Katalog Agnieszka Nowaczyk, 2015-07-01 Czermin Zajęcia przedszkolne, Arkusze Cenzurka gotowości szkolnej.INFORMACJE O GOTOWOŚCI DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ Imię i nazwisko: Rok szkolny: I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze: 1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej: Podporządkowuje się normom,regułom i umową Podporządkowuje się poleceniom dorosłych Chętnie wchodzi w relacje z dorosłymi Nie wchodzi w konflikty z dziećmi Jest agresywne Chętnie współpracuje z rówieśnikami Kontroluje emocje Nie naraża się trudnościami, stara się je pokonać Stara się być niezależne Utrzymuje porządek wokół siebie W sytuacjach zabawowych przewiduje skutki swego działania 2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki czytania i pisania: Wycina sprawnie i dokładnie Potrafi reagować w ustalony sposób na zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięków utworów muzycznych, Odtwarza proste rytmy. Dokonuje prawidłowej analizy i syntezy sylabowej słów 2-3-sylabowych; Jest samodzielny podczas wykonywania zadań na kartach pracy, Odczytuje informacje przekazane za pomocą symboli; Potrafi samodzielnie rozwiązywać zadania logiczne (np. zagadki, rebusy, łamigłówki), Samodzielnie i sprawnie porównuje liczebność zbiorów, stosując określenia „więcej”, „mniej”, „tyle samo” Bezbłędnie porządkuje obiekty według podanego kryterium (np. od najmniejszego do największego); Poprawnie liczy obiekty na materiale konkretnym; Ustala poprawny wynik dodawania, posługując się materiałem konkretnym; Ustala poprawny wynik odejmowania, posługując się materiałem konkretnym; Stosuje liczebniki porządkowe; Klasyfikuje obiekty według przynajmniej dwóch cech (wielkość, kolor, kształt, przeznaczenie); Rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt). Rozróżnia lewą i prawą stronę; Poprawnie ustala położenie obiektów w przestrzeni., Odwzorowuje poprawnie układy przestrzenne; Prawidłowo trzyma kredkę i ołówek. 3. Sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej: Sprawnie rzuca piłkę w określonym kierunku; chwyta rzuconą piłkę; Samodzielnie i bezbłędnie ustawia się w rzędzie, w parach, w szeregu; Poprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne; Odwzorowuje kształty, Wyszukuje podobieństwa na obrazkach; Samodzielnie wyszukuje większość różnic na obrazkach; Składa obrazek z części (przynajmniej 6 elementów) bez wzoru; Kreśli szlaczki i znaki litero podobne. Rysuje w wyznaczonej płaszczyźnie., Wierne odwzorowuje wg podanego wzoru. Tempo pracy Wiąże sznurowadła Lateralizacja O (oko) R(ręka) II. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania: III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku: Wynik badania gotowości szkolnej:.........pkt -poziom ….................................(wysoki, przeciętny, niski) A-wysoki., B-przeciętny., C-niski Wyświetleń: 238
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |