Katalog Katarzyna Piontek, 2015-09-04 Wrocław Różne, Konspekty BĄDŹ PRZYJACIELEM I ŻYJ WŚRÓD PRZYJACIÓŁ - scenariusz zajęć świetlicowych.Cele główny: Uświadomienie sobie przez dzieci znaczenia przyjaźni w życiu człowieka oraz cech dobrego przyjaciela. Cele szczegółowe: • Ułatwienie wychowankom wzajemnego poznania się • Doskonalenie relacji między wychowankami oraz wychowankami a wychowawcą • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się uczniów na dany temat • Kształtowanie umiejętności pracy w grupie Cele operacyjne: Po przeprowadzonych zajęciach uczeń: • Jest świadome, ile znacz w życiu człowieka przyjaźń • Potrafi wymienić kilka przykładów cech dobrego przyjaciela • Umie wypowiadać się na zadany temat • Potrafi zgodnie współpracować w grupie Metody i techniki zajęć: Ekspresja słowna Praca indywidualna i grupowa Zabawa ruchowa Formy pracy: • Zbiorowa • Indywidualna Pomoce: brystol z narysowaną postacią, 2 małe karteczki dla każdego uczestnika zajęć, taśma przezroczysta, chusta animacyjna, Miejsce zajęć: Sala świetlicy szkolnej Czas trwania zajęć: 40 minut Przebieg zajęć: 1. Pogawędka na temat przyjaźni. Nauczyciel zadaje pytania „Kto to jest przyjaciel?”, „Czy warto mieć przyjaciół?”, „Jak znaleźć i utrzymać przyjaźń?”. 2. Prowadzący prosi, aby dzieci zamknęły na chwilę oczy i przypomniały sobie lub wyobraziły swojego najlepszego przyjaciela. Prosi, aby uczniowie skupili się na tych cechach i zachowaniach, które najbardziej lubią i cenią u swoich przyjaciół. Każdy uczeń dostaje 2 karteczki i wypisuje cechy/zachowania dobrego przyjaciela – a potem przykleja na brystol z wizerunkiem postaci. 3. Zabawa z chustą animacyjną: „Fala”. Dzieci trzymają chustę i wspólnymi siłami próbują sturlać piłeczkę do otworu na środku. 4. Zabawa z chustą animacyjną: „Wiele nas łączy”. Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty; jednocześnie podnoszą i opuszczają chustę. Prowadzący wydaje polecenie: „Pod chustą przebiegają wszyscy, którzy mają siostrę”, „przebiegają osoby, które mają zielone koszulki” itp. Osoby, które identyfikują się z daną kategorią przebiegają, gdy chusta znajduje się w górze. 5. „Iskierka przyjaźni” - Prowadzący staje z dziećmi w kręgu. Wszyscy biorą się za ręce, prowadzący wyjaśnia zasadę zabawy i ściska lekko dłoń dziecka stojącego z prawej strony. „Iskierka” obiega cały krąg i wraca do nauczyciela. 6. Ewaluacja i zakończenie zajęć. Wyświetleń: 295
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |