Katalog Aleksandra Jachna, 2015-07-22 Gdynia Matematyka, Scenariusze Scenariusz lekcji matematyki w klasie 6.SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE VI C Temat: Diagramy procentowe Data: 04.05.2011 Nauczyciel prowadzący: Aleksandra Jachna Poziomy wymagań: Na ocenę dopuszczającą Na ocenę dostateczną Na ocenę dobrą Na ocenę bardzo dobrą Na ocenę celującą Uczeń: - zna pojęcie diagramu - zna znaczenie podstawowych symboli występujących w opisach diagramów - umie odczytywać dane z diagramu Uczeń: - zna potrzebę stosowania różnych diagramów - umie odpowiadać na pytania związane z danymi na wykresach Uczeń: - umie przedstawiać dane w postaci diagramu słupkowego Uczeń: - umie przedstawiać dane w postaci diagramu kołowego Uczeń: - umie odpowiadać na trudne pytania związane z danymi na wykresach - potrafi wykonać diagram procentowy w arkuszu kalkulacyjnym Metody: praktyczne: - pokaz krótkiej prezentacji multimedialnej - ćwiczenia przy tablicy interaktywnej - praca w zeszytach ćwiczeń Formy pracy : - praca indywidualna, - praca z całą klasą. Środki dydaktyczne: - prezentacja multimedialna - zadanie z lukami wykonane w programie Hot Potatoes - aplikacje: Pie Chart, Percentages i Bar Chart, Excel Tok lekcji: 1. Podanie tematu lekcji, powtórzenie informacji z poprzedniej lekcji 2. Krótka prezentacja multimedialna o sposobach przedstawiania danych procentowych. 3. Zad.1 str 219 z podręcznika - wykonane w programie Hot Potatoes. Chętni uczniowie podchodzą do tablicy interaktywnej i uzupełniają luki w zdaniach. 4. Praca z zeszytami ćwiczeń przy jednoczesnym użyciu aplikacji Pie Chart http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_183_g_2_t_1.html?open=activities&from=category_g_2_t_1.html , Percentages http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_160_g_2_t_1.html?open=activities&from=category_g_2_t_1.html oraz Bar Chart http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_323_g_2_t_1.html?from=category_g_2_t_1.html 5. Wykonanie w zeszycie diagramu słupkowego pt. „Czytelnictwo w klasach IV-VI w I półroczu 2010/2011 roku”, na podstawie danych zebranych z biblioteki szkolnej. Jednocześnie praca przy tablicy interaktywnej z użyciem programu Excel. 6. Zadanie pracy domowej Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych odpowiadają przy tablicy rozwiązując łatwiejsze przykłady lub w razie potrzeby, korzystają z podpowiedzi nauczyciela. Przy trudniejszych zadaniach nauczyciel wspierający konstruuje pytania tak, aby uczeń kształcił umiejętność odczytywania informacji z diagramów procentowych np. Gdzie zamierza spędzić wakacje największa ilość pytanych? Ile procent? O ile więcej osób planuje spędzić wakacje gdzieś w Polsce niż gdzieś w Europie? itp. W razie potrzeby uczniowie wykonują obliczenia pisemnie w zeszycie. Opracowała: Aleksandra Jachna Wyświetleń: 349
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |