Katalog Aleksandra Jachna, 2015-07-22 Gdynia Matematyka, Scenariusze Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV.SCENARIUSZ LEKCJI OTWARTEJ Z MATEMATYKI W KLASIE IV Temat: Ćwiczenia w dodawaniu ułamków dziesiętnych Cel ogólny: Umiejętność wykonania sprawnych obliczeń na ułamkach dziesiętnych. Uczeń dostrzega praktyczne zastosowanie matematyki w życiu codziennym. Poziomy wymagań: Na ocenę dopuszczającą Na ocenę dostateczną Na ocenę dobrą Na ocenę bardzo dobrą Na ocenę celującą Uczeń: - umie pamięciowo i pisemne dodawać proste ułamki dziesiętne - porównywać ułamki dziesiętne Uczeń: - umie pamięciowo i pisemne dodawać ułamki dziesiętne o różnej liczbie cyfr po przecinku Uczeń: - potrafi oszacować wynik swoich obliczeń Uczeń: - potrafi rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem ułamków dziesiętnych Uczeń: - potrafi wstawić przecinki do liczb w dodawaniu tak, aby otrzymać żądany wynik Metody: praktyczne: - pogadanka - gry i zabawy dydaktyczne Formy pracy : - praca z całą klasą - praca grupowa Środki dydaktyczne: - arkusz programu ActivInspire - karty pracy (załącznik nr 1i 2) - gra dydaktyczna „Szalone zakupy” (wyd. GWO) Tok lekcji: 1. Przygotowanie do lekcji: sprawdzenie frekwencji, podanie tematu lekcji 2. Podział na cztery grupy (losowanie działań do wykonania w pamięci i odnalezienie wyniku na stołach) 3. Rozdanie kart do gry „Szalone zakupy”. 4. Praca w grupach na rozgrzewkę: a) Zapoznanie z kartami poprzez klasyfikowanie np. znajdź produkty z przedziału cenowego 2,30 zł – 4,50zł; uszereguj słodycze od najtańszych do najdroższych b) Rozwiązanie zadania: Ile trzeba wydać pieniędzy, aby kupić produkty do zrobienia kanapki z serem i pomidorem? 5. Praca z kartami pracy, której celem jest znalezienie matematycznej sentencji. (załącznik nr 1 i 2) 6. Odgadywanie wspólnego hasła przez przedstawicieli grup oraz na tablicy interaktywnej. 5. Zabawa w grupach – „Szalone zakupy” (wyd. GWO). Nauczyciel ustala np. kwotę 15 zł, której nie wolno przekroczyć. Gracz, który rozpoczyna rozgrywkę, bierze po jednej karcie ze stosu i dodaje ceny wylosowanych przez siebie towarów. Celem jest zebranie kart z cenami na łączną sumę jak najbardziej zbliżoną do kwoty ustalonej dla wszystkich na początku gry. Osoba, która przekroczy tę kwotę, odpada z gry i w następnych kolejkach nie bierze udziału w losowaniu. Każdy sam decyduje, kiedy zakończyć zakupy. Jeżeli umówiona kwota nie zostanie przekroczona, gracz oblicza różnicę między tą kwotą a kwotą wydaną na zakupy. 6. Zadanie domowe - zad. 48 str.86 ze zbioru zadań. Dodatkowe zadanie o podwyższonym stopniu trudności dla chętnych zad. 53 str 87 ze zbioru zadań. Wyświetleń: 344
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |