![]() |
![]() |
Katalog Joanna Majdaniuk, 2015-09-04 Tyniec Mały Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ N A U C Z Y C I E L A M I A N O W A N E G O 1. IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA: JOANNA MAJDANIUK 2. MIEJSCE PRACY: ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W TYŃCU MAŁYM 3. PEŁNIONA FUNKCJA: NAUCZYCIEL 4. DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2013 R. 5. PLANOWANA DATA UKOŃCZENIA STAŻU: 31. 05. 2016 R. 6. OPIEKUN STAŻU: ANNA WALCZAK- MOCZKODAN 7. POSIADANE KWALIFIKACJE: • STUDIA LICENCJACKIE: NAUCZANIE ZINTEGROWANE Z WYCHOWANIEM PRZEDSZKOLNYM • STUDIA MAGISTERSIE: PEDAGOGIKA OGÓLNA CEL GŁÓWNY: • Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego CELE SZCZEGÓŁOWE: • Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy przedszkola oraz określenie możliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez uczestnictwo w pracy przedszkola. • Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe. • Podnoszenie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań. • Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu przedszkola. • Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. I. UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH* (§ 7, ust. 2, pkt. 1). 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: Karty Nauczyciela. Ustawy o systemie oświaty. Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Rozporządzenia MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Okres stażu Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Opracowanie planu rozwoju zawodowego 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Zawarcie kontraktu określającego przejrzyste warunki współpracy. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły. Analiza i weryfikacja przygotowanego planu rozwoju zawodowego. Okres stażu Okres stażu Kontrakt Konsultacje, notatki z rozmów z opiekunem stażu 3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w szkoleniach. Udział w różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego, zwłaszcza dotyczących pracy z dzieckiem przedszkolnym Udział w zajęciach warsztatowych – WDN Uczestniczenie w szkoleniowych radach pedagogicznych Wg oferty przez okres stażu Okres stażu Zaświadczenia 4. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. Studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych dotyczących zwłaszcza przedszkola Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej. Gromadzenie scenariuszy zajęć Projektowanie i tworzenie dekoracji, materiałów i pomocy dydaktycznych Na bieżąco Notatki bibliograficzne Zbiór scenariuszy zajęć Pomoce dydaktyczne 5. Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej Opracowywanie miesięcznych planów pracy w grupie zgodnie z programem. Systematyczne prowadzenie zapisów w Dzienniku zajęć grupy Sprawozdania z przebiegu pracy w grupie Na bieżąco Na bieżąco Plany pracy w grupie Dzienniki zajęć Sprawozdania z pracy w grupie 6. Uczestniczenie w realizacji zadań edukacyjnych Organizowanie i współorganizowanie imprez, uroczystości przedszkolnych, kiermaszów oraz konkursów. Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców Dokumentowanie fotograficzne wydarzeń w przedszkolu Gromadzenie materiału fotograficznego w formie płyt CD. Włączanie się w przygotowanie uroczystości w przedszkolu takich jak: Dzień Adaptacyjny, Pasowanie na Przedszkolaka, Dzień Babci i Dziadka, Jasełka, Wiosenny Przegląd Wiersza, Dzień Dni Otwarte, Kiermasz Wielkanocny, Dzień Rodziny, Festyn Przedszkolny Koordynowanie i organizacja oraz dokumentowanie w kronice projektu „ Zdrowie” Pomoc w prowadzeniu kroniki przedszkolnej oraz prowadzenie kroniki grupowej Okres stażu Okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły • Płyty CD Wpisy w dzienniku zajęć w grupie Zdjęcia na stronie internetowej przedszkola Blog internetowy Kronika przedszkolna 8. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. Gromadzenie dokumentacji Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. Okres stażu VI 2016 r. VI/VII 2016 r. Zgromadzona dokumentacja Wniosek wraz z dokumentacją formalną II. UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH* (§ 7, ust. 2, pkt. 2). 1 Poznawanie środowiska dzieci uczęszczających do przedszkola Organizowanie zebrań z rodzicami Spotkania indywidualne z rodzicami Opracowanie i przeprowadzenie ankiety nt. środowiska rodzinnego dzieci Na bieżąco Okres stażu Bieżąca dokumentacja (adnotacje w dzienniku), notatki • Zapisy w dzienniku zajęć dodatkowych 2. Działania uwzględniające potrzeby rozwojowe dzieci. Współpraca z psychologiem przedszkolnym oraz z logopedą. Konsultacje z innymi nauczycielami, wychowawcami.. Obserwacja dzieci w sytuacjach przedszkolnych Uczestnictwo w pracach Zespołu Pomocy Psychologiczno Pedagogicznej na terenie przedszkola Rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych. Na bieżąco Zapis w dzienniku 3. Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi. Udział w programie „Cała Polska Czyta Dzieciom” Udział w programie „Kubusiowi Przyjaciele Natury” Udział w programie „Mamo, Tato wolę wodę” Udział w szwajcarskim programie profilaktyki zdrowotnej „Dzieciństwo bez próchnicy” Koordynacja i organizacja „Gminnego przeglądu wiersza dla przedszkolaków” Współpraca z biblioteką w Św. Katarzynie i Tyńcu Małym Uczestnictwo w życiu kulturalnym środowiska lokalnego Organizowanie i udział w akcjach na rzecz przedszkola Okres stażu Zaświadczenie Zapis w dzienniku Strona internetowa • Zapis w dzienniku III. UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ* (§ 7, ust. 2, pkt. 3). 1. Wykorzystanie Internetu i komputera do poszukiwania informacji. Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). Korzystanie ze stron MENiS Nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera Korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej) Okres stażu Strony internetowe (wydruki) 2. Wykorzystanie Internetu do dzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami Zamieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, uroczystości Okres stażu zaświadczenie 3. Wykorzystanie komputera w pracy. Publikowanie zdjęć w galerii fotograficznej zamieszczonej na stronie przedszkola Przygotowywanie zaproszeń, dyplomów, podziękowań itp. Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych –scenariuszy zajęć, kart pracy, planów pracy, sprawozdań itp. Dokumentowanie przebiegu stażu Wymiana doświadczeń z nauczycielami poprzez przekazywanie informacji drogą internetową Na bieżąco Strona internetowa szkoły Zaproszenia, dyplomy, podziękowania itp. Materiały i pomoce dydaktyczne Potwierdzenie dyrektora szkoły 4. Korzystanie z różnorodnych źródeł informacji (środków audiowizualnych) E-mail, telefon komórkowy, faks, dvd, video korzystanie ze stron MEN, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.blizejprzedszkola.pl Na bieżąco IV. UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ* (§ 7, ust. 2, pkt. 4). 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie). Korzystanie ze zbiorów biblioteki przedszkolnej (nowości książkowe, czasopisma). Wdrażanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów, konfliktów, integrowania grupy, Na bieżąco Potwierdzenie opiekuna Notatki Zapis w dzienniku 2. Stosowanie aktywnych metod pracy Realizowanie zajęć dydaktycznych Metodą Projektów, Metodą Weroniki Scherborne, Metodą Dobrego Startu. Poszerzenie oferty przedszkole poprzez realizację własnego projektu „Tańczyć każdy może” Na bieżąco Zapis w dzienniku Scenariusze zajęć Sprawozdanie z uroczystości przedszkolnych oraz zdjęcia V. UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ* (§ 7, ust. 2, pkt. 5). 1. Poszerzenie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. Analiza podstawowych przepisów prawa oświatowego i posługiwanie się nimi w trakcie awansu (Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzenie MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli). Okres stażu Znajomość przepisów Stosowanie poznanych przepisów w praktyce 2. Zapoznanie się podstawowymi aktami prawnymi obowiązującymi w przedszkolu. Analiza dokumentacji przedszkolnej, zwłaszcza: Statutu Przedszkola, Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego, procedur postępowania w sytuacji zagrożenia itp. Okres stażu Znajomość przepisów Notatki 3. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego • udział w radach pedagogicznych oraz zespołach opracowujących i modyfikujących różne dokumenty wewnątrzprzedszkolne • dostosowanie własnej oferty edukacyjnej do wymogów prawa (podstawa programowa) • pomoc w organizacji imprez szkolnych. Okres stażu Listy obecności Sprawozdania Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizowania być modyfikowany Zatwierdzam do realizacji: ……………………………………………. …………………………………………. Miejscowość i data Podpis i pieczęć dyrektora placówki Wyświetleń: 550
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |