Katalog

Paweł Waszkiewicz, 2015-07-22
Braniewo

Wychowanie fizyczne, Sprawozdania

Sprawozdanie z planu rozwoju (mianowany).

- n +

SPRAWOZDANIE
Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO


Poniżej przedstawiam sprawozdanie z wykonanych działań w trakcie stażu na nauczyciela mianowanego, obejmujące okres od 1 września 2008 roku do 31 maja 2011 roku.
Staż na stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego kontynuuję w
Szkole Podstawowej …


sporządził: mgr Paweł Waszkiewicz
posiadany stopień : nauczyciel kontraktowy
ogólny wymiar stażu : 2 lata 9 miesięcy


1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

• Brałem udział w posiedzeniach rady pedagogicznej,
• Uczestniczyłem w zebraniach komisji socjalnej, której jestem członkiem,
• Brałem udział w pracach zespołu nadzorującego sprawdziany po klasie VI,
• Uczestniczyłem w pracach zespołów przedmiotowych,
• Opracowywałem zmiany w statucie szkoły odnośnie oceniania zachowania,
• Brałem udział przy układaniu planu lekcji,
• Układałem plan dyżurów,
• Współpracowałem z innymi nauczycielami w kwestiach wychowawczych,
• Włączałem się aktywnie w imprezy organizowane przez szkołę, wynikające z potrzeb,
• Współpracowałem z Samorządem Uczniowskim (współorganizując dyskoteki dla uczniów, akademie szkolne i różnorodne imprezy),
• Współpracowałem z Radą Rodziców współorganizując imprezy środowiskowe takie jak: festyny, imprezy sportowe,
• Współpracowałem z Warmińsko – Mazurskim Szkolnym Związkiem Sportowym w Olsztynie przy organizacji zawodów,
• Współpracowałem z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w celu uzyskania opinii i orzeczeń uczniów prowadzonej przeze mnie klasy,
• Współpracowałem z lokalną gazetą zamieszczając w niej osiągnięcia sportowe uczniów naszej szkoły,

W latach 2008 – 2011 dbając o sport na poziomie szkolnym wielokrotnie organizowałem Mistrzostwa szkoły w różnych grach zespołowych:

• Mistrzostwa szkoły w mini piłce siatkowej chłopców klas IV – VI połączone z nocowaniem w sali gimnastycznej,
• Mistrzostwa szkoły w mini piłce siatkowej dziewcząt klas IV – VI połączone z nocowaniem w sali gimnastycznej,
• Mistrzostwa szkoły w mini piłce siatkowej chłopców klas IV połączone z nocowaniem w sali gimnastycznej,
• Festyn z okazji Dnia Dziecka oraz mecz piłki siatkowej nauczyciele - uczniowie
• Mistrzostwa Szkoły w piłce nożnej chłopców (piłkarskie piątki)
• Mistrzostwa Szkoły w unihokeju chłopców,
• Byłem odpowiedzialny za organizację uroczystości otwarcia kompleksu boisk „Orlik 2012” oraz turniej piłki nożnej o puchar Dyrektora w związku z otwarciem gdzie drużyna szkolna zajęła II miejsce.

Organizowałem również zawody piłki siatkowej na poziomie powiatowym, rejonowym, regionalnym i wojewódzkim:

2008/2009
• Mistrzostwa Powiatu w mini piłce siatkowej chłopców kategoria „4”
I miejsce,
• Mistrzostwa Rejonu w mini piłce siatkowej chłopców kategoria „4”
I miejsce,
• Mistrzostwa Regionu w mini piłce siatkowej chłopców kategoria „4”
I miejsce,
• Mistrzostwa Województwa w mini piłce siatkowej chłopców kategoria „4”
II miejsce,

2009/2010
• Mistrzostwa Powiatu w mini piłce siatkowej chłopców kategoria „3”
I miejsce,

• Mistrzostwa Rejonu w mini piłce siatkowej chłopców kategoria „3”
I miejsce,
• Mistrzostwa Regionu w mini piłce siatkowej chłopców kategoria „3”
I miejsce,

• Mistrzostwa Województwa w mini piłce siatkowej chłopców kategoria „3”
I miejsce,
• I Wojewódzki Turniej w piłce siatkowej „4” chłopców Dobre Miasto „Siatkówka, nauka plus wychowanie” III miejsce

2010/2011
• Mistrzostwa Powiatu w mini piłce siatkowej chłopców kategoria „4”
I miejsce,
• Mistrzostwa Rejonu w mini piłce siatkowej chłopców kategoria „4”
I miejsce,
• Mistrzostwa Regionu w mini piłce siatkowej chłopców kategoria „4”
I miejsce,
• Mistrzostwa Województwa w mini piłce siatkowej chłopców kategoria „4”
I miejsce, wyjazd na Mistrzostwa Polski
• Drużyna prowadzona przeze mnie i koleżankę brała udział w mistrzostwach powiatu w piłce siatkowej plażowej gdzie zajęła I miejsce i awansowała do Mistrzostw Województwa.

Jako wychowawca klasy organizowałem również wycieczki klasowe:

• Wycieczka do Szymbarka ( poznanie historii Kaszub, zwiedzanie Domu Sybiraka, pociągu donikąd, domu do góry nogami, najdłuższej deski świata, zdobycie najwyższego szczytu Kaszub „Wieżycy”,
• Kulig w Podgórzu ( ognisko, konkurs zjeżdżania na beczce integracja klasy),
• Biwak we Fromborku (zwiedzanie muzeum Kopernika, planetarium, rejs statkiem po zalewie wiślanym)

2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego:

• Podczas trwania stażu brałem udział w radach szkoleniowych :
- 12.03.2009 „ Metody projektu”
- 12.03.2009 „ Ocenianie kształtujące – ocenianie, które pomaga nauczać”
- 28.05.2009 „ Reforma programowa kształcenia ogólnego”
- 06.03.2010 „ Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu przyczyną niepowodzeń szkolnych”
- 19.05.2010 „ Dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasie”
- 12.10.2010 „ Dopalacze – profilaktyka selektywna”
- 12.10.2010 „ Jak odczytywać rysunki dziecka”
- 24.02.2011 „ Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku szkolnym oraz kinezjologii edukacyjnej”
- 05.11.2011 „ Kultura języka polskiego w pracy nauczyciela”

• Przedstawiłem radzie pedagogicznej rządowy program „Bezpieczna i przyjazna uczniom szkoła”12.03.2009,
• Prowadziłem radę szkoleniową „ Jak budować udaną współpracę z rodzicami?” 26.11.2009,
• Brałem również udział w konferencjach metodycznych:
- „ Nowa podstawa programowa wychowania fizycznego” wiosna 2009,
- „ Ocenianie z wychowania fizycznego skuteczną motywacją ucznia” 02.12.2010,
- „ Od nauczyciela stażysty do nauczyciela dyplomowanego” 10.03.2011,
• Ukończyłem 30 godzinne szkolenie uprawniające do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy – Olsztyn 2010.

3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

• Dokonałem analizy przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu
zawodowego (ze szczególnym uwzględnieniem awansu zawodowego
nauczyciela mianowanego)
• Zapoznałem się z Kartą Nauczyciela
• Konsultowałem się z metodykiem z Warmińsko – Mazurskiego Oddziału Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu przy opracowywaniu Przedmiotowego Systemu Oceniania.

4. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

• Przez cały okres stażu współpracowałem z opiekunem stażu: prowadziłem lekcję w obecności opiekuna stażu (godzina wychowawcza „Dzień Edukacji Narodowej”), hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu,
• opracowałem Przedmiotowy System Oceniania z wychowania fizycznego,
• Prowadziłem dokumentację szkolną, dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne, arkusze ocen,
• prowadziłem gazetkę o tematyce sportowej,
• uporządkowałem magazyn sprzętu sportowego,
• wykonałem stojaki do skoku wzwyż,
• wymalowałem skalę do rzutu piłeczką palantową na boisku szkolnym,
• pomalowałem obręcze koszykarskie,

5. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

• Jako wychowawca klasy integracyjnej współpracowałem z pedagogiem szkolnym w celu zasięgnięcia opinii oraz informacji dotyczącej sytuacji rodzinnej i środowiskowej uczniów. Pani pedagog przekazywała mi opinie z poradni psychologiczno - pedagogicznej , w których zawarte były zalecenia do pracy z dziećmi. Konsultowałem przypadki zaniedbań wychowawczych i braku zainteresowania ze strony rodziców,
• Przeprowadzałem rozmowy indywidualne z rodzicami dotyczące zachowania uczniów, wyników w nauce, higieny,
• Współpracowałem z nauczycielami placówki oraz z nauczycielami innych placówek z terenu miasta w kwestiach związanych z propagowaniem zajęć pozaszkolnych, z funkcjonowaniem kół zainteresowań oraz z rozeznaniem środowiska rodzinnego i rówieśniczego uczniów
• Angażowałam uczniów do tworzenia gazetki szkolnej oraz do pomocy przy organizacji różnorodnych imprez,
• Prowadząc godziny wychowawcze rozmawiałem z uczniami na temat środków uzależniających, w tym narkotyków, alkoholu i nikotyny , czyli środków niebezpiecznych dla zdrowia i życia człowieka, przestrzegając jednocześnie przed ich negatywnym skutkiem. Zwracałem przy tym uwagę na przyczyny sięgania po używki i konieczność rozwijania postaw asertywnych.
• Zapewniałem dzieciom i młodzieży możliwość ciekawego i pożytecznego spędzenia czasu ( zawody sportowe, biwaki, noclegi w szkole). Ponadto wpajałem uczniom zasady dobrego wychowania, szacunku dla innych ludzi.
• organizowałem wyjazdy do Aqua Parku w Sopocie oraz w Dobrym Mieście dla dzieci młodzieży z różnych środowisk.

6. Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej.

• W trakcie odbywania stażu doskonaliłem umiejętności wykorzystywania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej, tworzyłem swój warsztat pracy z wykorzystaniem aktualnie dostępnego oprogramowania komputerowego.
• Przy pomocy programu wspomagającego pracę nauczyciela, przygotowywałem świadectwa oraz statystyki dla uczniów od kl. IV – VI,
• Korzystałem z Internetu w celu zbierania i aktualizowania przepisów, ustaw dotyczących prawa oświatowego, aktualnych procedur i przepisów obowiązujących w placówkach oświatowych. Internet posłużył mi również jako cenne źródło materiału do realizacji zajęć ( scenariusze zajęć , konspekty).
• Przy pomocy komputera pisałem sprawozdania semestralne z realizacji planu rozwoju oraz prowadziłem dokumentację szkolną.
• współpracowałem z nauczycielem informatyki, dostarczałem materiałów do kroniki szkolnej oraz na stronę internetową.

7. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

• Podczas prowadzenia zajęć wprowadzałem elementy wychowawcze: budowanie zaufania w grupie, zasady współdziałania i wzajemnego poszanowania odmienności (w tym także niepełnosprawności) oraz integracji.
• Starałem się skutecznie eliminować zjawisko agresji, wpajać pozytywne wzorce zachowania, eliminować wulgaryzmy językowe, oraz stosować zasady kultury osobistej i pozytywne formy współżycia społecznego.
• Motywowałem uczniów szczególnie uzdolnionych do poszerzania umiejętności oraz brania udziału w różnego typu konkursach oraz zawodach sportowych,


8. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której odbywał staż.

• Analizowałem dokumentację prawa wewnątrzszkolnego
• uczestnictwo w zmianach statutu szkoły dotyczących oceniania zachowania,


Wyświetleń: 265


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.