![]() |
![]() |
Katalog Marta Gabryś, 2015-07-22 Kalisz Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.Nauczyciel kontraktowy mgr Marta Gabryś nauczyciel nauczania przedszkolnego w Publicznym Przedszkolu nr 28 „Bajka” w Kaliszu Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 03.09.2012 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2015 r. Opiekun stażu: mgr Jolanta Luboda Cele: 1. Uczestniczenie w realizacji zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe. 2. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia pogłębianie wiedzy i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu placówki. 3. Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty. § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Działania podjęte dla realizacji wymagań umożliwiających uzyskanie awansu zawodowego Termin realizacji Dokumentacja 1.Poznanie procedury awansu zawodowego: • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MENiS z 1 grudnia 2004 roku oraz z 14 listopada 2007 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, oraz Kartą Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 roku). • Śledzenie zmian zachodzących w aktach prawnych dotyczących systemu oświaty i aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. -VIII - IX 2012 r. -w ciągu trwania stażu -wniosek o rozpoczęcie stażu -opracowanie planu rozwoju zawodowego 2. Współpraca z opiekunem stażu: Zawarcie kontraktu Analiza przygotowanego planu rozwojowego Ustalenie terminów spotkań z opiekunem Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacje, opracowanie scenariuszy zajęć i ich analiza Zajęcia otwarte dla rodziców IX 2012 r. IX 2012 r. IX 2012 r. Raz na dwa miesiące Raz na dwa miesiące Dwa razy w roku -kontrakt podpisany przez opiekuna i stażystę - notatki własne -harmonogram spotkań - arkusz obserwacji Scenariusze zajęć Scenariusz zajęć 4. Rozbudowa własnego warsztatu pracy: Podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego Poszerzanie zbioru samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych. Studiowanie literatury pedagogicznej. -w czasie trwania stażu -w czasie trwania stażu -zbiór kart pracy - bibliografia 5. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. Gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.), Sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. -w czasie trwania stażu -raz w roku -potwierdzenia -sprawozdania 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Rozpoznawanie problemów wychowawczo-opiekuńczych indywidualnych uczniów: Obserwacja. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, w celu organizacji tematycznych spotkań z rodzicami, pomoc w diagnozowaniu dzieci z grupy Rozmowy indywidualne z opiekunem wychowanka -w czasie trwania stażu -arkusze obserwacji - notatki własne - notatki własne 2. Współpraca z miejscowymi strukturami samorządowymi: Współpraca z Biblioteką Publiczną w celu zachęcenia dzieci do czytania – udział w akcji „ Cała Polska czyta dzieciom”, „ Dzień Pluszowego Misia” Współpraca z Nadleśnictwem, spotkanie leśniczego z dziećmi Współpraca ze Strażą Miejską Współpraca z Okręgowym Muzeum Ziemi Kaliskiej Udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez przedszkole m.in. Akcja korek Udział w działaniach zmierzających do kształtowania w dzieciach postaw ekologicznych - Recykling – sprzątanie świata - w czasie trwania stażu 2012/2013 -zapisy w dzienniku - potwierdzenie - potwierdzenie 3. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów wynikających ze specyficznych warunków środowiskowych: Wykorzystywanie aktywizujących metod nauczania ( Weronika Sherborne, Pedagogika zabawy Klanza , Piotr Kaja, Dorota Dziamska, Kinezjologia mózgu – Denissona, Nauka czytania dla małych dzieci Doman Organizowanie konkursu plastycznego dla wszystkich grup wiekowych „Wielkanocna pisanka” oraz „Zaczarowanego drzewko bożonarodzeniowe” Udział w przedszkolnych i poza przedszkolnych konkursach plastycznych. - Cztery Pory Roku - Kalisz Kaliszanie Wczoraj, Dziś i Jutro - Świat dziecka Współorganizowanie wycieczek oraz imprez przedszkolnych. -w czasie trwania stażu -w czasie trwania stażu -raz w roku -2012/2013 - w czasie trwania stażu - zapisy w dzienniku - zapisy w dziennikach, - sprawozdanie z przeprowadzonego konkursu -potwierdzenia - notatki 4.Przeprowadzenie zajęć związanych z wybranymi problemami środowiska lokalnego, społecznymi i cywilizacyjnymi: Przeprowadzenie zajęć ekologii na temat wybranych zagadnień związanych z ochroną środowiska. - „Wędrówka kropelki wody” - „ Bajka o kominie, który przestał dymić” - „Bajka o mądrych dębach” - „ Skąd się biorą drzewa?” - w czasie trwania stażu -scenariusze zajęć § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej: Przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, kart pracy,) Samodzielne przygotowanie dyplomów na konkursy przedszkolne. Dokumentowanie przebiegu stażu. -w ciągu trwania stażu -w ciągu trwania stażu -scenariusze, konspekty, - wzory dyplomów - zaświadczenie 2.Publikacje w Internecie: Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej (plan rozwoju zawodowego, wybrane konspekty zajęć, pomoce dydaktyczne). -w ciągu trwania stażu -potwierdzenie 3. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych: wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej, Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet. Korzystanie ze wskazówek metodycznych oraz materiałów do zajęć zawartych na stronach internetowych Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu. -w ciągu trwania stażu - notatki § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych poprzez: Aktywny udział w zewnątrz przedszkolnych formach doskonalenia zawodowego organizowanych przez ODN z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. Aktywny udział w konferencjach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa pedagogiczne WSiP, Mac, Juka, Nowa Era dotyczących nowości, zmian w programach nauczania i postaw programowych w nauczaniu przedszkolnym Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Udział w zajęciach WDN -w ciągu trwania stażu -w ciągu trwania stażu - według harmonogramu -w ciągu trwania stażu - zaświadczenia -potwierdzenia - potwierdzenia - potwierdzenia 2. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki: Studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki (np. praca z uczniem o różnych potrzebach edukacyjnych). Wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej do własnej pracy. -w ciągu trwania stażu -notatki 3. Zastosowanie zdobytej wiedzy z tych dziedzin w swym warsztacie pracy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów: Praca z dzieckiem słabym i zdolnym Rozwiązywanie problemów dydaktycznych wychowanków – współpraca z innymi wychowawcami. Współpraca z rodzicami. -w ciągu trwania stażu -zapisy w dzienniku - notatki § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. 1.Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji przedszkolnej: Analiza dokumentacji przedszkolnej, zwłaszcza: - Statutu przedszkola - Programów Wychowawczych - Programów Profilaktycznych -w ciągu trwania stażu -notatki 2. Uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej przedszkola związanych z realizacją jego podstawowych funkcji i wynikających z niej zadań: Uczestnictwo w pracach zespołów nauczycielskich. Uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Uczestnictwo w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Prowadzenie zebrań z rodzicami. Spotkania indywidualne z rodzicami. -w ciągu trwania stażu -potwierdzenia - adnotacja w dzienniku - potwierdzenia Zatwierdzam do realizacji ..................... .......................... podpis nauczyciela podpis dyrektora placówki Wyświetleń: 924
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |