![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Piontek, 2015-09-04 Wrocław Różne, Konspekty KARNAWAŁ - scenariusz zajęć świetlicowych.Cel główny: Zapoznanie z tradycjami związanymi z karnawałem. Cele szczegółowe: • Wyzwalanie twórczej aktywności • Kształtowanie wrażliwości muzycznej • Inspirowanie twórczego działania, pobudzanie wyobraźni • Integracja grupy • Kultywowanie tradycji i zwyczajów karnawałowych Cele operacyjne: Po przeprowadzonych zajęciach uczeń: • Ma rozwiniętą wyobraźnię, jest aktywny • Wyraża muzykę ruchem • Czuje się dobrze w grupie • Zna zwyczaje i tradycje karnawałowe Metody, formy i techniki zajęć: Pogadanka Zabawa Taniec integracyjny Formy pracy: • Indywidualna • Grupowa Czas trwania zajęć: około 35 minut Miejsce zajęć: Sala świetlicy szkolnej Pomoce: odtwarzacz płyt, kartki z nazwami instrumentów, płyta z nagraniami wesołych i skocznych piosenek, a także piosenka „Niech żyje bal” i „Zuzanna”. Przebieg zajęć: 1. Rozpoczęcie zajęć - Piosenka „Niech żyje bal” 2. Pogadanka na temat tradycji i zwyczajów karnawałowych, podanie przykładów znanych tradycji. 3. Zabawa integracyjna – „Tunel”. Ustawiamy się w dwójkami tworząc tunel z rąk (tak jak w polonezie). Jedna wolna osoba biegnie od końca tunelu do początku. W czasie przejścia przez tunel musi wybrać jedną osobę i dalej biegnie z nią, stając na początku tunelu jako pierwsza para. Natomiast osoba, która straciła parę biegnie na koniec i znów przemierza tunel w poszukiwaniu kolejnego partnera itd. 4. Taniec integracyjny – „Swing w uliczce” („Zuzanna”) 5. Zabawa - „Marsz instrumentów”. Dzieci stoją w kręgu, w tle leci skoczna muzyka. Wszyscy idą w kole tańcząc do owej muzyki. Każde dziecko ma zawieszoną na plecach kartkę z nazwą instrumentu muzycznego, nauczyciel wywołuje kolejne instrumenty. Zadaniem dziecka wywołanego jest wejść do środka koła i naśladować ruchy wykonywane przez muzyka grającego na tym instrumencie – reszta grupy naśladuje osobę będącą w środku. 6. Ewaluacja i podsumowanie zajęć. Załączniki: „Swing w uliczce”: Ustawienie: parami na przeciw siebie (w odległości ok. 3 metrów), tworząc rzędy. Część 1: - 4 krokami dochodzimy do partnera, w czwartym kroku klaszczemy w jego ręce - 4 krokami wracamy tyłem na swoje miejsce - 8 krokami zmieniamy miejsce z partnerem (mijamy się prawym barkiem) - 8 krokami wracamy na swoje miejsce - powtarzamy dwie pierwsze pozycje Część 2: para, która jest na początku rzędu, przechodzi przez „uliczkę” dowolnymi krokami. W dużych grupach 2 – 3 pary mogą przechodzić jednocześnie. Stojący w rzędach, klaszcząc przesuwają się do przodu. Wyświetleń: 355
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |