AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Józwiak, 2015-06-23
Łódź

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Poznajeymy literkę P - scenariusz zajęć metodą dobrego startu.

- n +

TEMAT: „Parasolka w różowe kropki” – poznajemy literkę P, p

CELE OGÓLNE:
- doskonalenie integracji percepcyjno – motorycznej i kompetencji językowych poprzez polisensoryczne poznawanie litery P i P
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej
- doskonalenie kompetencji językowych
Wprowadzenie litery P i p
METODY NAUCZANIA:
- czynna
- słowna
- oglądowa

FORMY PRACY :
- indywidualna
- grupowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE (POMOCE)papierowe parasolki, plansze z literą P i p, ilustracje parasolki, płyta z piosenką, tacki z kaszą, pojemniki z grochem, plastelina, kartki, kartki w powiększoną linię, mazaki, kredki 
1. Zajęcia wprowadzające.
• Dzieci stoją w dwuszeregu, zwrócone do siebie twarzami witają się podając sobie najpierw prawe a potem lewe dłonie
• Uczniowie ustawieni w kole na polecenie prowadzącego witają się ze sobą:
- prawą stopą
- lewą stopą
- prawym kolanem
- lewym kolanem
- prawym ramieniem
- lewym ramieniem
• Wykonujemy głęboki wdech z RR podniesionymi do góry podczas opuszczania dłonie powoli naśladują kropelki deszczu – przedłużony wydech z głębokim skłonem
• Nauka piosenki pt. „Parasolka w różowe kropki”
„Mam parasolkę
W kropki różowe,
Więc krople deszczu
Są kolorowe.
Tap, tap kropelki
Różowo dzwonią,
Po parasolce
Kolory gonią”
- wysłuchanie utworu
- omówienie treści piosenki
- ćwiczenia słuchu fonematycznego- odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu piosenki:
- Jak wygląda parasolka o której śpiewa dziewczynka?
- Jakie są krople deszczu?
- Jakie są wasze parasolki?
- Co robimy (jak się ubieramy) kiedy pada deszcz?
ZAGADKI
- Co to jest ? – Leci tylko w dół i tylko na dworze, suchy on jednak być niestety nie może (odp. deszcz)
Daszek kolorowy co ma krzywą nogę, pod nim wśród ulewy być suchutki mogę. (parasol)
2. Zajęcia właściwe
• Zabawa ruchowa „Taniec parasolek”(dzieci przed rozpoczęciem otrzymują od nauczyciela papierowe parasolki)
W tle leci muzyka (piosenka o różowej parasolce w kropki) dzieci wirują i wykonują pląsy w dowolny sposób po całej sali trzymając w ręku małe papierowe parasolki, gdy muzyka ucichnie dzieci kucają chowając się pod parasolkami
• Zabawa ruchowa „pada deszcz, słonko świeci” Dzieci odkładają swoje parasolki papierowe w dowolnych częściach sali, luźno poruszają się po całej sali na hasło nauczyciela pada deszcz starają schować się jak najszybciej pod parasolką, na hasło słonko świeci dzieci znów biegają po sali.
• Ćwiczenia ruchowo – słuchowe
- Uczniowie siadają w kole przed sobą mają swoje papierowe parasolki. Śpiewają piosenkę wystukując rytm paluszkami na swoich papierowych parasolkach
- śpiewają piosenkę wystukując rytm o pojemnik z grochem
• Ćwiczenia ruchowo- słuchowo- wzrokowej
- pokaz litery P i p na podstawie wyrazu parasol
- omówieniu wyglądu litery
- analiza i synteza słuchowa wyrazu parasol
- akcentowanie klaśnięciem literki p podczas śpiewania piosenki
- wyodrębnianie głoski p jako spółgłoski
- dzielenie wyrazów z głoską p w nagłosie
• Nauka pisania litery p i P
- formowanie litery z plasteliny
- pisanie palcem w powietrzu
- pisanie palcem po wzorze
- pisanie palcem na tackach z kaszą manną
- pisanie na kartkach A4 mazakiem
- pisanie na kartkach A4 z powiększonymi liniami
• Ćwiczenia na indywidualnych kartach pracy o wzrastającym stopniu trudności odwzorowania symbolu litery
3. Zajęcia końcowe
• Ćwiczenia logopedyczne (dzieci dostają ilustracje parasolek, spodeczki z wodą słomki)Dzieci przenoszą „kropelki deszczu za pomocą słomki na ilustrację
• Dzieci dmuchają na ilustracje – zdmuchując krople, następnie kolorują obrazek w określony przez nauczyciela sposób
• Ćwiczenie relaksujące głęboki wdech nosem , powolny wydech z jednoczesną wymową wyrazu parasol
• Ocena pracy uczniów- pozytywne wzmocnienia dla każdego ucznia np. kolorowe stempelki


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 797


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.