Katalog Małgorzata Spruś, 2015-06-22 Piekary Śląskie Awans zawodowy, Sprawozdania Roczne sprawozdanie z awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego. Sprawozdanie roczne z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego Nauczyciel: mgr. Małgorzata …...... Okres stażu 2 lata 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu 01.09.2012r. Planowana data zakończenia stażu 31.05.2015r. Opiekun stażu mgr. Agnieszka ….... Dyrektor mgr. Miejsce pracy ZSZ Opis spełnienia wymagań § 7.2.1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji działań , a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Na początku września nawiązałam współpracę z moim nowym opiekunem stażu Panią mgr. Agnieszką ….... Podczas pierwszego spotkania zawarłyśmy kontrakt , w którym zostały ujęte nasze oczekiwania dotyczące przebiegu stażu. Realizując założone w planie rozwoju cele przeprowadziłam 6 lekcji w obecności opiekuna stażu i 2 lekcje w obecności Dyrektora szkoły .Opracowałam scenariusze zajęć i omawiałam je ze hospitującym. Istotnym elementem doskonalenia mojego warsztatu pracy była również obserwacja lekcji prowadzonych przez mojego opiekuna stażu, zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem. Uczestniczyłam w zajęciach, w trakcie których szczególną uwagę zwracałam na rodzaje środków dydaktycznych i form pracy, wykorzystanie czasu pracy lekcji, zasady stosowania wewnątrzszkolnego systemu oceniania oraz indywidualizację procesu nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów słabszych (z orzeczeniem). Dzięki temu, iż w ubiegłym roku ukończyłam seminarium na temat „Wdrażanie i monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia w zawodach” napisałam własny program nauczania w zawodzie piekarz. Brałam udział w kilku szkoleniach: 1.”Promocja szkoły”- zorganizowanym przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej. Dzięki temu szkoleniu poznałam: -znaczenie promocji w kreowaniu pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym -system komunikowania się szkoły ze środowiskiem lokalnym -narzędzia promocji -zasady dobrej promocji -zasady kształtowania wizerunku szkoły 2.”Wagary czyli nieobecności nieusprawiedliwione” , które prowadziła pedagog szkoły Pani mgr. Zofia …..... Cele szkolenia: -Stworzenie warunków bezpiecznego funkcjonowania szkoły. -Kształtowanie właściwego zachowania uczniów. -Monitorowanie i bieżące opracowanie działania dopasowanego do określonych przypadków występowania niepożądanych związanych z niską frekwencją uczniów. -Zapobieganie poprzez odpowiednią działalność profilaktyczną takim zjawiskom jak: wagary, uchylanie się od realizacji obowiązku szkolnego. -Informowanie uczniów o konsekwencjach wynikających z nie chodzenia do szkoły. -Utrwalenie postaw i zachowań warunkujących prawidłowy rozwój uczniów. 3.Szkolenie e-Dziennik Librus prowadzone przez Panią mgr. Joannę........ E-dziennik umożliwia pogłębioną diagnozę oraz systematyczny monitoring frekwencji i postępów w nauce uczniów oraz stały kontakt z rodzicami. Wzmożony nadzór nad uczniem pozwala łatwiej i szybciej ich motywować do uczestnictwa w lekcjach. E-dziennik usprawnia pracę nauczyciela – system automatycznie generuje zestawienie ocen i frekwencji, statystyki postępów oraz wszelkie inne dane, które nauczyciel powinien regularnie przygotowywać. 4.Szkolenie „Emisja głosu”. Na tym szkoleniu dowiedziałam się: -jak dbać o głos aby uniknąć przeciążenia -przygotować się do pracy z głosem -mówić tak, aby uczniowie mnie słyszeli -swobodnie modulować głos tak, by wpłynąć na odbiorców -mówić wyraźniej Przez cały dotychczasowy okres stażu rozwijałam metody i techniki pracy w zawodzie kucharz, cukiernik i piekarz. Systematycznie prowadzę dokumentację szkolną:dziennik lekcyjny, e-dziennik, dziennik pozalekcyjny(kółko przedmiotów spożywczych ) oraz teczkę wychowawcy. Brałam udział we wszystkich posiedzeniach Rady Pedagogicznej. § 7.2.2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwoju uczniów. Problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Starałam się włączać uczniów do działań wychowawczych mających na celu pełną integrację klasy i wdrażanie do dyscypliny szkolnej, nawiązać z uczniami pełną komunikację, a także kształtować postawy otwartości i zaufania. W klasie pierwszej ważnym zadaniem wychowawcy jest zintegrowanie zespołu klasowego. Podczas stażu współpracowałam z pedagogiem szkolnym. Omawiałyśmy trudności w nauce i zachowaniu moich uczniów. Wspólnie określałyśmy sposoby postępowania z nimi. Wnikliwa obserwacja postępów w nauce i zachowaniu pozwala przedsięwziąć odpowiednie kroki. W czasie roku szkolnego 2013/2014 współpracowałam z rodzicami uczniów. Kontaktowałam się z nimi w czasie zebrań i podczas spotkań indywidualnych. Zorganizowałam również akcję charytatywną-cukiernicy klas trzeciej przy mojej pomocy wykonali zajączki wielkanocne dla dzieci z Ochronki w Piekarach Śląskich. Prowadziłam również kółko gastronomiczne podczas którego kucharze i cukiernicy mogli doskonalić swój warsztat pracy. Podczas pracy w kuchni uczniowie uczyli się piec różnego rodzaju ciastka, robić kanapki dekorować stoły… Uczestniczyłam w szkoleniu połączonym z warsztatami kulinarnymi związanym z zasadami żywienia dzieci w wieku szkolnym, zorganizowanym przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bytomiu oraz firmę Unilever Foodsolutions. W tym roku szkolnym po raz pierwszy wraz z Panią mgr. Agnieszką ….... zorganizowałam i przygotowałam I Międzyszkolny Konkurs dla Gimnazjalistów „Bądźmy Fit” Przygotowałam również uczniów do konkursu gastronomicznego „Mistrz Kuchni” . Uczniowie nasi zajęli III miejsce. 27 lipca 2013 roku brałam udział w organizacji warsztatów kulinarnych „Kuchnia brazylijska”. Warsztaty odbyły się w szkole i były zorganizowane na Światowe Dni Młodzieży „Rio na Śląsku”. Zorganizowałam również dla naszych gości ze Słowacji w ramach projektu Comenius wspólne gotowanie ich regionalnych potraw. § 7.2.3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Komputer jest obecnie jednym z moich podstawowych narzędzi pracy. Dzięki niemu mogę korzystać z Internetu w celu zgromadzenia interesujących materiałów dotyczących awansu zawodowego oraz problematyki szkolnej i pracy pedagoga. Prowadzę również dziennik elektroniczny. Dzięki niemu rodzice mają lepszy kontakt z nauczycielem. Codziennie wprowadzam dane:obecności, oceny, punkty z zachowania. Zapoznałam się również z terminarzem konsultacji zebrań z rodzicami. Wykorzystuję również komputer do dokumentowania podjętych przeze mnie działań tj. -opracowanie scenariuszy zajęć -przygotowanie pomocy dydaktycznych -opracowanie dokumentacji związanej z awansem zawodowym -zbieranie przepisów prawa oświatowego § 7.2.4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, rozwiązywaniu problemu związanych z zakresem realizowanych przez mnie zadań. Mimo, iż skończyłam studia pedagogiczne staram się stale pogłębiać wiedzę z dziedziny psychologii, dydaktyki i pedagogiki. Czytałam literaturę fachową między innymi; -M. Załusińska i W. Malinowski; „Trening umiejętności wychowawczych”. Sopot 2012. -M.Deptuła „Odrzucenie rówieśnicze” Warszawa 2013. -B. Wincur „Dzieci z zaburzeniami łączonymi” Kraków 2012. -M. Wirkość „Szkolne problemy uczniów” Kraków 2012 -K. Słupek „Dyscyplina w klasie-poradnik pedagogiczny” Kraków 2010. -J. Święcicka „ Ja i grupa-trening dla uczniów” Warszawa 2010. -J. Kania „Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno-zawodowym?” Warszawa 2010. -W.Baranowska „Nauczyciel a uczeń z ADHD” Warszawa 2010. -W. Woronowicz „Opieka –wychowanie-kształcenie” Kraków 2010. § 7.2.5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły. Na bieżąco zapoznaję się z procedurą awansu zawodowego oraz analizuję Kartę Nauczyciela i Rozporządzenie MEN-u w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego nauczycieli. Śledzę również stronę WWW.oswiata.org.pl gdzie najszybciej można znaleźć aktualności. Ciągle zapoznaję się z statutem szkoły, programem wychowawczym, programem profilaktycznym oraz wewnątrzszkolnym systemem oceniania. W czasie mojego stażu zapoznaję się również ze sposobem prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji. Uświadamia mi to , jak ważna jest sprawna organizacja pracy, przestrzeganie obowiązujących zarządzeń i właściwe odnotowywanie koniecznych uwag. Razem z Panią mgr. Agnieszką …... opracowałam program wychowawczy szkoły. Biorę również udział w ewaluacji szkoły. Wnioski Uważam, że założone cele planu rozwoju zawodowego są przeze mnie realizowane. Podejmowałam szereg działań mających na celu wzbogacenie, unowocześnienie warsztatu i metod pracy. Dobrze potrafię planować i organizować własny warsztat pracy oraz dokumentować prowadzone przez siebie działania. Analizuję i oceniam ich skuteczność, a jeśli zachodzi potrzeba modyfikuję je. Korzystam z różnych ofert doskonalenia zawodowego jak kursy, szkolenia, konferencje podwyższające własne kompetencje zawodowe. Na bieżąco pogłębiam wiedzę studiując literaturę fachową z zakresu pedagogiki, psychologii, i dydaktyki. Znam i stosuję przepisy prawa oświatowego w zakresie potrzeb naszej placówki. Aktywnie i sumiennie uczestniczę w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających z statusu naszej placówki. W swojej pracy na bieżąco wykorzystuję technologię komputerową i informacyjną. Wyświetleń: 635
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |