Katalog kazimiera kaczkowska, 2015-06-30 żywiec Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego Imię i nazwisko: mgr Kazimiera Kaczkowska Placówka oświatowa: Gimnazjum nr 2 z Oddz. Integr. im. S. Staszica w Żywcu Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2012 – 31.05.2015r.) Opiekun stażu: 01.09.12 – 31.08.12 mgr Beata Zygmunt – Szpila 01.09.13 - 31.08.14 mgr Katarzyna Zabłocka 01.09.14 – 31.05.14 mgr Beata Zygmunt – Szpila Dyrektor placówki oświatowej: mgr Aneta Zagól Informacje o nauczycielu I. Imię i nazwisko: Kazimiera Kaczkowska II.Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2012 r. III. Staż pracy ogółem: 6 lat, staż pracy pedagogicznej 5 lat IV. Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa - nauczyciel kontraktowy V. Posiadane kwalifikacje: magister filologii polskiej; specjalność pedagogiczna, edytorska VI. Nauczane przedmioty: język polski Planowane działania i zadania w okresie odbywania stażu obejmują następujące obszary: I. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. II. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. III. Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. IV. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. V. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Obszar I (§ 7 ust.2 pkt 1) Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. FORMA/METODA REALIZACJI TERMIN 1. Współpraca z opiekunem stażu: (zawarcie kontraktu, przygotowanie planu rozwoju zawodowego, obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli, prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza, ewaluacja ) wrzesień 2012 okres stażu 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej: · Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania okres stażu · Opracowanie pomocy dydaktycznych –testy, sprawdziany, karty pracy okres stażu 3. Publikowanie własnych prac: · Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW okres stażu · Udostępnienie nauczycielom uczącym scenariuszy lekcji, sprawdzianów okres stażu 4. Udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach szkolenia zawodowego okres stażu 5. Udział w warsztatach metodycznych – konferencjach okres stażu 6. Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli i poświęconych awansowi zawodowemu okres stażu 7. Oddanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego koniec stażu 8. Złożenie wniosku i zgromadzonej dokumentacji o postępowanie egzaminacyjne maj 2015 9. Przygotowanie autoprezentacji maj 2015 10. Analiza, określenie mocnych i słabych stron własnej działalności poprzez przeprowadzenie ankiety dotyczącej atrakcyjności lekcji, badanie wyników nauczania okres stażu 11. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne okres stażu 12. Współpraca z rodzicami, doskonalenie przedmiotowego systemu oceniania, udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli, współpraca z Dyrektorem Szkoły, Gronem Pedagogicznym . Realizacja zadań opiekuńczo- wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły. okres stażu 13. Uczestnictwo w monitorowaniu realizacji postanowień WSO oraz innych obszarów ewaluacji.Monitorowanie z polonistami realizacji wymogów nowej podstawy programowej okres stażu Obszar II &7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. FORMA/METODA REALIZACJI TERMIN 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz poradnią psychologiczno–pedagogiczną (dysleksja, upośledzenie, szczególne wymagania edukacyjne) okres stażu 2. Poznanie codziennych problemów uczniów, poprzez rozmowy indywidualne z uczniami, rodzicami i wychowawcami. okres stażu 3. Organizacja i przeprowadzenie konkursów przynajmniej na poziomie szkolnym okres stażu 4. Uwzględnianie indywidualnych możliwości ucznia, praca z uczniem zdolnym i słabym okres stażu ●Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych ●Prowadzenie zajęć wyrównawczych 5. Organizowanie wspólnych wyjść,wycieczek,wyjazdów.Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kulturalnych (kino, teatr) okres stażu 6. Rozmowy z rodzicami – w ramach „spotkań w drugie czwartki miesiąca” okres stażu 7. Przygotowanie uroczystości szkolnych, audycji okres stażu 8. Opracowanie i wdrożenie materiałów dydaktycznych związanych z doskonaleniem u uczniów umiejetności pisarskich okres stażu ● Zajęcia edukacyjne w formie dodatkowego kółka przedmiotowego "Młody Szekspir"- okres stażu 9. Kształtowanie postaw obywatelskich: okres stażu ● Wpajanie szacunku dla tradycji i historii ● Kultywowanie tradycji narodowych, rodzinnych ● Zapoznanie z dorobkiem kulturowym narodu polskiego 10.Wprowadzenie elementów wychowania regionalnego na lekcjach języka polskiego. okres stażu 11. Organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych okres stażu Obszar III &7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. FORMA/METODA REALIZACJI TERMIN 1. Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy przy wykorzystaniu komputera. okres stażu, 2. Przygotowanie dyplomów i wyróżnień. okres stażu 3. Wypisywanie świadectw na koniec roku szkolnego okres stażu 4. Dokumentowanie efektów własnej pracy, przygotowywanie materiałów i ich archiwizacja w postaci plików komputerowych. Znajdowanie w sieci i rozpropagowanie materiałów dla uczniów oraz dla nauczycieli /np. dotyczących planu rozwoju zawodowego/. Wykorzystanie programów multimedialnych, encyklopedii, programów edukacyjnych w nauczaniu języka polskiego oraz innych przedmiotów, któr okres stażu 5. Posługiwanie się programami edycyjnymi, poznawanie nowych aplikacji, umiejętności korzystania z bazy danych, korzystanie ze szkolnej sieci komputerowej. okres stażu 6. Przygotowanie materiałów edukacyjnych, zamieszczanie ich na stronach internetowych okres stażu 7. Udział w internetowym forum nauczycieli,obecność na portalach edukacyjnych. okres stażu Obszar IV &7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. FORMA/METODA REALIZACJI TERMIN 1.Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie, lektura czasopism) okres stażu 2.Wdrażanie zdobytej wiedzy: do rozwiązywania problemów, konfliktów, w przeciwdziałaniu agresji. okres stażu 3.Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz specjalistycznymi poradniami w przypadku pojawienia się problemów takich jak: nierealizowanie obowiązku szkolnego czy agresja i patologia okres stażu 4. Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego okres stażu 6. Pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami okres stażu Obszar V &7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. FORMA/METODA REALIZACJI TERMIN 1. Analiza dokumentacji: wrzesień 2012 · Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli · Karta Nauczyciela. · Ustawa o systemie oświaty · Ustawa o pomocy społecznej. · Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich. · Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka - stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno – wychowawczej 2. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego (statut, WSO, plany, regulaminy, programy). okres stażu ● Organizowanie i współorganizowanie wycieczek klasowych. ● Konstruowanie planów wynikowych, przedmiotowych systemów nauczania i innych dokumentów nauczania ● Udział w pracach różnorodnych komisji – egzaminacyjnej na etapie szkolnym, konkursów przedmiotowych, itp. 3. Analiza przepisów prawa oświatowego. okres stażu 4. Prowadzenie zajęć wyrównawczo- kompensacyjnych z uczniami słabymi, posiadającymi opinię z PPP 5. Uczestniczenie w zebraniach zespołów pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi oraz dzieci z orzeczeniami z PPP. 6. Współpraca z rodzicami w zakresie kierowania uczniów do PPP. 5. Aktualizowanie wiedzy na temat obowiązującego prawa okres stażu ● Pozyskiwanie informacji z Internetu,konsultacje z innymi nauczycielami podpis nauczyciela ............................. Zatwierdzam do realizacji ............................ podpis dyrektora szkoły Wyświetleń: 453
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |