Katalog Katarzyna Piontek, 2015-09-04 Wrocław Różne, Konspekty UROKI LATA - scenariusz zajęć świetlicowych.Cel główny: Integracja grupy. Cele szczegółowe: • Rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody • Rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w gronie rówieśniczym Cele operacyjne: Po przeprowadzonych zajęciach uczeń: • Potrafi zgodnie współpracować i bawić się z rówieśnikami • Dostrzega piękno przyrody w okresie letnim • Potrafi wypowiadać się na forum grupy rówieśniczej Metody, formy i techniki zajęć: Rozmowa kierowana Pogawędka Zabawy z chustą animacyjną Praca plastyczna Formy pracy: • Indywidualna • Grupowa Czas trwania zajęć: około 40 minut Miejsce zajęć: Świetlica szkolna Pomoce: chusta animacyjna, piłka gumowa/pluszowa, kolorowe kartki dla każdego ucznia, 4/5 kompletów pastelowych kredek Przebieg zajęć: 1. Rozpoczęcie zajęć. 2. Wypowiedzi swobodne uczniów na temat własnych planów wakacyjnych. 3. Zabawy integracyjne z wykorzystaniem chusty animacyjnej - „Wycieczka nad morze”: • Powitanie z morzem - Przyjechaliśmy nad morze, obserwujemy wodę, jest spokojna teraz zaczyna lekko się poruszać (wszyscy delikatnie poruszają chustą) ale teraz fale stają się coraz większe (wszyscy energicznie poruszają chustą). • Leżenie na plaży pod parasolem - Wychodzimy z wody, jest gorąco, słońce jest ostre, chowamy się wszyscy pod parasol. • Wieje wiatr - Chętne osoby siedzą pod chustą, reszta unosi chustę w górę i w dół. Jest gorąco, ale chłodzi teraz nas wiatr, który wieje od morza. • Zabawa z piłką - Nauczyciel kładzie piłkę na chuście, zadaniem uczestników jest naprowadzić ją do środka. • Uwaga, rekin - Wszyscy uczniowie zamykają oczy, pod chustę wchodzi jedna osoba (rekin), która poluje na turystów, wciągając ich pod chustę, pozostałe dzieci zgadują, kogo zabrakło • Dokąd płyną chmury? – uczniowie kładą się na chuście, obserwują chmury, a chętne osoby opowiadają co przedstawia wybrana przez nich chmura • Namiot - Po zabawach jesteśmy zmęczeni, idziemy odpocząć do namiotu uczestnicy trzymają chustę jedną ręką, falując nią. Gdy chusta jest maksymalnie wysoko, robią jeden krok do środka i „siadają pod namiotem”. Prowadząca zdejmuje chustę i dziękuje wszystkim za zabawę. 4. Praca plastyczna – „Moje wymarzone wakacje” – malowanie pastelami. 5. Ewaluacja i podsumowanie zajęć. Wyświetleń: 194
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |