AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Pakuszyńska, 2015-07-22
Wrocław

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Poznajemy wybrane państwa Unii Europejskiej - scenariusz zajęć kształcenia zintegrowanego kl III.

- n +

„Poznajemy wybrane państwa Unii Europejskiej” –
scenariusz zajęć kształcenia zintegrowanego kl III

Cele:
Uczniowie
Wymieniają wybrane państwa należące do UE.
Poznają stolice wybranych państw Unii Europejskiej.
Piszą nazwy państw wielką literą.
Samodzielnie zdobywania informacji na temat państw wspólnoty.
Potrafią pracować z mapą polityczną Europy, atlasem.
Doskonalą umiejętność pracy w grupie.

Metody
pogadanka
problemowe
działanie praktyczne

Formy pracy
zbiorowa
zespołowa

Środki dydaktyczne
ścienna mapa Europy
pięć map konturowych Europy z zaznaczonymi państwami
dla każdej z grup: kartki format A3, kredki, atlas geograficzny, klej
nagrania z piosenkami w różnym języku
zdjęcia/rysunki: Francja – wieża Aiflla, Park Rozrywki Disneyland, Hiszpania – byk, dziewczyna tańcząca flamenco, Holandia – wiatrak, tulipany, Szwecja – renifer, Włochy – krzywa wieża, gondola

Przebieg zajęć:

Przedstawienie dzieciom tematu dzisiejszych zajęć
Na podstawie własnych doświadczeń, intuicyjne,wspólne szukanie odpowiedzi na pytanie co to jest Unia Europejska ? Jak myślicie w jakim celu powstała?
Nauczyciel objaśnia: Po II Wojnie Światowej europejczycy postanowili ze sobą współpracować, pomagać sobie nawzajem.
Unia - „związek dwóch lub więcej państw”
Unia Europejska – związek państw europejskich, które chcą działać wspólnie i pomagać sobie.
Do Unii Europejskiej od 1951 roku zaczęły dołączać państwa do dziś przyłączyło się do niej 28 państw europejskich. Polska przystąpiła do UE 1 maja 2004 roku.
Dzisiaj poznamy kilka z nich – dokładnie 5 – Francję, Hiszpanię, Włochy, Holandię, Szwecję

Dzieci zostają podzielone na pięcioosobowe grupy
Każda grupa otrzymuje: kartkę A3, kopertę z nazwą państwa, mapą konturową Europy i atlas .
Zadania dla grup:
1. Odnaleźć w atlasie państwo, nazwę stolicy danego państwa, flagę, odszukać je na mapie konturowej Europy i pokolorować.
2. Na kartkach z bloku formatu A3 dzieci piszą wielkimi drukowanymi literami nazwę państwa pod spodem nazwę stolicy i rysują flagę. Przyklejają mapkę konturowa Europy i kolorują państwo które opracowują.
3. Wypisać sąsiadów danego państwa

Po skończonej pracy dzieci siadają na dywanie w grupach jakich pracowały. Każda z grup prezentuje swoją pracę, wskazują państwa na mapie Europy.
Nauczyciel rozkłada na dywanie przed dziećmi ilustracje powiązane z omawianymi państwami dzieci starają się przypisać ilustracje do swoich państw w razie potrzeby nauczyciel podaje wskazówki.
– wieża Eiffla, Park Rozrywki Disneyland - Francja
– byk, dziewczyna tańcząca flamenco - Hiszpania
– wiatrak, tulipany - Holandia
– renifer - Szwecja
– krzywa wieża, gondola - Włochy
Dopasowane ilustracje przyklejamy do plakatu.
Zagadka
Nauczyciel włącza nagrania piosenek w różnych językach dzieci próbują odgadnąć jaki to język.
Skończone prace wieszamy na klasowej tablicy.

Podsumowanie
Które z przedstawionych państw najbardziej wam się podobało? Dlaczego?
Jak pracowało się wam dzisiaj na zajęciach?
Czy humor wam dopisywał?
Czy wykonywane zadania były ciekawe?
Pożegnanie.

Opracowała Małgorzata Pakuszyńska
nauczyciel kształcenia zintegrowanego Wrocław
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 235


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.