiczno Pedagogicznej ( kl. IV – VI SP) Praca w Zespole ds. analizy i opracowywania wniosków z testów kompetencji, próbnych sprawdzianów, egzaminów okres stażu rok szk. 2012/2013 5. Diagnozowanie osiągnięć uczniów. Przeprowadzanie: - sprawdzianów diagnozujących wiedzę i umiejętności uczniów rozpoczynających i kończących naukę w klasie IV, - testów kompetencji, - próbnego sprawdzianu dla kl.VI. Analiza, opracowanie wyników sprawdzianów, egzaminów, testów kompetencji i wykorzystanie wniosków w dalszej pracy z uczniem. Ocena skuteczności podjętych działań. wrzesień/ czerwiec każdego roku 4 razy w roku 1 raz w roku każdego roku 6. Współpraca z rodzicami. Zaangażowanie rodziców w klasowe przedsięwzięcia ( mikołajki, Wigilia klasowa, Dzień Matki, Dzień Dziecka, itp.) Uzyskanie lepszego przepływu informacji nauczyciel – rodzic ( np. informacje dla rodziców dotyczące zachowania ucznia w zeszycie do korespondencji, kontakt telefoniczny). Pedagogizacja rodziców (przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych dla rodziców). okres stażu okres stażu raz w roku § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Doskonalenie warsztatu pracy w zakresie posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną Udział w szkoleniach służących efektywnemu wykorzystaniu technologii komputerowej w nauczaniu i nabywanie dodatkowych umiejętności w zakresie nowoczesnych technik komunikacyjnych. wg harmonogramu proponowa-nego przez ośrodek doskonalenia nauczycieli 2. Wykorzystanie techniki komputerowej w pracy dydaktyczno- -wychowawczej Przygotowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami. Prowadzenie zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem komputera, tablicy multimedialnej, rzutnika, platformy e- learningowej. Wdrażanie uczniów do efektywnego posługiwania się technologią informacyjną i racjonalnego korzystania z zasobów Internetu. okres stażu 3. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych Tworzenie materiałów wchodzących w skład szkolnej dokumentacji związanych z procesem dydaktyczno- -wychowawczym. Opracowanie dokumentacji wynikającej z procedury awansu zawodowego. okres stażu 4. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji i narzędzia skutecznej komunikacji Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów związanych z nauczanym przedmiotem i promowanie nowoczesnych technik porozumiewania się. w miarę potrzeb 5. Publikacja Planu Rozwoju Zawodowego i sprawozdania z jego realizacji Udostępnienie treści zawartych w Planie Rozwoju Zawodowego i sprawozdaniu na portalach edukacyjnych. V 2015 § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli lub innych zajęć 1. Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli Uczestniczenie w szkoleniowych radach nauczycieli. Prowadzenie rady szkoleniowej nt metody projektu okres stażu rok szkolny 2012/2013 2. Dzielenie się zdobytą wiedzą z innymi nauczycielami. Przekazywanie zebranych na szkoleniach i kursach materiałów i wiedzy nauczycielom. Przeprowadzenie lekcji otwartych dla innych nauczycieli. na bieżąco 3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. Wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości szkolnych. Przygotowanie do konkursów. Analiza próbnego sprawdzianu zew. po kl. VI i egzaminu gimnazjalnego oraz wypracowywanie wniosków do dalszej pracy. okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4 lit. a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie i wdrożenie programu koła języka polskiego dla szkoły podstawowej (klasy IV- VI). Poznanie procedur tworzenia programów autorskich. Analiza zatwierdzonego programu nauczania, podstawy programowej, standardów wymagań i podręczników do języka polskiego. Opracowanie i realizacja programu koła zainteresowań poszerzającego kompetencje humanistyczne uczniów szkoły podstawowej. okres stażu 2. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych w związku z opieką sprawowaną nad zespołem klasowym Opracowanie i sukcesywna realizacja Planu pracy wychowawczej. Integracja zespołu klasowego: pogłębianie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej uczniów oraz stosunków interpersonalnych panujących wśród wychowanków. Aktywna współpraca z rodzicami: cykliczne zebrania poświęcone analizie sytuacji dydaktyczno-wychowawczej oraz indywidualne kontakty podyktowane konkretnymi potrzebami. Regularna współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. okres pełnienia funkcji wychowawcy § 8 ust. 2 pkt 4 lit. b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej 1. Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej Praca w zespole egzaminatorów egzaminu maturalnego z języka polskiego – udział w szkoleniach oraz sprawdzanie prac w trakcie sesji. wg harmonogramu OKE § 8 ust.2 pkt 4 lit. c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Dodatkowa praca z uczniem Prowadzenie zajęć z uczniem wymagającym pomocy dydaktycznej. Prowadzenie zajęć koła języka polskiego dla uczniów kl. IV –VI szkoły podstawowej. Przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych na różnych szczeblach. okres stażu 2. Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów na terenie szkoły. Inicjowanie i organizacja szkolnych konkursów humanistycznych. Opracowanie zestawów zadań. Koordynowanie konkursów miejskich, wojewódzkich, ogólnopolskich na etapie szkolnym. okres stażu 3. Dodatkowe działania wynikające z potrzeb szkoły Opracowanie testów kompetencji, testów egzaminacyjnych do gimnazjum i ich sprawdzanie. Opracowanie zestawów zadań do konkursów szkolnych. wg potrzeb 4. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkoły Przygotowanie programów artystycznych imprez klasowych i współorganizacja szkolnych akademii. wg kalendarza uroczystości szkolnych 5. Inicjatywy na rzecz edukacji kulturalnej podejmowane samodzielnie lub we współpracy z zespołem nauczycieli Współudział w organizowaniu imprez kulturalnych, organizowanych na terenie szkoły (Koncert Wigilijny, Koncert Wakacyjny), spotkań z ludźmi kultury, sztuki i nauki. Udział w projekcjach filmowych, widowiskach scenicznych, koncertach i lekcjach muzealnych mających na celu rozwój zainteresowań humanistycznych uczniów oraz zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju. Organizowanie wycieczek dydaktyczno-krajoznawczych. okres stażu 6. Systematyczna współpraca z instytucjami działającymi na rzecz oświaty Współpraca z kinem „Moskwa”, Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku, Muzeum Lat Szkolnych Stefana Żeromskiego, Muzeum Narodowym w Kielcach. Nawiązanie stałego kontaktu z Wojewódzką Biblioteką Publiczną. § 8 ust. 2 pkt.4 d Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Podejmowanie działań zwiększających wrażliwość społeczną Włączanie się do akcji charytatywnych prowadzonych na terenie szkoły, miasta, województwa i innych. wg potrzeb 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym. Organizowanie dla uczniów zajęć z pedagogiem w celu integracji zespołu, przeciwdziałaniu agresji i przemocy, nałogom i innym szkodliwym zjawiskom. okres stażu 3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną Diagnozowanie potrzeb i możliwości uczniów. Analiza opinii i orzeczeń wydanych przez poradnię. Dostosowanie treści nauczania do zaleceń zawartych w opinii/ orzeczeniu. Opracowanie karty indywidualnych potrzeb ucznia/ indywidualnego programu edukacyjno -terapeutycznego. Opracowanie i wdrożenie planu/ planów działań wspierających dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. okres stażu § 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Opis i analiza problemu edukacyjnego lub wychowawczego. Zdiagnozowanie dwóch przypadków: edukacyjnego i wychowawczego. Ustalenie metod pracy i oddziaływań. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu: obserwacje, współpraca z rodzicami i gronem pedagogicznym. okres stażu wg potrzeb Plan rozwoju zawodowego jest planem otwartym. Zatwierdzam do realizacji .......................................................................... ............................................................................. Miejsce i data Podpis i pieczęć Dyrektora szkoły: Wyświetleń: 411
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |