Katalog

Magdalena Bulak, 2015-07-22
Ścinawa

Awans zawodowy, Sprawozdania

Cząstkowe sprawozdanie z realizacji planu rozwoju.

- n +

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
za okres od 01 września 2014 roku do 16 stycznia 2015 roku
Magdalena Bulak- nauczyciel wychowania przedszkolnego

1. Zapoznałam się z aktami prawnymi regulującymi zasady awansu zawodowego oraz dokonałam ich analizy. Efektem było poszerzenie wiedzy dotyczącej aspektów prawnych awansu zawodowego, poznanie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu na nauczyciela dyplomowanego oraz sposobu dokumentowania dorobku zawodowego.
2. Opracowałam plan rozwoju zawodowego na podstawie obowiązujących przepisów prawnych.
3. W celu podnoszenia jakości pracy szkoły, pracowałam w zespole wychowawczym, zespole do spraw promocji zdrowia i zabezpieczenia bezpieczeństwa, szkolnym zespole do spraw ewaluacji, przewodniczyłam zespołowi nauczycieli wychowania przedszkolnego.
4. Brałam udział w radach pedagogicznych.
5. Samodoskonaliłam się poprzez studiowanie literatury przydatnej do prowadzenia zajęć, pracy z dziećmi, wybieranie pozycji najciekawszych, wyszukiwałam w Internecie oraz w literaturze fachowej informacji dotyczących zaburzeń, konkretnych dysfunkcji, aktualizowałam wiedzę dotyczącą aktywizujących metod pracy na zajęciach z dziećmi o różnych potrzebach edukacyjnych. Wybierałam najciekawsze
i najbardziej wartościowe propozycje zabaw, gier i scenariuszy zajęć, aby podnieść jakość pracy z dzieckiem, urozmaicić sposób prowadzenia zajęć.
6. Na podstawie orzeczenia PPP, obserwacji, rozmów z rodzicami opracowałam dla uczennicy Indywidualny Program Edukacyjno- Terapeutyczny, dostosowany do możliwości uczennicy, aby zwiększyć efektywność pracy z dzieckiem.
7. Pełniłam funkcję wychowawcy klasy, nawiązałam współpracę z rodzicami, organizowałam spotkania klasowe. Ich celem były nie tylko sprawy organizacyjne, ale omówienie procesu dydaktycznego, zachowania uczniów a także pedagogizacja rodziców. Wspólnie z rodzicami na bieżąco rozwiązywaliśmy problemy, co pozwoliło zbudować pozytywne relacje i wpłynęło na poprawę pracy dydaktyczno-wychowawczej.
8. W pracy dydaktyczno- wychowawczej stosowałam zasadę indywidualizacji. Przygotowywałam dla uczniów słabszych i zdolnych dodatkowe pomoce, zadania. Współpracowałam z rodzicami w/w uczniów wskazując im sposoby i metody efektywnej pracy z dzieckiem.
9. Zaangażowałam rodziców do współpracy ze szkoła w przygotowaniu uroczystości szkolnych i klasowych: Śniadanie Daje Moc, Andrzejki, Mikołajki, Jasełka, wycieczki szkolne.
10. Zorganizowałam wycieczki klasowe: do Szkółki Leśnej w Tarchalicach oraz do OK Parku w Głogowie. Rozwijając u uczniów wrażliwość na sztukę uczestniczyłam z grupą w przedstawieniach teatralnych, koncercie muzycznym.
11. Brałam aktywny udział w programie „Szkoła promująca zdrowie” . Przeprowadziłam cykl zajęć na temat zdrowego stylu życia. Koordynowałam w szkole akcji Śniadanie Daje Moc.
12. Dbałam o estetyczny wygląd sali i korytarza szkolnego.
13. Podczas realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych podejmowałam współpracę z pedagogiem szkolnym, psychologiem, nauczycielami i pielęgniarką szkolną. W efekcie czego mogłam poznać sytuację rodzinną, zdrowotną uczniów i zastosować odpowiedną formę pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Udostępniam swój warsztat pracy innym nauczycielom, dzielę się swoją wiedzą, udostępniam materiały oraz prowadzę systematyczne rozmowy z innymi nauczycielami, wychowawcami i rodzicami dzieci. Obserwacja warsztatu pracy innych nauczycieli poszerza znacznie moją wiedzę, ułatwia postrzeganie problemów dydaktycznych i wychowawczych z innego punktu, a więc i przyczynia się do ciągłego wprowadzania zmian, udoskonaleń czyli tym samym bardziej efektywnej pracy z dziećmi.
14.Za pomocą komputerowych programów przygotowałam dokumentację szkolną, scenariusze, karty pracy. Przygotowałam prezentację power paint z akcji Śniadanie Daje Moc, wykonałam dyplomy dla uczniów, pisałam sprawozdania z uroczystości na szkolną stronę internetową. Materiały opracowane komputerowo przyczyniły się do podniesienia atrakcyjności zajęć, podnosząc tym samym skuteczność procesu dydaktycznego, poprzez rozwijanie spostrzegawczości, pobudzanie dziecięcej wyobraźni.
15. Przygotowałam uczniów do udziału w Gminnym Konkursie Piosenki Patriotycznej. Sukces uczniów kształtował u nich poczucie własnej wartości i przyczynił się do promocji szkoły.
16. Przygotowałam z uczniami przedstawienie jasełkowe dla rodziców, które przyczyniło się do integracji zespołu klasowego, rozwijania talentu dzieci.
Wyświetleń: 1254


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.