![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Łukasiewicz, 2015-09-15 Gdańsk Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego - na st. nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego kwalifikacje zawodowe: Wyższe studia magisterskie na kierunku filologia polska, specjalność nauczycielska na Uniwersytecie Gdańskim Podyplomowe studia z historii na Uniwersytecie Gdańskim Kurs kwalifikacyjny Wychowania do życia w rodzinie Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2013 r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Przewidywany termin zakończenia stażu: 31 maja 2016 r. Przedstawiony plan rozwoju zawodowego zakłada kontynuację mojej wcześniejszej pracy jako nauczyciela i wychowawcy młodzieży. Są to plany i zamierzenia związane z działaniami, które stanowią rozwinięcie i doskonalenie dotychczasowej pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole i poza nią. Plan ma formę otwartą, dopuszcza się nanoszenie modyfikacji dotyczących podejmowanych zadań, form ich realizacji, czy też sposobu dokumentowania w zależności od wynikających potrzeb, przydzielonych zadań dodatkowych itp. Czynności Organizacyjne Lp. Zadania do realizacji 1.Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. -analiza nowych przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty -wniosek o rozpoczęcie stażu -plan rozwoju zawodowego 2.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. - gromadzenie dokumentów potwierdzających realizacje planu: zaświadczenia, dyplomy, scenariusze zajęć - uzyskanie oceny dorobku zawodowego 3.Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. - przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju § 8 ust. 1, pkt. 1 Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Uczestniczenie w różnych instytucjonalnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności Warsztaty i konferencje metodyczne Kursy doskonalące Okres stażu Zaświadczenia o ukończeniu formy doskonalenia 2. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów Udostępnianie materiałów w wersji papierowej i elektronicznej Stworzenie bazy materiałów w wersji papierowej i elektronicznej Prowadzenie wspólnych przedsięwzięć (np. wycieczka, wyjście, bal gimnazjalny) Na bieżąco i w okresie stażu Opracowane materiały i scenariusze Scenariusze Zdjęcia, sprawozdania 3.Praca na rzecz promocji szkoły w środowisku lokalnym poprzez kontakt z mediami pkt1ust1 Informacje prasowe Okres stażu Relacje w mediach (prasa, telew., radio i Internecie): audycje, artykuły, wywiady § 8 ust. 1, pkt. 2 Realizacja zadań służących podniesieniu jakości pracy placówki ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Udział w pracach Zespołu ds. Promocji Szkoły Współprzygotowanie Dni Otwartych szkoły Okres stażu Sprawozdanie, zdjęcia, informacje na stronie internetowej szkoły 2. Udział w pracach Zespołu ds. Organizacji Pracy Szkoły Współtworzenie planu zajęć dydaktycznych, arkusza organizacyjnego szkoły, planu dyżurów nauczycieli Okres stażu Gotowe dokumenty szkolne 3. Udział w pracach wdrażających GPE Wprowadzanie danych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania GPE- moduł Plan lekcji IX 2013 Właściwie działający moduł Plan lekcji 4. Pełnienie funkcji lidera Zespołu ds..ewaluacji Uczestnictwo w zespole zadaniowym ds. ewaluacji wewnętrznej Okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły § 8 ust. 1, pkt. 3 Pognębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy placówki, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Uczestnictwo w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych Okres stażu Lista obecności Protokoły z posiedzeń rady 2. Samokształcenie Studiowanie fachowych czasopism metodycznych i pedagogicznych oraz źródeł internetowych w celu poznania nowych metod pracy na lekcjach języka polskiego oraz rozwiązywania problemów wychowawczych Okres stażu Scenariusze lekcji Lista przydatnych źródeł § 8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (…) ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych (również jako nauczyciela – wychowawcy klasy) Kontakt z pedagogiem szkolnym lub innymi specjalistami (w miarę potrzeb) Organizowanie wycieczek i wyjść kulturalnych z uczniami Na bieżąco Okres stażu Zapis w dzienniku lekcyjnym, zaświadczenia z poradni Wypełniona dokumentacja wycieczki 2. Udział w programach i akcjach podnoszących jakość pracy szkoły Współtworzenie uroczystości i imprez szkolnych Okres stażu Sprawozdania z imprez. Dokumentacja zdjęciowa 3. Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych z języka polskiego Dodatkowe lekcje dla uczniów słabych oraz zaawansowanych Okres stażu Opracowany program Dziennik zajęć pozalekcyjnych 4.Organizacja konkursów Konkursy literackie, recytatorskie, czytelnicze Okres stażu Sprawozdania, testy 5.Opieka nad pracownią polonistyczną Dbanie o atrakcyjny wygląd pracowni, gromadzenie pomocy dydaktycznych, przygotowywanie gazetek ściennych itp. Okres stażu Wykaz ulepszeń pracowni 6. Wzbogacanie metod i form pracy o nowe metody aktywizujące. Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym. Tworzenie pomocy dydaktycznych. Okres stażu Materiały, spis pomocy i literatury. § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Organizacja własnego warsztatu pracy Opracowywanie testów, scenariuszy zajęć i imprez szkolnych, dokumentacji oraz przedmiotowych prezentacji multimedialnych Na bieżąco Opracowane materiały w formie elektronicznej 2. Korzystanie z Internetu na lekcjach języka polskiego Korzystanie ze stron internetowych i przydzielanie uczniom zadań z wykorzystaniem danej strony Okres stażu Adresy stron Scenariusze lekcji 3. Prowadzenie dziennika elektronicznego Informowanie rodziców i uczniów o postępach w nauce. Okres stażu Strona dziennika internetowego 4. Gdańska Platforma Edukacyjna Udział w pracach zespołu wdrażającego działanie modułu Arkusz organizacyjny i Plan lekcji Okres stażu Poprawnie działające moduły 5. Komunikacja z uczniami i rodzicami poprzez nowoczesne kanały GPE portal społecznościowy Okres stażu strona, profil 6. Wykorzystanie możliwości ICIM Tworzenie modułów tematycznych związanych z nauczanym przedmiotem Okres stażu Wykaz stworzonych materiałów § 8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Prowadzenie lekcji pokazowych dla innych nauczycieli Zajęcia otwarte z języka polskiego W miarę potrzeb Scenariusze zajęć 2. Udział w pracach zespołu przedmiotowego języka polskiego Prezentowanie swoich propozycji organizacji zajęć oraz opracowanych materiałów Okres stażu Protokoły z posiedzeń zespołu 3. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami Hospitacje lekcji prowadzonych przez innych nauczycieli Okres stażu Potwierdzenie uczestnictwa 4. Opieka nad nauczycielem stażystą lub kontraktowym, starającym się o wyższy stopień awansu zawodowego Wzajemne hospitowanie swoich lekcji; pomoc w opracowaniu planu rozwoju zawodowego; sporządzenie oceny nauczyciela W miarę potrzeb Zaświadczenie dyrektora szkoły dot. pełnienia funkcji opiekuna stażu 5. Zamieszczenie własnych publikacji na portalach edukacyjnych i w mediach Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego na portalu edukacyjnym Zamieszczenie na portalu edukacyjnym lub w czasopiśmie scenariusza imprezy Okres stażu Publikacja w Internecie, kserokopie artykułów § 8 ust.2 pkt.4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych (…) ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Uzyskanie uprawnień egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej z języka polskiego Odbycie kursu a następnie wykonywanie zadań egzaminatora OKE z zakresu egzaminu gimnazjalnego z języka polskiego Okres stażu Według potrzeb Zaświadczenie z odbytego kursu Potwierdzenie § 8 ust.2 pkt.4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Podniesienie atrakcyjności oferty szkoły Zorganizowanie ciekawych akcji: -przygotowanie przedstawień teatralnych, -włączenie się w międzynarodową akcję bookcrosing -włączanie się społeczności szkolnej w projekty pod patronatem Miasta Gdańska, kuratorium W każdym roku szkolnym Okres stażu Sprawozdania/scenariusze imprez i uroczystości 2. Organizowanie szkolnych konkursów języka polskiego, przygotowanie ewentualnych uczniów chętnych do udziału w konkursach lokalnych Zaangażowanie uczniów do konkursów rozwijających ich zainteresowania, prezentacja ich dokonań na forum szkoły i na stronie internetowej szkoły Okres stażu Scenariusze konkursów Wyróżnienia i nagrody dla uczniów Podziękowania od organizatorów 3. Rozwijanie zainteresowań kulturalnych uczniów Współorganizowanie wyjść do kina lub teatru oraz wycieczek szkolnych. Okres stażu Dokumentacja wycieczek Sprawozdanie z wycieczki § 8 ust.2 pkt 4 lit. e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Współpraca ze Szkolnym Kołem Wolontariatu Udział w akcjach charytatywnych . Okres stażu Zaświadczenia, opis działań zawarty w teczce wychowawcy 2. Współpraca z instytucjami: MOPS, Policja, Staraż Miejska, PPP Współdziałanie w ramach pełnienia funkcji wychowawcy i realizacji programu profilaktyczno-wychowawczego i wychowawczego szkoły. W miarę potrzeb Wpisy w dzienniku i dokumentacji wychowawcy § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych – pomoc uczniom słabym Dodatkowe zajęcia z uczniem słabym Konsultacje Okres stażu Opis przypadku 2. Rozwiązywanie problemów wychowawczych Współpraca z pedagogiem szkolnym i innymi nauczycielami w rozwiązywaniu trudnych przypadków wychowawczych Okres stażu Dziennik klasowy Zaświadczenie pedagoga Opis przypadku Sporządziła: ...................... Zatwierdzam do realizacji …………………………… ……………………………….. miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 660
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |