![]() |
![]() |
Katalog Marlena Kaźmierska, 2015-09-15 Rysiny Pedagogika, Projekty edukacyjne Czynniki społeczno- kulturowe wpływające na osiągnięcia językowe uczniów szkoły podstawowej.Przedmiot badań: Osiągnięcia językowe uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej. Zakres badań: Osiągnięcia językowe uczniów kończących edukację wczesnoszkolną w czerwcu 2015 w klasie III d w Szkole Podstawowej nr 8 w Koninie. Cechy stałe: Uczniowie klasy III d; Czerwiec 2015; Szkoła Podstawowa nr 8 w Koninie. Cecha zmienna: osiągnięcia językowe uczniów Cecha zmienna zależna Y: osiągnięcia językowe uczniów Cecha zmienna niezależna X: czynniki społeczno - kulturowe 1. Cechy główne: a. Miejsce zamieszkania ucznia; b. Środowisko rówieśnicze w miejscu zamieszkania ucznia; c. Media; d. Moda; e. Tradycje regionalne (gwara); 2. Cechy uboczne: a. Zainteresowania ucznia; b. Dostęp do bibliotek, czytelni, c. Możliwość korzystania z pomocy specjalisty logopedy. Ogólny temat pracy: 1. Wpływ czynników społeczno - kulturowe na osiągnięcia językowe uczniów. 2. Uwarunkowania społeczno - kulturowe, a osiągnięcia językowe uczniów 3. Czynniki społeczno - kulturowe determinujące osiągnięcia językowe uczniów. Cele do tematu „Czynniki społeczno - kulturowe determinujące osiągnięcia językowe uczniów”: 1. Poznawcze: a. Rekonstrukcja zbiorów czynników wpływających na badany czynnik: Ustalenie istotnych zmiennych różnicujących osiągnięcia językowe uczniów. b. Hierarchizacja zbioru czynników wpływających na badany czynnik: Ustalenie hierarchii istotnych czynników różnicujących poziom osiągnięć językowych uczniów. c. Rekonstrukcja zależności: Ustalenie zależności między zmiennymi niezależnymi istotnymi dla poziomu osiągnięć językowych uczniów. 2. Praktyczne: a. Sformułowanie reguł i dyrektyw pedagogicznych : Ustalenie dyrektyw pedagogicznych adresowanych do osób i instytucji, które mają na celu podnoszenie osiągnięć językowych uczniów. b. Określenie systemu wartości: Określenie systemu celów i treści rozwoju zainteresowań językowych akceptowanych społecznie i istotnych dla ucznia. Zmienne szczegółowe niezależne w: a) Skali nominalnej: Miejsce zamieszkania ucznia; b) Skali porządkowej: Tradycje regionalne (gwara); c) Skala interwałowa: Dostęp do bibliotek, czytelni. 1. Problem główny poznawczy opisujący: Jakie są osiągnięcia językowe uczniów ? Problemy szczegółowe: a. W jakim stopniu opanowały dzieci umiejętności językowe na poziomie fonologicznym? b. W jakim stopniu opanowały dzieci umiejętności językowe na poziomie morfologicznym? c. W jakim stopniu opanowały dzieci umiejętności językowe na poziomie składniowym? 2. Jakie są istotne czynniki różnicujące osiągnięcia językowe uczniów? a. W jakim stopniu miejsce zamieszkania ucznia wpływa na osiągnięcia językowe ucznia? b. W jakim stopniu środowisko rówieśnicze ucznia wpływa na osiągnięcia językowe ucznia? c. W jakim stopniu media wpływają na osiągnięcia językowe ucznia? d. W jakim stopniu moda wpływa na osiągnięcia językowe ucznia? e. W jakim stopniu tradycje regionalne wpływają na osiągnięcia językowe ucznia? 3. a. Jaka jest hierarchizacja istotnych czynników różnicujących osiągnięcia językowe uczniów? b. Które czynniki społeczno - kulturowe zaliczymy do głównych, a które do ubocznych? Czy miejsce zamieszkania ucznia zaliczymy do czynnika głównego? Czy miejsce środowisko rówieśnicze ucznia zaliczymy do czynnika głównego? Czy media zaliczymy do czynnika głównego? Czy modę zaliczymy do czynnika głównego? Czy tradycje regionalne zaliczymy do czynnika głównego? Czy zainteresowania ucznia zaliczymy do czynnika ubocznego? Czy dostęp do bibliotek i czytelni zaliczymy do czynnika ubocznego? Czy możliwość korzystania z pomocy specjalisty logopedy zaliczymy do czynnika ubocznego? 4. a. Jaka jest zależność pomiędzy osiągnięciami językowymi uczniów a czynnikami społeczno - kulturowymi? Jaka jest zależność pomiędzy osiągnięciami językowymi uczniów a ich miejscem zamieszkania? Jaka jest zależność pomiędzy osiągnięciami językowymi uczniów a ich środowiskiem rówieśniczym w miejscu zamieszkania? Jaka jest zależność pomiędzy osiągnięciami językowymi uczniów a mediami? Jaka jest zależność pomiędzy osiągnięciami językowymi uczniów a modą? Jaka jest zależność pomiędzy osiągnięciami językowymi uczniów a tradycjami regionalnymi? Jaka jest zależność pomiędzy osiągnięciami językowymi uczniów a zainteresowaniami uczniów? Jaka jest zależność pomiędzy osiągnięciami językowymi uczniów a dostępem do bibliotek i czytelni? Jaka jest zależność pomiędzy osiągnięciami językowymi uczniów a możliwością korzystania z pomocy specjalisty logopedy? b. Które ze zmiennych działają na osiągnięcia językowe uczniów działają w interakcji, a które w izolacji? Czy miejsce zamieszkania ucznia działa w interakcji, czy w izolacji? Czy środowisko rówieśnicze ucznia w jego miejscu zamieszkania działa w interakcji, czy w izolacji? Czy media działają w interakcji, czy w izolacji? Czy moda działa w interakcji, czy w izolacji? Czy tradycje regionalne działają w interakcji, czy w izolacji? Czy zainteresowania ucznia działają w interakcji, czy w izolacji? Czy dostęp do bibliotek i czytelni działa w interakcji, czy w izolacji? Czy możliwości korzystania z pomocy specjalisty logopedy działają w interakcji, czy w izolacji? Wyświetleń: 272
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |